أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۸۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سکوت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی که طی دوره اخیر شدت گرفته نشان از فرمایشی بودن نقش این سازمان و سیاستهای یک بام و دو هوای آن دارد.
به گزارش پایگاه 598، اقدامات متناقض سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی که طی دوره اخیر با بی توجهی کامل این سازمان نسبت به نقض حقوق فلسطینی ها تشدید شده نشان از آن دارد که سازمان ملل که تنها یک نقش فرمایشی در تحولات جهان دارد سیاست یک بام و دو هوا در قبال رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم اتخاذ کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل به تازگی در جلسه خود موضوع کودکان در جنگ‌های مسلحانه را مورد بررسی قرار داده و اعضای این شورا گزارش دفتر دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت کودکان در مناطق درگیری‌های مسلحانه در دستور کار خود قرار دادند. در گزارش سازمان ملل آمده است که بیش از ۲۴ هزار مورد نقض حقوق کودکان در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۰ کشور صورت گرفته است.

در این گزارش درباره وضعیت کودکان فلسطینی آمده است که سال ۲۰۱۸ بالاترین میزان کشتار و زخمی شدن این کودکان از سال ۲۰۱۴ را ثبت کرده است، به گونه‌ای که ۵۹ کودک فلسطینی شهید و ۲۷۵۶ کودک نیز زخمی شده‌اند و اغلب این جنایت‌ها در راهپیمائی‌های روز بازگشت در نوار غزه رخ داده است.

همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان ملل، ۲۰۳ کودک در زندان‌های اسرائیل بدون محاکمه تحت حبس اداری هستند. این گزارش تا پایان سال ۲۰۱۸ از وجود ۸۷ کودک در زندان رژیم صهیونیستی بر اساس حکم قضائی و تحت شکنجه و بد رفتاری خبر داد.

پیش بینی میشد که با توجه به این گزارش و اذعان سازمان ملل و اشراف نهادهای بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی فورا نام این رژیم در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار گیرد اما این اتفاق نیافتاد.

عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل خشم و ناراحتی جنبش حماس را نیز به دنبال داشته است به طوریکه حازم قاسم سخنگوی این جنبش اعلام کرد که تسلیم شدن سازمان ملل در برابر فشارهای رژیم اشغالگر و آمریکا در واقع چراغ سبزی به نظامیان رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت های بیشتر بر ضد کودکان و کل اقشارمردم فلسطین است.

این اقدام سازمان ملل و بی توجهی این سازمان در خصوص عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست ناقضان حقوق کودکان در حالی صورت می گیرد که خود سازمان مذکور پیشتر اذعان کرده بود که سال گذشته میلادی بالاترین میزان نقض حقوق کودکان توسط رژیم صهیونیستی ثبت شده است اما با این وجود سازمان ملل صلاح نمی بیند که نام این رژیم را در لیست مذکور درج کند.

سازمان ملل از یک سو به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها اشاره می کند و از سوی دیگر هیچ اقدام عملی علیه این رژیم اتخاذ نکرده و تنها به ابراز نگرانی و صدور بیانیه اکتفا می کند. گرچه این سازمان در خصوص دیگر معضلات انسانی در جهان ثابت کرده است که تبدیل به یک سازمان فرمایشی و عروسکی در دست آمریکا و اسرائیل شده ولی عدم درج نام اسرائیل در لیست سیاه با وجود اذعان به جنایات تل آویو نمونه بارز دیگری در این خصوص به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی نیز که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را حاشیه امنی برای خود می داند با خیالی آسوده نه تنها از اقدامات وحشیانه خود علیه فلسطینی عقب نشینی نکرده بلکه با شدت و جرأت بیشتری دست به این اقدامات می زند به طوریکه نظامیان صهیونیست تنها طی سال گذشته میلادی دست کم نزدیک به ۶۰ کودک فلسطینی را به شهادت رساندند. این در حالی است که در این مدت هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند که بعضی از آن‌ها برای همیشه دچار معلولیت و نقص عضو شده اند.

اما باید گفت که یکی از بارزترین وجه سیاستهای متناقض سازمان ملل در خصوص مسأله فلسطین سخنان ویرجینا گامبا، نماینده آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بود. پس از اینکه گامبا خلاصه‌ای از گزارش سالانه گوترش و حجم نقض حقوق کودکان در ۲۰ کشور را ارائه کرد، خبرنگاران سوالاتی را درباره عدم درج نام اسرائیل در لیست سیاه موجود در پیوست گزارش مذکور پرسیدند.

با توجه به اینکه در خود این گزارش به کشته شدن ۵۹ کودک فلسطینی اذعان شده است که ۳۰ تن از آنها با گلوله شلیک شده به قسمت بالای بدن توسط ارتش رژیم صهیونیستی کشته‌ شده‌اند،‌ دولتی که عضو سازمان ملل است و قتل و کشتار توسط این رژیم به نوعی عملیات اعدام عامدانه محسوب می‌شود گامبا در پاسخ گفت، موارد وحشتناکی از قتل کودکان وجود دارند و برخی از این موارد در گزارش درج و برخی هم به دلیل عدم انجام تحقیقات و بررسی درج نشده اما این موضوع به تصمیم دبیرکل بازمی‌گردد که چه اسمی را در لیست سیاه درج و چه اسمی را درج نکند!

جنایات رژیم صهیونیستی تنها به مسأله کشتار کودکان و بازداشت آنها و شکنجه بی رحمانه آنها در بازداشتگاه های اسرائیل ختم نمی شود بلکه مقام های تل آویو به تازگی تشدید تخریب منازل فلسطینی ها را در دستور کار خود قرار داده اند.

رژیم صهیونیستی تنها طی ماه جولای گذشته دست به ۴۳ عملیات تخریب ِاملاک و خانه‌های فلسطینیان زده است. این رژیم صهیونیستی ماه گذشته روستای فلسطینی‌نشین العراقیب در صحرای النقب را نیز دو مرتبه تخریب کرد. این روستا تاکنون ۱۴۷ مرتبه تخریب شده است. گسترده‌ترین عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان در ماه گذشته در محله صور باهر در قدس اشغالی بود که طی آن ۱۰۰ واحد مسکونی تخریب شد و در پی آن ده‌ها فلسطینی آواره شدند.

جنایت تخریب منازل فلسطینی ها به قدری وحشیانه است که بسیاری از نهادها و گروه ها آن را یک جنایت جنگی توصیف کرده اند. تل آویو پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و نه تنها گسترده شهرک سازی های غیر قانونی خود را کاهش نداده بلکه در سایه سکوت نهادهای بین المللی و تأیید آمریکا به تازگی از ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن خبر داده است.

اقدامات اسرائیل به همین جا ختم نمی شود و نظامیان این رژیم به صورت روزانه حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض می کنند. تقریبا روزی نیست که خبر نقض حریم هوایی و دریایی لبنان توسط جنگنده ها و قایق های جنگی رژیم صهیونیستی منتشر نشود؛ اقدامی که بارها با انتقاد و اعتراض شدید ارتش لبنان و مقامات این کشور رو به رو شده و آنها بارها از شکایت به سازمان ملل در این خصوص حرف زده اند اما سازمان ملل عملا در این زمینه کاری انجام نداده است.

در هر صورت باید گفت که سازمان ملل در قبال رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق فلسطینی ها بار دیگر نشان داد که فراتر از یک نهاد فرمایشی عمل نکرده و تنها ابزاری برای اجرای دیکته های آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها