کد خبر: ۴۵۹۸۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
داوطلبانی که به کلاس‌های کنکور نیاز نداشتند!
نتایج کنکور سراسری فردا و به صورت رسمی اعلام می شود اما طبق قاعده چند ساله امروز اسامی نفرات برتر گروه های آزمایشی کنکور سراسری 98 اعلام شد. خبری که نشان می داد به غیر از رشته های زبان و هنر اغلب داوطلبان دانش آموزان محصل در شهرستان توانستند رتبه های برتر کنکور را در اختیار بگیرند.
به گزارش پایگاه 598، نتایج کنکور سراسری فردا و به صورت رسمی اعلام می شود اما طبق قاعده چند ساله امروز اسامی نفرات برتر گروه های آزمایشی کنکور سراسری 98 اعلام شد. خبری که نشان می داد به غیر از رشته های زبان و هنر اغلب داوطلبان دانش آموزان محصل در شهرستان هستند که خلاف تصوراتی که پیروزی در ماراتن کنکور را منوط به امکانات کلان شهر تهران می دانند، توانستند در رقابت با دانش آموزان تهرانی رتبه های نخست را کسب کنند.

این داوطلبان در گفت و گو با خبرگزاری های مختلف از چگونگی پیروزی خود در کنکور گفتند که می تواند نکات خوبی را برای داوطلبان آزمون های سراسری سال های بعد داشته باشد.

روزی چند ساعت درس خوانید؟
یکی از سوالاتی که همه داوطلبان از نفرات برتر دارند میزان زمانی است که داوطلبان برای کنکور سراسری وقت گذاشته اند. می توان گفت نفرات برتر کنکور بالای 6 ساعت درس می خوانند. برای مثال، علیرضا سخایی راد،  نفر اول کنکور سراسری گروه آموزش ریاضی و فنی هم در پاسخ به این سوال گفت: در روز حدود 8 ساعت درس می خواندم و تمام تمرکز خود را برای درس خواندن گذاشته بودم.

علی عباسی، نفر پنجم کنکور گروه ریاضی در پاسخ به این سوال گفت: روزانه حدود ۷ ساعت درس می‌خواند.

ایزدمهر احمدی نژاد، رتبه برتر رشته تجربی گفت: برای رسیدن به این رتبه در روز‌هایی که مدرسه نمی‌رفتم، بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و در روز‌های مدرسه هم حدود ۵ یا ۶ ساعت مشغول درس خواندن بودم.

مریم اسماعیلی، نفر دوم  گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: اوایل کمتر درس می‌خواندم، اما در ماه‌های آخر روزانه حدود ۵ تا ۶ ساعت مطالعه درسی داشتم.

پریا سینائیان، رتبه سه کنکور سراسری رشته هنر هم میزان دری خواندن خود را متغیر خواند و گفت: روزهایی که مدرسه می رفتم، حدود شش ساعت و روزهای تعطیل یازده ساعت مطالعه داشتم.

صبا محمدی مفرح، رتبه دو کنکور سراسری رشته هنر افزود: از تابستان سال گذشته شروع به درس خواندن کردم؛ اما از بعد نوروز 98 ساعات مطالعه ام را به 10 ساعت در روز رساندم.

نفر سوم زبان‌های خارجی، شهریار رجائی فیروزآبادی هم گفت: در روزهایی که مدرسه می‌رفتم ۵ تا ۶ ساعت و در روزهای تعطیل ۱۰ ساعت مطالعه درسی داشتم.

داوطلبانی که به کلاس‌های کنکور نیاز نداشتند!
نفر اول کنکور سراسری گروه آموزش ریاضی و فنی از شرکت در کلاس های تقویتی گفت، اما نفر پنجم کنکور سراسری ریاضی گفت: در هیچ کلاس‌های کنکور شرکت نکرده ام. به هدفی که داشتم رسیده ام.

نفر سوم آزمون سراسری ۹۸ گروه زبان‌های خارجی در خصوص کلاس‌های کنکور و شرکت در آزمون‌ها گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموز دبیرستان علامه طباطبایی بودم، در هیچ کلاس آموزشی برای کنکور شرکت نکردم. فقط در کلاس‌های فوق‌العاده و آزمون‌های مختص مدرسه شرکت کردم.

رتبه اول رشته تجربی در کنکور ۹۸ درخصوص حضور در کلاس‌های کنکور گفت: تنها در کلاس‌هایی شرکت کردم که در مدرسه تشکیل می‌شد و خارج از مدرسه در کلاس کنکوری شرکت نکردم.

رقابت سمپادی ها و مدارس خاص
چند سالی است که داوطلبان شهرستان گروه آزمایشی علوم تجربی توانسته اند در رقابت سنگین این گروه اکثریت نفرات برتر کنکور را به خود اختصاص بدهند. در این میان داوطلبان شهرستان که جز رتبه های برتر بوده اند در مدارس سمپادی و داوطلبان تهرانی در مدارس غیر انتفاعی تحصیل کرده اند. این موضوع می تواند نشان دهنده موفقیت مدارس سمپادی در شهرستان ها و مدارس غیرانتفاعی در تهران باشد.

* خبرنامه دانشجویان ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها