يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۹۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرمانی همه اموال حکومت ونزوئلا را توقیف کرده و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن را برای شرکت‌ها و افراد آمریکایی و غیرآمریکایی ممنوع کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان صبح سه شنبه گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب (به وقت محلی) اعلام کرد که از طریق فرمانی اجرایی تحریم‌های موجود علیه ونزوئلا را تبدیل به یک تحریم اقتصادی کامل کرده است.

براساس فرمان اجرایی ترامپ، همه اموال حکومت قانونی ونزوئلا و نهاد‌های وابسته به آن توقیف و تبادلات تجاری با آن، به جز در مواد خاص که تعیین می‌شود، ممنوع شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره در این باره نوشت: ضروری است که اموال حکومت ونزوئلا به دلیل تداوم غصب قدرت توسط رژیم غیرقانونی نیکلاس مادورو... توقیف شود.

ترامپ در این نامه مادورو را متهم به نقض حقوق بشر، دستگیری خودسرانه و بازداشت شهروندان ونزوئلایی، سرکوب آزادی رسانه‌ها و تلاش برای تضعیف خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت و مجلس ملی این کشور کرد.

تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا از انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته در این کشور آغاز شد که در آن مادورو پیروز شده و برای دومین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

پس از مراسم تحلیف مادورو، گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا وی را غاصب قدرت خوانده و خود را رئیس دولت موقت اعلام کرد که بلافاصله با حمایت دولت ترامپ مواجه شد.

آمریکا با اعمال تحریم‌های گسترده علیه بیش از ۱۰۰ تن از مقام‌های دولتی ونزوئلا و همچنین شرکت نفت و بانک مرکزی این کشور تلاش کرد تا منابع مالی دولت مادورو را قطع کند.

واشنگتن پس از شکست در سیاست براندازی خود در ونزوئلا اکنون با تحریم کامل ونزوئلا دخالت در امور داخلی این کشور را به اوج رسانده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها