يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۹۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد:
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: سفیر خواسته بود که محتوا و جزئیات سفر رسانه‌ای نشود اما کلیات دیدار رسانه‌ای بشود، این اطلاع‌رسانی را وزارت امور خارجه انجام نداده بود و عکس گرفته‌شده غافلگیرانه بود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ۱۵ مردادماه در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: حرفه خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت قرار دارد، این قشر در  زمان انقلاب و آسیب‌های پس از انقلاب حضور فعال داشتند و رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند و پس از جنگ در فراز و نشیب‌های سیاسی خط مقدم جبهه مقاومت بودند و امروز نیز که کشور در شرایط خاصی قرار دارد، رسالت خبرنگاران را دوچندان سنگین‌تر می‌کند؛ خبرنگاران حامل بار امانت است.


وی با تاکید بر اینکه تقویت عناصر اصلی انقلاب با اظهار نظر و مطالبه‌گری رسانه صورت می‌پذیرد، افزود: خبرنگار باید مانند آیینه باشد، با این تفاوت که منافع ملی، خیریت افراد و خدا و پیامبر(ص) را در نظر می‌گیرد و سپس اخبار را منتشر می‌کند، زیرا بعضاً برخی از اخبار باعث تعمیق شکاف در جامعه می‌شود که انعکاس آن ضرورتی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه گفت: در قضیه تحریم وزیر امور خارجه اقتضا می‌کرد که همه یکپارچه علیه دشمن موضع بگیریم و از نیروهای نظام اسلامی دفاع کنیم.



دیدار با سفیر انگلیس و حواشی لبخند ذوالنور
وی در خصوص دیدار با سفیر انگلیس که حواشی بسیاری را دنبال داشت، گفت: در دنیا پس از رئیس پارلمان، معتبرترین جایگاه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون دفاع است، لذا بنده در این جایگاه با خوشایند و بدآیند خود و دیگران نباید عمل کنم و در چارچوب خطوط قرمز نظام دیدارها را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سفیر انگلستان اولین سفیری بود که بعد از انتصاب اینجانب به ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس از بنده درخواست ملاقات کرد، در ابتدا گفته شد که دیدار رسانه‌ای نشود، مسئولان گفتند که این پروتکل بوده و اگر آن‌ها می‌خواهند رسانه‌ای نشود نباید این کار را انجام داد، ما هم قبول کردیم که رسانه‌ای نشود اما دو ساعت بعد دیدار رسانه‌ای شده بود، اما متاسفانه پس از پایان ملاقات متوجه انتشار اخبار رسانه‌ای‌ها شدیم که با عتاب و خطاب دلیل این امر را پرسیدم که گفتند محتوا و جزئیات دیدار منتشر نشود، بلکه خبر کلی دیدار منعی برای انتشار نداشته، اما متاسفانه این موضوع را به ما اطلاع ندادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سفیر خواسته بود که محتوا و جزئیات سفر رسانه‌ای نشود اما کلیات دیدار رسانه‌ای بشود، این اطلاع‌رسانی را وزارت امور خارجه انجام نداده بود و عکس گرفته‌شده غافلگیرانه بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موارد متعددی مانند برجام، موشکی، توقیف کشتی‌ها در این دیدار مطرح شد؛ اینکه ما ملاقات نداشته باشیم، انفعال است، بلکه ما باید با موضع قدرت با سفیران کشورهای مختلف دیدار و ملاقات داشته باشیم؛ در این دیدار لبخند روی صورت من خبرساز شده بود که باید توضیح بدم که ایران با انگلیس قطع رابطه نیست و آن‌ها مهمان بودند و لذا باید قواعد میزبانی را رعایت می‌کردیم.

کمیسیون امنیت ملی به دنبال رفع فیلترینگ تلگرام نیست
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در خصوص فیلترینگ برخی از شبکه‌های مجازی افزود: کمیسیون امنیت ملی برنامه خاصی برای حذف فیلترینگ تلگرام ندارد، زیرا مرجع این کار نیست و اگر مواردی امنیت کشور را تهدید کند، ابعاد نظارتی مجلس توسط کمیسیون امنیت ملی در نظر گرفته می‌شود، البته برای ساماندهی فضای مجازی از دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گری داریم.



ذوالنوری اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند در مسائل فرهنگی دولت نباید دخالت کند و از طرفی برخی دیگر اعتقاد دارند که دولت باید ورود پیدا کند، اما مقام معظم رهبری فضای مجازی را به باغی تشبیه می‌کند که اگر آسیبی متوجه باغ شده‌است، باید این آسیب برطرف شود و باغبان یعنی دولتمردان در این حوزه ورود پیدا کنند و لذا کمیسیون امنیت ملی نگاه پلیسی و رهاسازی نسبت به فضای مجای ندارد، بلکه نگاه مقام مظعم رهبری را اعمال می‌کند.

دارایی مسئولین در اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرد
وی با اشاره به اینکه در کشور احساس فساد بیش از خود فساد است، گفت: البته فساد کم نیز در جمهوری اسلامی زیاد تلقی می‌شود که باید به سرعت آن را برطرف کرد. طراحی یک سامانه‌ای را به مجلس ارائه کردم با این عنوان که در این سامانه از شخص مقام معظم رهبری تا فرد عادی جامعه (شهری یا روستایی) هر آن‌چه دارایی منقول و غیرمنقول دارند، باید به ثبت برسانند.

ذوالنوری ادامه داد: اگر کسی در این سامانه دارایی‌های خود را ثبت نکند، مجازات سنگینی دارد و مکانیسم سامانه نیز به گونه‌ای است که اگر کسی ثبت نکند، شناسایی خواهد شد. این سامانه دو سطح دارد؛ یک سطح شامل تمام سطوح مسئولین و مدیران کشوری و سطح دوم شامل مردم جامعه است.


وی افزود: در سطحی که شامل مسئولین است، باید اتاق شیشه‌ای باشد؛ یعنی اگر هرکدام از مردم کدملی مسئول کشوری را در این سامانه جست‌وجو کردند، این سامانه به صورت شفاف همه زوایای زندگی اقتصادی و خوشه فامیلی را نمایان می‌کند، اما زمانی که به عموم مردم می‌رسد، سامانه امین و هوشمند عمل می‌کند؛ این طرح به سمع و نظر قوه قضاییه رسیده که با مخالفت برخی از مسئولین اجرایی مواجه شده، اما امیدواریم که در آینده این اقدام انجام شود.

وی افزود: با ثبت دارایی مسئولین، رانت، فساد، قدرت و نفوذ مسئولین با شفافیت کامل برملا خواهد شد و لذا شیفتگان قدرت برکنار شده و شیفتگان خدمت بر جایگاه واقعی منصوب می‌شوند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه یکی از دلایل تحریم ظریف قلیان خشم ترامپ ناشی از دیدار دکتر ظریف با دموکرات‌ها بوده‌است، گفت: از تعمیم روابط با کشورهای دیگر استقبال می‌کنیم. برای مثال عربستان سعودی پالس‌های مختلفی را به ایران داده‌است که یکی از آن‌ها مهمان‌نوازی از زائرین حج بود.

* تنظیم: علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها