يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۹۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
در شرایطی که ارزش پول ملی طی یک‌سال اخیر به‌دلیل سیاست‌های ‌اشتباه دولت به یک‌سوم کاهش یافته است رئیس‌جمهور مدعی است برای همراهی با مردم چهار صفر را از پول ملی حذف می‌کند!
به گزارش پایگاه 598، آقای روحانی، دیروز با حضور در وزارت امور خارجه با ‌اشاره به مصوبه هیئت دولت در تبدیل ریال به تومان گفت: استدلال من درباره مصوبه اخیر دولت و تبدیل پول ملی از ریال به تومان این بود که ما باید با زبان مردم حرف بزنیم. امروز در گفت‌وگوی مردم ریال جایگاهی ندارد و بیشتر در بانک‌ها و مکاتبات رسمی ریال نوشته می‌شود.

استدلال آقای رئیس‌جمهور برای تبدیل ریال به تومان شاید در ظاهر همراهی با مردم تلقی شود اما به نظر می‌رسد که در پوشش این اظهارات سیاست‌های‌ اشتباه اقتصادی دولت در کاهش شدید ارزش پول ملی مخفی شده است. به عبارتی وقتی در یکسال اخیر، ۳۰۰ درصد از ارزش پول ملی کاسته شده است سخن از حذف چهار صفر مفهومی ندارد، زیرا اگر قرار به همراهی با مردم باشد دولت می‌بایست دلایل کاهش شدید پول ملی را برای مردم توضیح دهد.  از طرف دیگر، در یکسال گذشته تورم، رکوردشکنی‌های شدیدی داشته و حرکت خود را طبق آمارهای رسمی به سمت ۵۰ درصد شتاب داده است؛ حتی پیش‌بینی می‌شود دولت تدبیر و امید اگر با همین روند پیش برود در ماههای آتی خاطره تورم ۵۰ درصدی دوره سازندگی مجددا برای مردم زنده شود.

گفتنی است رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۲، ملاک تورم را جیب مردم می‌دانست اما حالا که تورم به ارقام خیره‌کننده‌ای رسیده، به جیب مردم که هیچ، حتی به نرخ‌های رسمی تورم هم‌ اشاره‌ای نمی‌شود! ایشان باید توجه داشته باشند که مشکل امروز مردم تورم‌های بالاست، نه حذف چهار صفر!
 
منبع:کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها