يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۹۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شلیک یک فروند موشک نقطه‎زن «بدر-اف» به جنوب عربستان خبر داد که این دومین موشک شلیک شده یمن از نوع «بدر-اف» در روز چهارشنبه محسوب می‎شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله ساعاتی پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‎زن «بدر-اف»، چهارشنبه شب یک فروند موشک دیگر از همین نوع را به جنوب عربستان شلیک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این موشک بالستیک بر سر محل تجمع شبه‌نظامیان ارتش سعودی در پادگان آموزشی در منطقه «الموسوم» در جازان (جنوب عربستان) فرود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اصابت این موشک نوعی حالت خوف و وحشت را در میان شبه‌نظامیان مستقر در پادگان مذکور ایجاد کرده است، تاکید کرد که در عین حال، ده‌ها نفر از شبه‎نظامیان در این حمله موشکی یمن کشته و زخمی شدند.

«یحیی سریع» ابراز داشت که این حمله «پیشگیرانه» پس از انجام یک عملیات اطلاعاتی و رصد دقیق تحرکات مزدوران صورت گرفت. 

موشک «بدر-اف» یمن که بُرد آن به 160 کیلومتر می‎رسد، اواخر فروردین ماه سال جاری در آستانه اولین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن رونمایی شد.

شعاع انفجار موشک مزبور، 350 متر و تعداد ترکش‌های آن بیش از 14 هزار عدد است؛ در ارتفاع 20 متری منفجر می‌شود و دقت اصابت آن  سه متر است.

نیروهای یمنی بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز با شلیک یک فروند موشک بدر-اف، پایگاهی را در نجران هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ده‎ها نفر از عناصر مزدور و شبه نظامی ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند(جزئیات بیشتر).


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها