يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۰۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
عضو هیات علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام نهم ذیحجه به هجده زبان زنده دنیا در صحرای عرفات منتشر می شود.

به گزارش پایگاه 598، مهدی مصطفوی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در عرفات، این پیام به 18 زبان ترجمه و در بین حجاج جهان اسلام انتشار خواهد یافت.

وی تصریح کرد: متن این پیام به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی، اردو، اسپانیا، اندونزیایی، روسی، هوسا، سواحیلی، هندی، ایتالیایی، آذری، فیلیپینی، آلمانی، چینی، بنگالی و پشتو ترجمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از امروز جمعه ۱۸ مرداد ماه مصادف با هشتم ذی‌الحجه یوم الترویه، اعمال حج تمتع با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز شد و زائران در فاصله زمانی غروب هشتم ذی‌الحجه تا ساعات اولیه بامداد نهم ذی‌الحجه وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات استقرار می‌یابند.

وقوف (یعنی ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز شنبه ۱۹ مرداد ماه مصادف با نهم‬ ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد. بعد از غروب آفتاب زائران از صحرای عرفات به مشعرالحرام رفته و تا طلوع آفتاب در مشعر وقوف خواهند داشت .

اعمال زائران در حج تمتع با حرکت از مشعر الحرام به سمت منی و رمی، قربانی، حلق و تقصیر و بیتوته در منی ادامه می‌یابد و روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه مصادف با دهم ذی‌الحجه روز عید قربان است.
در روز ‌سه شنبه ۲۲ مرداد ماه مصادف با دوازدهم‬ ذی‌الحجه نیز زائران با پایان بیتوته در منی و رمی جمرات سه گانه پس از اذان ظهر به سمت مکه حرکت خواهند کرد.

زائران پس از ورود به مکه مکرمه به مسجدالحرام خواهند رفت و اعمال حج تمتع شامل طواف ، نماز زیارت ، سعی بین صفا و مروه و طواف و نماز طواف نساء را انجام خواهند داد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها