أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۰۰۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
پرده جدید کعبه امروز (شنبه) پس از نماز صبح در روز عرفه برابر با نهم ذی الحجه پس از شستشو با گلاب ناب ، بر بنای کعبه نصب شد.
به گزارش پایگاه 598، پرده جدید کعبه امروز (شنبه) پس از نماز صبح در روز عرفه برابر با نهم ذی الحجه پس از شستشو با گلاب ناب ، بر بنای کعبه نصب شد.
 
به نوشته روزنامه الحیات، صبح امروز پس از اقامه نماز صبح در مسجد الحرام مسلمانان شاهد تعویض پرده کعبه بافته شده با حریر خالص و طلا بودند.
 
طبق این گزارش این پرده از 675 کیلو گرم حریر خام سیاه برای قسمت خارجی و سبز برای قسمت داخلی آن تشکیل شده و در آن از یکصد کیلو گرم نخ طلا و 120 کیلوگرم نخ نقره خالص برای نوشتن آیات قرآنی بر روی استفاده شده و هزینه کلی آن 24 میلیون ریال سعودی (4 میلیون و 600 هزار دلار)است.
 
همه ساله در روز نهم ذی الحجه زمانی که حجاج در صحرای عرفات حضور دارند ، پرده کعبه تعویض می شود. 
 
پرده خانه خدا از 5 قطعه تشکیل شده است که هر قسمت یک طرف کعبه را می پوشاند و قطعه پنجم هم در کعبه را در بر می گیرد؛ بطوری که هنگام نصب، وزن آن نزدیک به دو تن می رسد.
 
این پرده با همکاری کارخانه های داخل و خارج عربستان تهیه می شود؛ پارچه حریر این پرده را هر سال یکی از کشورها هدیه می کند و پرده قبلی نیز به رؤسا و سران کشورهای اسلامی اهدا می شود.
 
در کارخانه بافندگی و تهیه این پرده که حدود 8 ماه با دست و ماشین طول می کشد، بیش از 200 بافنده ماهر، افراد شایسته و کارآمد فعالیت می کنند.
 
امروز (شنبه ) 19 مرداد ماه در عربستان نهم ذی الحجه و روز عرفه است .
 
منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها