يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۰۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
به مناسبت سال‌گرد ارتحال آیت‌الله العظمی خویی؛
آیت‌الله خویی بر خلاف تصوری که جریانات خاص ایجاد نموده‌اند؛ نسبت به اوضاع سیاسی اطراف خود بی‌تفاوت نبود. نمونه سلطه حزب بعث بر عراق و جنایات آنان علیه مردم و حوزه علمیه که با واکنش منفی علمای نجف از جمله ایشان مواجه شد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت‌الله خویی بر خلاف تصوری که جریانات خاص ایجاد نموده‌اند؛ نسبت به اوضاع سیاسی اطراف خود بی‌تفاوت نبود. نمونه سلطه حزب بعث بر عراق و جنایات آنان علیه مردم و حوزه علمیه که با واکنش منفی علمای نجف از جمله ایشان مواجه شد. این واکنش در حالی بود که کودتای حزب بعث با خون‌ریزی و قساوتی عجیب تازه به پیروزی رسیده بود و در صورت عدم همکاری علما با این رژیم؛ احتمال هرگونه سرکوب و هتکی وجود داشت.

ساواک در خصوص واکنش منفی علما نسبت به رفتارهای جنایت‌کارانه حزب بعث گزارش می‌دهد:

«با وجود اينكه دولت عراق به منظور جبران اعمال غير انسانى معموله از طرف مأموران دولت در  نجف و  كربلا نسبت به مراجع دينى، شبيب المالكى،  استاندار جديد كربلا را مأمور نموده كه ضمن ملاقاتى با مراجع دينى نسبت به دلجويى و تحبيب آنان اقدام نمايد، مع هذا علاوه بر  آيت‌اللّه حكيم كه حاضر به ملاقات با مقامات دولتى نمى گردد، آيت اللّه خويى و خمينى و آيت اللّه شاهرودى نيز اتفاق نظر حاصل نموده اند كه از قبول هرگونه ملاقات با  مقامات دولتى و نمايندگان آنان خوددارى نمايند. ضمناً طى هفتۀ گذشته شبيب المالكى، تصميم به ملاقات با آيت اللّه خويى و خمينى گرفته و نامبردگان از انجام ملاقات امتناع ورزيده اند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها