يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۱۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
دانشجویان مقابل قوه قضائیه چه گفتند؟
دانشجویان تجمع کننده امروز در اعتراض به خصوصی سازی‌های افسار گسیخته مقابل ساختمان قوه قضائیه خواستار برخورد با تخلفات صورت گرفته شدند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ صبوری، دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی امروز در تجمع جمعی از دانشجویان عدالت خواه سراسر کشور در اعتراض به خصوصی سازی‌های افسارگسیخته و عدم برخورد قوه قضاییه با عوامل این خصوصی سازی‌ها که در مقابل ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه برگزار شد، گفت: چندین سال است که واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات سودده کشور که بار اصلی تولید را بر دوش داشته اند، به افراد خاص سرعت گرفته است و ما این نحوه واگذاری را خصوصی سازی نمی‌دانیم و این رهاسازی است.

صبوری با طرح این سوال چه طور است کارخانه‌هایی که چندین دهه بار اصلی تولید را بر دوش کشیده اند، بلافاصله بعد از واگذاری‌ها به افراد خاص تعطیل و هزاران کارگر بیکار شده و حقوق آن‌ها به تعویق می‌افتد، تصریح کرد: ما با این شعار که صاحبان این انقلاب کارگران و مستضعفان هستند، انقلاب کردیم نه اینکه ۴۰ سال بعد عده‌ای بیایند صاحبان سرمایه ملی، مال و ناموس مردم شوند و به عنوان صاحبان قدرت و ثروت سرنوشت امنیت و معیشت مردم را به دست بگیرند.
 
قوه قضائیه باید با خصوصی سازی‌های افسارگسیخته و تخلفات صورت گرفته برخورد کند
 دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی تصریح کرد: ما بار‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان خصوصی سازی مجلس و نهاد ریاست جمهوری تذکر داده ایم و الان هم به قوه قضاییه می‌گوییم که باید با خصوصی سازی‌های افسارگسیخته و تخلفات صورت گرفته برخورد شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های انقلابی که هدف آن‌ها حفظ آرمان‌های انقلاب و ساختار است، باید رسالت خود را در حفظ و تحقق این آرمان‌های انقلابی انجام دهند نه اینکه با عقب نشینی باعث نابودی تولید ملی، تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری مردم شوند؛ و به گونه‌ای عمل کنند که جیب عده‌ای پر و در مقابل شاهد خالی شدن جیب مردم باشیم.
 
برخی آقایان پتروشیمی را با ارز دولتی می‌خرند و در لواسان برج می‌سازند / دولتی‌ها گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های ما را ندارند
 
حرف ها در حد وعده باقی ماند
صبوری با تاکید بر اینکه مردم از قوه قضاییه انتظار دارند از اختیارات مدعی العمومی خود برای برخورد با خصوصی سازی‌های افسارگسیخته استفاده کنند، تصریح کرد: پیش از آنکه شاهد وقوع فاجعه در خصوصی سازی‌ها باشیم رئیس قوه قضاییه باید وعده‌هایی را که داده عملیاتی کند. در هر حال یک سال از زمان تغییر رئیس قوه قضاییه می‌گذرد، ولی حرف‌ها در حد وعده باقی مانده است.

دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی تصریح کرد: همان طور که در تئاتر اجرا شده توسط دانشجویان عدالت خواه شاهد برخورد دستگاه قضایی با یکی از عوامل نابودی کارخانجات کشور بودیم، قوه قضاییه باید هر چه سریعتر برای برخورد با عوامل فساد در خصوصی سازی‌ها وارد عمل شود و تخلفات را بررسی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به عزم جدی دولت برای واگذاری‌ها و انفعال قوه قضائیه و مجلس در این رابطه اخرین امید ما برای جلوگیری از خصوصی سازی‌های افسارگسیخته آقای رئیسی و ساختار قوه قضاییه است.

در ادامه اسکندری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشجویی نیز با بیان اینکه دولتی‌ها گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های ما را ندارند، تصریح کرد: ما در اعتراض به خصوصی سازی افسارگسیخته مقابل سازمان خصوصی سازی نهاد ریاست جمهوری وزارت اقتصاد تجمع کردیم، ولی آقایان کاملا خواب هستند.
 
آقای جهرمی تویئت خوبی زد، چون ما بیداریم
وی به توئیت اخیر وزیر ارتباطات با این محتوا که «بیدارید»، اشاره کرد و گفت: آقای جهرمی تویئت خوبی زد، چون ما بیداریم در مقابل این مسئولان هستند که خوابند و نمی‌دانند چه بلایی بر سر هپکو و دیگر کارخانه‌های استراتژیک کشور آمده است.

اسکندری با بیان اینکه امروز هر کس صدایش در اعتراض به خصوصی سازی‌های افسارگسیخته درآمده بایکوت خبری شده، تصریح کرد: کارگران هفت تپه ۳۰ روز و کارگران فولاد اهواز ۴۰ روز در کف خیابان بودند، اما رسانه ملی آنچنان که باید به انعکاس این اعتراضات اقدام نکرد در هر حال ما از علی عسگری و رفقای دولتی او هیچ توقعی نداریم.
 
 
برخی آقایان پتروشیمی را با ارز دولتی می‌خرند و در لواسان برج می‌سازند / دولتی‌ها گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های ما را ندارند

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشجویی به وعده‌های رئیس قوه قضاییه برای پیگیری خصوصی سازی‌های افسارگسیخته اشاره کرد و افزود: این پیگیری‌ها هر چه سریعتر باید عملیاتی شود؛ البته تعجب ما از قوه قضاییه فعلی و سابق این است چرا حتی مانع یک خصوصی سازی غیرقانونی نشده اند.

وی با بیان اینکه امروز برخی آقایان پتروشیمی را با ارز دولتی می‌خرند و در لواسان برج می‌سازند خطاب به رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آقای رئیسی این کارخانه‌ها باید به بیت المال برگردند و اهمیت این موضوع نیز از برخورد با سلاطین سکه و قیر نیز مهمتر است، چون با این روند تولید ملی نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه دادستان کل کشور در مورد هر موضوعی اعم از ورود زنان به ورزشگاه‌ها یا طریق راه بودن رانندگان و مادر چاوز اظهارنظرمی کند، اما نمی‌دانیم چرا حرف در مورد کارگران نمی‌زند، تصریح کرد: کارگران دادستانی می‌خواهند که حق آن‌ها را بگیرد با این وجود اگر شما نمی‌توانید کنار بروید.

اسکندری با بیان اینکه جنبش عدالت خواه دانشجویی تنها مجموعه‌ای است که به موضوع خصوصی سازی‌های افسارگسیخته ورود کرده و برای این موضوع برنامه دارد، تصریح کرد: ما برنامه‌های خود را نیز به دفتر رهبرمعظم انقلاب ارایه کرده ایم در هر حال عده‌ای به ما نقد وارد می‌کنند، اما مشکل این است کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد.

حجت الاسلام فراهانی، نماینده طلاب انقلابی نیز در این تجمع مهمترین هدف حکومت اسلامی را برقراری عدالت اسلامی دانست و تصریح کرد: ما برای بسترسازی جهت ظهور امام زمان باید برای جهان الگو معرفی کنیم که فوری‌ترین هدف این الگو نیز عدالت اسلامی است در هر حال اگر مردم از این جامعه راضی نباشند ما نمی‌توانیم این الگو را به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای اسلامی است که در آن فقیر و شکاف طبقاتی وجود نداشته باشد با این وجود می‌توان گفت: اگر چه انقلاب و حکومت ما اسلامی است، اما دولت و جامعه اسلامی نیستند.

وی گفت: جامعه‌ای که در ان فقر، تبعیض و اختلاس وجود دارد و دزدان و غارتگران احساس امنیت می‌کنند آن جامعه اسلامی نیست.
 
مردم باید برای برقراری عدالت به پا خیزند
فراهانی با بیان اینکه مردم باید برای برقراری عدالت به پا خیزند و این امر نیازمند خط دهی خواص است تصریح کرد: خواص باید مردم را به برخواستن برای برقراری عدالت دعوت کنند.
 
در بخش دیگری از این تجمع دانشجویان عدالت خواه در قالب تئاتر دانشجویی تصویری امیدآفرین از ورود قوه قضاییه به موضوع برخورد با عوامل فساد در خصوصی سازی های افسارگسیخته و احقاق کارگران را به نمایش گذاشتند.
 
در این تجمع برخلاف تجمع مشابه دانشجویان عدالتخواه در مقابل نهاد ریاست جمهوری که با حضور گسترده نیروی انتظامی همراه بود، شاهد حضور حداقلی نیروی انتظامی در مقابل ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه بودیم
 
برخی آقایان پتروشیمی را با ارز دولتی می‌خرند و در لواسان برج می‌سازند / دولتی‌ها گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های ما را ندارند

همچنین دانشجویان با سر دادن شعار‌هایی نظیر واگذاری‌های رانتی ملغی باید گردد، دادستان منفعل نمی‌خواهیم نمی‌خواهییم، خصوصی سازی رانتی دشمن اقتصاد است، غارتگر بیت المال محکوم باید گردد و کارخانه رو دزدیدن باید جواب پس بدن و هم چنین با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با محتوای خصوصی سازی مساوی غارت رسمی مال ملت، قوه قضاییه منفعل مقابل غارت مال ملت، ریشه کن کردن خصوصی خواری مساوی جمع شدن باستی هیلزها، خصوصی سازی مساوی تعمیق قانونی شکاف طبقاتی، خصوصی سازی عرصه همدستی زر و زور و تزویر، رانت خواری تحت لوای خصوصی سازی ممنوع، خصوصی سازی غیرشفاف را متوقف کنید، به هر کجا نشان ز. ثروت است ز. حاصل تلاش کارگر است، هپکوی اراک واگذاری با ده میلیون تومان پرداخت اولیه "واقعا چرا" اموال بیت المال برگردد، کشت و صنعت مغان هر متر کمتر از یک بسته پفک، خریداری دارای بیش از هزار میلیارد بدهی بانکی. چرا هیئت واگذاری چنین اختیاری دارد، تا زمانی که قوه قضاییه خواب است خصوصی خواران مشغول تغذیه اند، ودانشجو بیدار است کارگران بیکارند اعتراض خود را به خصوصی سازی‌های افسارگسیخته و عدم ورود قوه قضاییه در برخورد با عوامل فساد در خصوصی سازی‌ها اعلام کردند.
 
در بخش دیگری از این تجمع دانشجویان عدالت خواه در قالب تئاتر دانشجویی تصویری امیدآفرین از ورود قوه قضاییه به موضوع برخورد با عوامل فساد در خصوصی سازی‌های افسارگسیخته و احقاق کارگران را به نمایش گذاشتند.

در این تجمع برخلاف تجمع مشابه دانشجویان عدالتخواه در مقابل نهاد ریاست جمهوری که با حضور گسترده نیروی انتظامی همراه بود شاهد حضور حداقلی نیروی انتظامی در مقابل ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه بودیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها