يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۲۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سامانه جدید همراه بانک و همراه پلاس ملت رونمایی شد؛
نسخه‌ جدید سامانه همراه بانک و همراه پلاس ملت در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، استفاده از اپلیکیشن پرداخت موبایلی راهی آسان برای انجام امور مالی است که طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. امروز تقریبا غیرممکن است که نتوانید در گوشی کسی یک اپلیکیشن پرداخت را پیدا کنید. این اپلیکیشن‌ها نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای انجام بسیاری از خدمات بانکی را نیز برطرف کرده‌اند. کاربران می‌توانند بسیاری از خدمات بانکی را به سادگی و تنها از طریق گوشی همراه خود انجام دهند و دیگر لازم نیست ساعت‌ها وقت خود را برای مراجعه به بانک و نوبت گیری تلف کنند. علاوه بر این این برنامه‌ها رفته رفته از یک برنامه مخصوص مدیریت حساب‌های بانکی فراتر رفته‌اند و خدمات بیشتری مانند خرید بلیط، بیمه نامه، پرداخت‌های سازمانی و عوارض را نیز ارائه می‌دهند.



 در این مطلب سعی داریم به معرفی همراه بانک و همراه پلاس ملت بپردازیم.

اخیرا نسخه جدید سامانه همراه بانک ملت  به منظور تکمیل خدمات سامانه مذکور و بهبود عملکرد سامانه مطابق با سلیقه مشتری ارائه شده و نسخه 1.1.9 سیستم عامل اندروید و 1.1.0 سیستم عامل iOS سامانه همراه‌بانک هم اکنون در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

تغییرات ایجاد شده در سامانه‌های همراه‌بانک و همراه‌پلاس ملت شامل مواردی چون: امکان درخواست صدور المثنی بن کارت و گزارش درخواست المثنی بن کارت و تعیین سقف کیف پول همراه‌پلاس ملت در همراه بانک( از 10،000 تا2،000،000 ریال) است. با استفاده از این خدمت، مشتریان بانک ملت قادر خواهند بود با مراجعه به سامانه همراه بانک ملت، نسبت به تعیین سقف کیف پول خود جهت استفاده در سامانه همراه‌پلاس ملت اقدام کنند.

سرعت بالای این اپلیکیشن برای مشتریان به علاوه امکان جدیدی که با آن برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها می‌توان رسید تراکنش‌ها را اصطلاحا «شیر» کرده و به اشتراک گذاشت، امکانی ویژه برای کسانی است که می‌خواهند پرداخت‌های خود را به‌خوبی مدیریت کرده و طرفین معاملاتی خود را در جریان اطلاعات جدید قرار دهند.


علاوه بر این، امکان استفاده از خدمت OCR (اسکن اطلاعات کارت مبداء و مقصد) در حواله ملت‏/ سحاب سامانه همراه بانک و پرداخت قبض موبایل از طریق روش استعلام در سامانه همراه بانک از طریق حساب‏/ کارت، از جمله امکانات این اپلیکیشن است.

در بحث سیستم عامل‌های اندرویدی، امکان فراخوان سرویس صوتی برای خدمات مختلف از جمله: حواله ملت، حواله پایا، کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض از طریق بلندگوی گوشه صفحه، میسر شده است.

از سوی دیگر، امکان ورود به سامانه همراه بانک از طریق اسکن چشم(Irise) امکان خاص امنیتی‌ای است که تقریبا همه اپلیکیشن‌های پرداخت پولی دیگر از آن محروم هستند. در حال حاضر دارندگان تلفن‌همراه با برند سامسونگ که نسخه سیستم عامل را به اندوید 9 و بالاتر ارتقاء داده‌اند؛ می‌توانند در صورتی‌که پیش‌فرض ابزار احراز هویت بیومتریک تلفن همراه خود را اسکن چشم قرار داده باشند، از این خدمت استفاده نمایند.

این درحالی است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها از مشکلات امنیتی مثل فقدان رمز و همچنین «الزام به وارد کردن اطلاعات کارت مبدا بصورت دستی» رنج می‌برند. پایین بودن سقف انتقال وجه از طریق کارت به کارت نیز از جمله محدودیت‌های این اپلیکیشن‌ها است.

در بحث «همراه پلاس» نیز در هر دو سامانه «اندروید» و «آی-او-اس» شاهد بهبودهایی متفاوت هستیم.

یکی از امکاناتی که سرعت حرکت را بسیار بیشتر می‌کند، امکان پرداخت عوارض آزادراه‌های منتخب است. به منظور استفاده از این خدمت، در مرحله نخست می‌بایست پلاک مورد نظر در سامانه ثبت گردد.

همچنین پرداخت عوارض مربوط به آزادراه، از دو طریق انجام می‌گردد: اول به صورت پرداخت بدهی‌های پیشین عوارض(پیش از 48 ساعت گذشته) با استفاده از گزینه «استعلام بدهی»

و دوم با انتخاب گزینه «پرداخت خودکار مبلغ آزادراهی از کیف». با استفاده از این روش، در صورت تردد وسیله نقلیه با پلاک ثبت‌شده در سامانه، مبلغ مربوط به عوارض به صورت خودکار از مانده کیف پول پرداخت می‌گردد.

از دیگر امکانات همراه پلاس می‌توان به: امکان محاسبه سود سپرده ها در همراه پلاس ملت، امکان حذف نمودن برچسپ ( QR تولید شده )درکیف پول همراه پلاس ملت، امکان بازیابی رمز کیف پول در صورت فراموشی رمز، اشاره کرد.

 تغییرات ایجاد شده در برخی از خدمات همراه بانک

در زمینه خدمات جانبی، بسیاری از خدمات دیگر به بازار عرضه شدند که صرف‌نظر از کنترل حساب در زمان قطعی حین پرداخت از جمله آن است. همچنین در سامانه همراه بانک ملت، تغییراتی چون افزایش سقف انتقال وجه در سامانه همراه بانک ملت مانند: 1) امکان صدور حواله بانک ملت به میزان 500.000.000 ریال روزانه از مجموع حساب‌های مشتری، 2) امکان صدور حواله پایا به میزان 50.000.000 ریال روزانه از مجموع حساب‌های مشتری، 3) ارسال پیامک حواله ملت به تفکیک جنسیت در نسخه اندروید بستر پیامک ،3) افزایش ضریب امنیتی سامانه با استفاده از تکنولوژی های روز، 4) اضافه شدن اپراتور همراه اول به سرویس بانک پرداخت –شارژ خودکار، 5) تغییر در لوگوی سامانه همراه بانک ملت و ایجاد تمایز با رمز نگار ملت، 6) تغییر در رسید تراکنش‌های کارتی در همراه بانک( نمایش شماره کارت به صورت ستاره در زمان اشتراک گذاری رسیدها)،7)  تغییرات مربوط به درخواست دسته چک ( ارسال دعوتنامه به آدرس پستی مشتری)، 8) نمایش نام ذینفع مربوط به روزهای گذشته در سرویس گردش حساب، 9) حذف موجودی در لیست صفحه اصلی و نمایش موجودی با انتخاب گزینه بروزرسانی، 10) امکان دریافت گردش حساب با یکی از فاکتورهای تعداد یا تاریخ، نیز میسر شده است.


     قابل ذکر است که دریافت نرم افزار همراه بانک ملت برای هر دو سیستم عامل اندروید(نسخه 1.1.9) و iOS(نسخه 1.1.0) از طریق مراجعه به آدرس این سایت به نشانی https:‏/‏/mobile.bankmellat.ir امکان‌پذیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها