أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۲۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری می‌گرفت و بعد لایحه مدیریت پسماند را به مجلس ارائه می‌کرد.
به گزارش پایگاه 598، «علی لاریجانی» امروز شنبه در پاسخ به تذکر علی ادیانی نماینده قائمشهر مبنی بر این که لایحه دولت درباره برداشت منابع مدیریت پسماند از صندوق توسعه ملی نیاز به اذن رهبری دارد، گفت: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری می‌گرفت و بعد لایحه مدیریت پسماند را به مجلس ارائه می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بودجه سال ۹۸ توجه جدی به موضوع پسماند شده است.

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در تذکری شفاهی با اشاره به اظهارات اخیر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص عدم اقدام مجلس برای اجرای لایحه مدیریت پسماند گفت: اخیرا عیسی کلانتری خلاف قانون و به دلیل عدم اشراف بر فرآیند تقنین قوانین نظری را بیان کردند. وی در ادبیاتی غیرفاخر، در اذهان عمومی تشویش ایجاد کردند که به دلیل عدم اشراف او به مسئولیت خویش است.

ادیانی تصریح کرد: آقای کلانتری بیان کرده که نمایندگان شمال فقط هارت و پورت می کنند و گفته دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مدیریت پسماند در بودجه ۹۶ پیش بینی کرد اما مجلس هیچ اقدامی برای تصویب آن انجام نداد و نمایندگان شمال کشور نیز در این خصوص سکوت کردند و این لایحه را به سرانجام نرساندند.

وی گفت: لایحه دولت با استناد به این موضوع ارائه شد که منابع مالی مدیریت پسماند از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود که نیاز به اذن رهبری دارد، بنابراین مجلس نمی‌تواند این لایحه را بدون اذن رهبری تصویب کند چرا کهاین اقدام بر خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

ادیانی تصریح کرد: دولت نباید بدون اذن رهبری چنین منبعی را برای تأمین هزینه های مدیریت پسماند پیش بینی می‌کرد. جای تعجب دارد فردی که سال‌ها در مدیریت اجرایی کشور نقش داشته است، از روند تصویب قوانین اطلاعی ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها