أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۳۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
حرکت‌های عدالتخواهانه-انتخاباتی جوانان!
وقتی به عدالت و عدالتخواهی نگاه ابزاری می‌شود و عدالت تنها ابزار کسب قدرت سیاسی یا از بین نرفتن قدرت می‌شود، نتیجه این می‌شود که عدالت، محافظه‌کارانه به سطح نازلی فروکاسته شده یا صرفاً به جناح مقابل یا چهره های سوخته نسبت داده شده یا گرفتار مسائل فرعی شده یا در نهایت مشکل واقعی را حل نکند، یا به جلوه‌فروشی فردی و نمایش عدالتخواه بودن خود ولو به‌قیمت ذبح عدالت و نظام و عدم انجام اصلاح حقیقی یا بینجامد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دست پیدا نکردن به قدرت سیاسی باعث شده تا غرب‌گرایان و محافظه‌کاران (اصول‌گرایان و بعضی نیروهایی که دخالت‌شان در امور سیاسی و انتخاباتی ممنوعیت دارد) به‌ سراغ شعار و حرکت‌های عدالت‌خواهانه بروند.

این البته مبارک است که نیروهای مختلف سیاسی در کشور به‌سراغ عدالت، مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی بیایند. چراکه موجب می‌شود به‌تبع این رقابت و تلاش، هم مشکلات نظام تا حدی برطرف شود و بعضی مسائل اصلی مورد توجه قرار بگیرند، هم به بعضی دردهای مردم رسیدگی‌هایی شود.

اما وقتی به عدالت و عدالتخواهی نگاه ابزاری می‌شود و عدالت تنها ابزار کسب قدرت سیاسی یا از بین نرفتن قدرت می‌شود، نتیجه این می‌شود که عدالت، محافظه‌کارانه به  سطح نازلی فروکاسته شده یا صرفاً به جناح مقابل یا چهره های سوخته نسبت داده شده یا گرفتار مسائل فرعی شده یا در نهایت مشکل واقعی را حل نکند، یا به جلوه‌فروشی فردی و نمایش عدالتخواه بودن خود ولو به‌قیمت ذبح عدالت و نظام و عدم انجام اصلاح حقیقی یا بینجامد. در نهایت نیز چیزی در عدالت جلو نرویم و ناامیدی مردم از عدالت، یا روی کارآمدن قالتاق‌ها یا به محاق رفتن گفتمان عدالت بینجامد.

این‌گونه به‌صرف کسب قدرت سیاسی و پیروزی بر رقیب و حل مشکل انتخاباتی، عدالت به مذبح می‌رود! و سرکنگبین بر صفرا می‌افزاید.

این افراد متوجه بالارفتن ظرفیت فکری مردم نیستند، اینکه مردم به تصویر کاریکاتوری ارائه شده از دو ریاست‌جمهوری قبلی در قالب استعاره «سید محرومان» یعنی تکیه بر عنصر سیادت و انجام بعضی خدمات رأی ندادند، نشان از این رشد فکری است. مردم تفاوت کسانی که انتخاباتی، سیاسی و جناحی عدالت‌خواهی می‌کنند با کسانی که مسئله‌شان پیگیری واقعی دردهای مردم است می‌فهمند.

حالا می‌خواهد دهنده این شعار محافظه‌کار نسل اولی و دومی باشد، خواه محافظه‌کار نسل سومی و چهارمی که در صورت‌هایی زرورق‌پیچ‌شده از حرکت اجتماعی، عدالتخواهی، تبعیض‌ستیزی، یاری انقلاب، جوانان، نسل سوم، گام دوم و... باشد!

تنها راه حل مشکل مردم و انتخابات، عدالت‌خواهی غیر سیاسی و انتخاباتی است. مردم باید ببینند، انقلابی‌ها همیشه و نه‌تنها انتخاباتی و بدون ملاحظه جناحی و سیاسی و انقلابی و غیرمحافظه‌کارانه به‌دنبال حل مسائل کشور و آن‌ها هستند.

از همه مهمتر اینکه قلبها به دست خدا است و با شیوه های باطل و کار نمایشی نمیتوان کار حق کرد. قدرت ابزار اجرای عدالت است و نه عدالت ابزار کسب قدرت!

* صادق شهبازی
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها