يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۳۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با چهره‌های شاخص استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبری نقشه راه ما را در گام دوم انقلاب مشخص کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، معاون اول قوه قضائیه با اشاره به حراج بی‌برنامه ذخایر کشور، وظیفه دستگاه قضا را جلوگیری از اقدامات بدون حساب و کتاب عنوان کرد و گفت: یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است 600 نمایندگی در سطح کشور دارد اما با زد و بند 15 نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودروها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند. در پرونده دیگری که در حال بررسی است از بین 630 صرافی مجاز تعداد 15 صرافی را انتخاب کردند و دلار و ارزها را در اختیارشان گذاشتند که با این اقدام آنچه به دست مردم می‌رسد با ارزی که بانک مرکزی فروخته متفاوت می‌شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با چهره‌های شاخص استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبری نقشه راه ما را در گام دوم انقلاب مشخص کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبری در فرمایشاتی که داشتند و مطالبی که در سند دوم مطرح کردند یکی از مباحث ارتقاء بینش سیاسی جمهوری اسلامی و مردم است، بیان داشت: بینش سیاسی مردم در طول چهل سال شگفت‌آور بوده و هست و براساس همین بینش بسیاری از توطئه‌های دشمن خنثی شده است.

لزوم ارتقای کفه عدالت در تقسیم

معاون اول قوه قضاییه بر لزوم ارتقای کفه عدالت در تقسیم تأکید و مطرح کرد: در گام دوم همه به خصوص قوه قضاییه باید به این سو بروند که امکانات نظام جمهوری اسلامی در توزیع و بهره‌مندی آحاد مردم به عدالت توزیع شود.

برنامه‌ریزی قوه قضاییه برای گام دوم انقلاب

اژه‌ای از برنامه‌ریزی قوه قضاییه برای گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: اگر دزدی گرفته می‌شود نه تنها با دزد برخورد می‌شود بلکه تمام دستگاه‌ها به خط می‌شوند که چرا کاری کردید که ارز ما در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد؟ چرا امکانات در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است؟

وی با تأکید بر اینکه باید فرصت و بستری فراهم شود که تمام مردم از امکانات در حد تلاش و استعداد خود استفاده کنند، تبیین کرد: در گام دوم انقلاب نباید اجازه دهیم شکاف طبقاتی تشکیل شود.

اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب باید در جهت توسعه عدالت گام بردارد و در توزیع و بهره‌مندی همه جامعه از امکانات جمهوری اسلامی با عدالت رفتار شود، تبیین کرد: وظیفه مهم دولت، مجلس و قوه قضائیه این است که در جامعه شکاف طبقاتی ایجاد نشود و دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اجازه دهد ثروت‌ها در اختیار عده‌ای خاص قرار و عده‌ای به نان شب خود به دلیل نداشتن شغل محتاج و شرمنده خانواده باشد.

وی مطرح کرد: سهم ما در گام دوم انقلاب این است که جلوی بسیاری از تبعیض‌ها را بگیریم و در شرایطی که دشمن در مقابل ما شکست خورده و برای اقتصاد ما بیشتر مشکل ایجاد می‌کند اولویت ما باید برنامه‌ریزی و استفاده درست از امکانات باشد.

رنج اصلی مردم از تبعیض‌ها است

معاون اول قوه قضاییه مطرح کرد: امروز رنج اصلی مردم از تبعیض‌ها است باید کارها دقیق، سریع و بدون تبعیض انجام شود تا مردم امیدوار شوند.

اژه‌ای با اشاره به حراج بی‌برنامه ذخایر کشور، بیان داشت: 60 تن طلا را بدون برنامه‌ریزی و حساب و کتاب در بازار می‌ریزند و یک نفر 30 هزار سکه با گرفتن وام از بانک می‌خرد در حالی که این تسهیلات باید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما جلوگیری از اقدامات بدون حساب و کتاب در کشور است، اضافه کرد: یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است 600 نمایندگی در سطح کشور دارد اما با زد و بند 15 نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودروها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در پرونده دیگری که در حال بررسی است از بین 630 صرافی مجاز تعداد 15 صرافی را انتخاب کردند و دلار و ارزها را در اختیارشان گذاشتند که با این اقدام آنچه به دست مردم می‌رسد با ارزی که بانک مرکزی فروخته متفاوت می‌شود.

اژه‌ای با بیان اینکه در بخش زمین‌ها نیز این تبعیض‌ها تکرار می‌شود، عنوان کرد: برخی در سواحل برج می‌سازند و از طرفی منابع طبیعی شکایت می‌کند جای سؤال است که چه کسی این مجوزها را صادر می‌کند؟ باید دستگاه‌های نظارتی فعال‌تر، به روزتر باشند و کار جهادی و انقلابی انجام دهند.

وی متذکر شد: نباید عدالت به صرف قضاوت در دادگاه منحصر شود بنابراین باید عدالت در گام دوم انقلاب توسعه یابد زیرا همه مردم خواستار عدالت هستند.

نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جامعه

اژه‌ای با اشاره به نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جامعه، تصریح کرد: کسانی که معنای ولایت را دریافت کردند دنیا و آخرت نصیبشان و هر کجا کم گذاشتند باختند.

وی با بیان اینکه در طول قرن مهم‌ترین مشکل اساسی ما دوری از ولایت فقیه و عدم استفاده از قوه متفکره و عاقله بوده، بیان داشت: بخش زیادی از پیروزی‌های انقلاب مرهون بینش سیاسی جامعه است.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه انسان باید به تاریخ ملت‌ها مراجعه تا ببیند کجا انحراف کرده و نتیجه انحراف‌ها چه نتیجه‌ای داده است، متذکر شد: امروز اگر عزت، عدالت و ایستادگی می‌خواهیم باید حول محور ولایت قدم برداریم و از همین ولایت دستور بپذیریم.

اژه‌ای با اشاره به نقش رهبر فرزانه انقلاب در جهان اسلام، مطرح کرد: ایشان نه تنها مسئله ایران را به دوش دارند بلکه تمام جهان اسلام به رهبری تکیه دارند بنابراین باید به ندای رهبری گوش دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند به طاغوت و شیطان بزرگ اعتماد نکنید و تمام وجود را در خدمت مردم به کار بگیرید، اضافه کرد: بنا به سند گام دوم انقلاب باید در مرحله اول، بینش خود را نسبت به ولایت و ولی‌فقیه کامل کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها