يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۴۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
کار کردن با دستگاه کارتخوان آنقدر ساده است که دستفروش‌های کنار خیابان هم با آن مشکلی ندارند و از سوی دیگر ثبت‌نام در سازمان امور مالیاتی هم نمی‌تواند امر چندان پیچیده‌ای باشد که یک پزشک نتواند از آن سر دربیاورد.
به گزارش پایگاه 598، هرچند ضرب‌الاجل تعیین شده برای ثبت‌نام پزشکان در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش تا پایان مرداد‌ماه تمدید شده بود، اما روز گذشته نامه‌ای از رئیس سازمان نظام پزشکی خطاب به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که درخواست تمدید دوباره این مهلت را داشت. دلیل این درخواست تمدید مهلت، فراهم نبودن زیرساخت لازم در سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی و عدم امکان ثبت اکثر کارتخوان‌ها به دلیل اشکالات فنی در کنار تعطیلی عید غدیر و از همه مهم‌تر زمان کافی برای آموزش اعضای سازمان برای ثبت و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان عنوان شده است!

بر این اساس ظاهراً این کلاس‌های آموزشی از ۲۷ مرداد‌ماه آغاز شده است. مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی هم در پاسخ به سؤال «جوان» درباره ماجرای این نامه و درخواست تمدید زمان ثبت‌نام برای آموزش کار کردن با دستگاه کارتخوان می‌گوید: «این کارتخوان‌ها با کارتخوان‌های فروشگاهی فرق می‌کند و باید به سیستم سازمان امور مالیاتی وصل شود، به همین خاطر هم پزشکان با سؤالات و ابهاماتی مواجه‌اند که باید درباره آن آموزش ببینند!» این اظهارات در حالی است که اتصال این کارتخوان‌ها به سازمان امور مالیاتی آنچنان پیچیده به نظر نمی‌رسد که نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشد. مگر آنکه بنا باشد در این دوره‌ها سرفصل‌های دیگری آموزش داده شود!

ماجرای مصوبه مجلس برای الزام صاحبان محترم حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی برای ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) حسابی حاشیه‌ساز شده است. آخرین موضع‌گیری سازمان نظام پزشکی برای خرید زمان و به تعویق انداختن اجرای این دستورالعمل هم نامه محمدرضا ظفرقندی، رئیس این سازمان به رئیس سازمان امور مالیاتی و درخواست تمدید مهلت ثبت‌نام در این سامانه برای برگزاری دوره آموزشی ثبت‌نام در سامانه و به کار‌گیری کارتخوان در مطب پزشکان است! موضوعی که با واکنش جدی مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود و خیلی‌ها این اقدام سازمان نظام پزشکی را خرید مهلت برای فرار از الزام به نصب کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی ارزیابی می‌کنند.

زیر سؤال بردن هوشمندی پزشکان
بدیهی است گروه‌های پزشکی از هوش بالایی برخوردارند و توانسته‌اند در کنکور رقیبان خود را کنار زده و به رشته‌های پرمتقاضی پزشکی راه یابند. همین مسئله هم هست که نامه ظفرقندی به سازمان امور مالیاتی را برای تمدید مهلت ثبت‌نام به بهانه آموزش ثبت‌نام در سامانه و کار با کارتخوان عجیب و غیرعادی می‌کند و به نوعی تنزل دادن‌شأن پزشکان برای تمدید مهلت و کشتن زمان در اجرای قانون است. جالب اینجاست که کار کردن با دستگاه کارتخوان آنقدر ساده است که دستفروش‌های کنار خیابان هم با آن مشکلی ندارند و از سوی دیگر ثبت‌نام در سازمان امور مالیاتی هم نمی‌تواند امر چندان پیچیده‌ای باشد که یک پزشک نتواند از آن سر دربیاورد.

بقالی محله به مالیات وصل نیست!
دکتر حسین کرمانپور،  مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با «جوان» در پاسخ به این نکته که بقالی‌ها و دستفروشان هم بدون هیچ مشکلی با دستگاه کارتخوان کار می‌کنند، تأکید می‌کند: «بقالی محله به مالیات وصل نیست و تنها برای اینکه پول شما را بگیرد کارتخوان دارد، اما این کارتخوان یک نظامی دارد و پزشکان هم به همین معترضند که هیچ شغلی به این سامانه وصل نیست. برای اتصال کارتخوان‌ها به این سامانه یک‌سری آموزش لازم است و این تنها یک کارتخوان مثل سایر صنوف نیست.»

به گفته وی از سوی دیگر بخش مالیاتی وزارت دارایی باید زیرساختی را برای این اتصال آماده می‌کرد که هنوز آماده نشده است. این در حالی است که سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه تمدید مهلت ثبت‌نام خود اشاره‌ای به آماده نبودن زیرساخت‌های این سازمان نداشته است. در این اطلاعیه به نقل از علی رستم‌پور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: «نظر به تقاضای برخی از صاحبان محترم مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش، مهلت ثبت‌نام تا تاریخ ۳۱ /۵ /۱۳۹۸ تمدید شد.»

با تمام این‌ها کرمانپور تصریح می‌کند: «بر اساس آمار بالای ۸۰ درصد پزشکان ما دستگاه کارتخوان دارند و همه این‌ها شانتاژ‌های رسانه‌ای است، حتی پزشکانی که کارتخوان دارند اتصال به این سامانه ساز و کاری دارد که نیازمند آموزش است» به گفته وی نحوه محاسبه‌ها نیاز به آموزش دارد و برای تمام مشاغل اینفوگراف طراحی شده، اما برای پزشکان دوره آموزشی برگزار شده تا بدانند چگونه باید اطلاعاتشان را وارد سامانه کنند آیا اطلاعات حساب خانه شان را هم وارد سامانه بکنند یا نکنند؟ همه این‌ها سؤال است، به همین خاطر یک سامانه آموزشی در سایت امور مالیاتی قرار داده شده که پزشکان می‌توانند آن را دانلود کنند و یک دوره‌ای دارد که پزشکان آن را باید ببینند تا این سامانه را راه‌اندازی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها