يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۵۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
جنس داخلی، افتخار هر ایرانی؛
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت رز تحریر یزد بیان داشت: عمده ترین مشکل عدم حمایت ادارات و دستگاه های تولیدی در عدم خرید کالاهای مشابه تولید داخل و واردات کالاهای بی کیفیت و فاقد استاندارد چینی و هندی و قاچاق کالا می باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، فصل تابستان که به مرداد می رسد بازار خرید نوشت افزار و آماده سازی کیف و کفش دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید کم کم گرم می شود و  در این میان آنچه به عنوان وظیفه باید مورد توجه قرار دهیم خرید محصولات این سرزمین است.   

Image result for ‫نوشت افزار ایرانی، سازندگان ایرانی، آینده سازان ایرانی‬‎

با این وجود دانش آموز ایرانی با افتخار نوشت افزار ایرانی را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب می کند چرا که با این حرکت فرهنگی نشان می دهد  تمایل به رونق تولید داخلی را دارد تا کارگری از کار بیکار نشود.

برای پیشگیری از انتخاب نوشت افزار های خارجی باید فرهنگ استفاده از نوشت افزارهای ایرانی را در بین دانش آموزان و خانواده ها تقویت کنیم تا دانش آموزان با اشتیاق کالای ایرانی را انتخاب کنند.

مردم برای انتخاب نوشت افزار ملاک های مختلفی دارند، از جمله این ملاک ها قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کالا است و در این میان آنچه برای کودکان در انتخاب نوشت افزار اهمیت دارد، ظاهر و شکل آن و اینکه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است.

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است تا نخستین گزینه انتخابی دانش آموزان و والدین در خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه، محصولات داخلی باشد.

شركت رز تحرير يزد توليد كننده انواع نوشت افزار، تحت ليسانس برند Canco  از كشور كانادا، دارنده گواهينامه استاندارد داخل كشور و همچنين گواهينامه هاي ايزو9001 و استاندارد اروپا CE، با استعانت از فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)مبني بر نامگذاري سال 1391 به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني از همان سال با هدف اشتغال زايي و توليد انواع نوشت افزار به عنوان ابزار رشد فرهنگي و علمي بر اساس نياز بازار مصرف داخلي و منطبق كردن توليدات با سلائق و انتظارات فرهنگي (ايراني، اسلامي) مصرف كنندگان داخلي و توليد محصول با كيفيت و قيمت مناسب و شايسته مصرف كننده ايراني و جلوگيري از خروج ارز از كشور، شروع به فعاليت نموده است.

اين مجموعه با ايجاد بيش از 2000 فرصت شغلي در حال حاضر داراي نيروهاي متمركز درون سازماني و غير متمركز به صورت دوركاري (اشتغال خانواده و كار در منزل) و انعقاد قرارداد پيمانكاري مونتا‍ژ محصولات با تعاوني سازمان زندانهاي استان يزد جهت تفويض بخشي از كار به زندانيان (طبق قرارداد 25% از حقوق آنها به خانواده ايشان پرداخت مي گردد) با هدف اشتغال زايي و بكارگيري نيروي كار جوان و بومي و متخصص (بكارگيري8 نيروي داراي مدرك كارشناسي و 75 نيروي داراي مدرك كارشناسي ارشد) و حتي خانواده ها و زندانيان استان مشغول به فعاليت هستند.

شركت رز تحرير يزد با سر مايه گذاري هاي فراوان در زمينه توسعه ماشين آلات و تجهيزات تحريم شده  بين المللي و بكارگيري تكنولوژي هاي كسب و كار (اتوماسيون اداري و صنعتي)، مديريت منابع انساني اعم از آموزش و توانمند سازي كاركنان، ارزيابي عملكرد، افزايش بهره وري، تجزيه و تحليل شغل و نيز استراتژي تدوين شده جهت سازماندهي و سودآوري هر چه بيشتر و با افزايش ركورد توليد دو برابري در سال 1393 نسبت به قبل رشد قابل توجهي داشته است كه همين امر موجبات مزيت رقابتي پايداري را براي اين مجموعه نسبت به رقباي خارجي و اجناس وارداتي آنها فراهم آورده است.

شايان ذكر است كليه محصولات و فرآيند توليدات و مواد اوليه ارگونوميك و سازگار با محيط زيست مي باشد.

به همین مناسبت گفت و گویی با مهندس صنعتکار، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت رز تحریر یزد صورت گرفته است که به نظر خوانندگان محترم می رسد:

مهندس صنعتکار در توضیح مختصری در مورد تولیدات شرکت رز تحریر یزد گفت: در حدود 16 مدل خودکار - 12 مدل پاک کن - 10 مدل ماژیک - مداد شمعی و انواع چسب ماتیکی و انواع خمیر سبک بر پایه آب و بهداشتی تولید می نماییم. تقریباً 80 درصد تولیدات داخلی بوده و در حال تلاش برای بومی نمودن الباقی هستیم.

وی در ادامه گفت: عمده ترین مشکل عدم حمایت ادارات و دستگاه های تولیدی در عدم خرید کالاهای مشابه تولید داخل و واردات کالاهای بی کیفیت و فاقد استاندارد چینی و هندی و قاچاق کالا می باشد. قاچاق کالا و واردات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد باعث شده 80 درصد ظرفیت تولید خالی باشد و با حدود 20 درصد از ظرفیت واقعی در حال تولید هستیم.

وی افزود: در مورد خودکار طول نگارش تولیدات داخلی حدوداً دو برابر کالاهای مشابه وارداتی بوده و از نظر نوشتاری نیز تولیدات داخل بصورت یکنواخت و بدون جوهرریزی و قطع و وصل شدن و به دلیل اطمینان به تولید محصولات با کیفیت با دو سال گارانتی عرضه می شود. از نظر کیفیت تولید داخل از مشابه خارجی بسیار بهتر بوده و در شرایط رقابت سالم امکان رقابت وجود دارد و قدرت رقابت نداشتن یک فرهنگ غلط است که متاسفانه افراد سودجو که نفعشان در واردات محصولات بی کیفیت مشابه تولید داخل می باشد در ذهن مصرف کننده جا انداخته اند.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت رز تحریر یزد بیان داشت: برای حدوداً 1000 نفر اشتغال زایی نموده که از این تعداد 350 نفر مستقیم و مابقی بصورت کار در منزل با همکاری بهزیستی و سازمان زندان ها مشغول به کار هستند. برنامه بلند مدت ایجاد اشتغال برای بیش از 2000 نفر بصورت مستقیم و تلاش برای صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی حتی چین و هند هستیم.

مهندس صنعتکار افزود: به یاری خداوند و تلاش پرسنل این مجموعه موفق به اختراع و تولید خمیر سبک شده ایم و همچنین با تحقیقات فراوان به فرمول تولید نوع جدید پاک کن و خودکار با جوهر نانو دست پیدا کرده ایم. در حال حاضر با همکاری مشترک چند شرکت دانش بنیان جهت تولید تمامی قطعات در داخل و بومی کردن تولید هستیم.


* علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها