أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۰۵۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین حسینی می‌توانند برای حضور در این آیین باشکوه بدون اخذ ویزا و تنها با داشتن گذرنامه برای ثبت مهر تایید ورود و خروج، راهی عتبات عالیات شوند.
به گزارش پایگاه 598، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین حسینی می‌توانند برای حضور در این آیین باشکوه بدون اخذ ویزا و تنها با داشتن گذرنامه برای ثبت مهر تایید ورود و خروج، راهی عتبات عالیات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی روز شنبه با بیان اینکه در نخستین روز نام نویسی زائران اربعین در سامانه سماح ۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند، افزود: با توجه به توافقات انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران اربعین می‌توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و با همراه داشتن گذرنامه معتبر برای حضور در آیین اربعین حسینی وارد عراق شوند.

وی با اشاره به اینکه درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ از روز جمعه یکم شهریور ماه به روی متقاضیان برای ثبت نام باز شده است، اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی با اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

رحمانی گفت: بر همین اساس متقاضیان حضور در آیین اربعین باید بعد از نام نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و باید آن را در طول سفر همراه داشته باشند. در غیر این صورت از خروج متقاضیان جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین هزینه نام نویسی در سامانه سماح را رایگان عنوان کرد و افزود: زائران باید در زمان ثبت نام، هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه حق الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان خواهد بود. البته در صورت عدم مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی این هزینه سه هزار تومان تقلیل می‌یابد و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه نام نویسی در سامانه سماح تا روز‌های منتهی به ایام اربعین ادامه دارد، گفت: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی فقط به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند، اجازه خروج داده خواهد شد.

رحمانی به متقاضیان سفر اربعین حسینی توصیه کرد که نام نویسی را به روز‌های آخر موکول نکرده و هرچه زودتر نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها