أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۵۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
شب پر تلاطم در منطقه؛
نیروی هوایی اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به تعدادی از اهداف تروریستی در روستای عقربا در جنوب دمشق در سوریه از جمله نیروهای ایرانی که قصد ارسال تعدادی پهپاد تهاجمی علیه اسرائیل را داشتند، حمله کردیم».
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، رسانه‌های دولتی سوریه در ساعات پایانی  روز شنبه 2 شهریور اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور علیه اهداف دشمن بر فراز آسمان دمشق فعال شده است. همزمان تصاویری از انفجار در حاشیه شهر دمشق در رسانه‌ها مخابره شد که به گفته برخی منابع متعلق به فرودگاه المزه در حاشیه جنوبی پایتخت سوریه است.

با گذشت سی دقیقه از انتشار اخبار در این باره، خبرگزاری سانا گزارش داد که حملات هوایی دشمن هنوز ادامه دارد و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز ضمن مقابله با آنها،‌ تعداد زیادی از موشک‌های متخاصم را در منطقه جنوبی دمشق ساقط کرده است. گفته شده حداقل 4 انفجار بزرگ بر فراز دمشق رخ داده و دست‌ کم هشت آتش‌بار پدافندی در حال عملیات است.

اگر چه حملات هوایی اسرائیل به مواضعی در سوریه تازگی ندارد اما دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، کمتر به صورت مستقیم مسئولیت چنین حملاتی را پذیرفتند.

بامداد یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی که حساب رسمی دفتر او در توییتر هم منتشر کرده گفت: "طی یک عملیات توانستیم یک حمله علیه اسرائیل از سوی نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه را دفع کنیم. باز هم تکرار می‌کنم: ایران در هیچ کجا مصون نخواهد بود. نیروهای ما در هر جایی که لازم باشد اقدام خواهد کرد".

نتانیاهو در ادامه یاوه‌گویی‌هایش علیه ایران افزود: "من به ارتش دستور دادم برای هر سناریویی آماده باشند. ما به اقدام علیه ایران و وابستگانش ادامه می‌دهیم".

نیروی هوایی اسرائیل هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به تعدادی از اهداف تروریستی در روستای عقربا در جنوب دمشق در سوریه از جمله نیروهای ایرانی که قصد ارسال تعدادی پهپاد تهاجمی علیه اسرائیل را داشتند، حمله کردیم».


در این بیانیه اصطلاح «پهپادهای کامی‌کازی» به کار برده شده است. اصطلاحی که ظاهرا اشاره‌ای است به عملیات جنگنده‌های نیروهای هوایی ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم که خلبانان این کشور به صورت انتحاری با هواپیما به مواضع آمریکا، به ویژه ناوهای جنگی این کشور حمله می‌کردند و از جنگنده به عنوان یک سلاح مستقیم برای انهدام استفاده می‌کردند.

شبکه 13 العبری اسراییل نیز در گزارشی از این حمله گفت: "انتظاری هیچ عکس العملی از ایران و سوریه نداریم".

دو فروند پهپاد اسرائیلی بامداد دیشب در ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند. به گفته منابع نزدیک به العالم پهپادهای مذکور در نزدیک ساختمان مرکز رسانه ای حزب الله سقوط کرده اند.

در این حادثه که در ساعت 1 بامداد یکشنبه صورت پذیرفت پهپاد اول منفجر نشد اما پهپاد دوم بر روی ایرانیتهای یک ساختمان سقوط کرد که آسیب جانی و مالی بهمراه نداشت.


ساعاتی پس از انتشار گزارش‌ها در مورد حملات به پایتخت سوریه، یک مقام حزب‌الله لبنان اعلام کرد «دو پهپاد اسرائیلی» در جنوب بیروت، مرکز حضور نیروهای حزب‌الله لبنان و هوادارانش، منفجر شده‌اند یا به زمین برخورد کرده‌اند.

آن‌طور که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی حزب‌الله لبنان گزارش داده «یک پهپاد اسرائیلی در حاشیه جنوبی بیروت سقوط کرده» و «پهپاد دوم پیش از بامداد یک‌شنبه در نزدیک زمین منفجر شده‌است».

به گفته این مقام حزب‌الله که نامش فاش نشده، انفجار پهپاد دوم خسارت‌هایی را به منطقه ضاحیه -از مناطق شیعه‌نشین جنوب بیروت- در نزدیکی مرکز رسانه‌ای حزب‌الله لبنان وارد کرده‌است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز به نقل از ساکنان مناطق جنوبی بیروت گزارش داده‌است که «انفجاری بزرگ در جنوب بیروت رخ داده‌است».

ساکنان مناطق به اسوشیتدپرس گفته‌اند صدای هواپیمایی را تنها اندکی پیش از انفجار شنیده‌اند و انفجار ممکن است مربوط به پهپادی باشد که همزمان با کارزار نظامی اسرائیل در سوریه، در جنوب بیروت منفجر شده‌است.

به گفته ساکنان و حاضران در منطقه گروه حزب‌الله لبنان از حضور مردم در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، جلوگیری کرده‌است.

روزنامه جروزالم‌پست می‌گوید هرچند در شمال اسرائیل پناهگاه‌ها باز نشده‌اند، اما سامانه پدافندی «گنبد آهنین» در شمال مستقر شده و تمامی نیروهای حاضر در منطقه، برای «مقابله با واکنش ایرانی-سوری» در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها