يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۵۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دروغ نتانیاهو درباره حمله به مرکزی از سپاه قدس ایران در سوریه؛
سیدحسن نصرالله به حمله هوایی شب‌گذشته به سوریه اشاره کرد و گفت در این حمله یک منزل متعلق به حز‌ب‌الله در جنوب دمشق قرار دشته است و نه مرکز متعلق به ایران. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت اگر اسرئیل در سوریه برادرانمان را بکشد، در لبنان و نه در مزارع شبعا (مناطق لبنانی تحت‌اشغال رژیم صهیونیستی) به آن پاسخ خواهیم داد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، حزب‌الله و ارتش لبنان با کمک ارتش سوریه و متحدان آن‌ها ژوئیه۲۰۱۷ (مرداد۱۳۹۶) عملیاتی برای آزاد‌سازی مناطق «جرود عرسال» و «قلمون غربی» در لبنان از دست گروه‌های تروریستی آغاز کردند و توانستند مناطق آلوده به تروریسم را بین سوریه و لبنان پاک‌سازی کنند. به‌همین مناسبت، روز گذشته دبیر کل حزب‌‌الله لبنان در شهرک «العین» ازطریق ویدئوکنفرانس با مردم کشورش گفت‌وگو کرد.

سیدحسن نصرالله سخنرانی خود را در واکنش به تجاوزهای بامداد روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه شروع کرد. او گفت آنچه دو سال پیش در شرق لبنان و منطقه رخ داد، تهدیدی در پی تقسیم کشورها بود و همه اهالی روستاها و شهرها درمعرض کشتار و طرد و اسارت بودند.او با بیان اینکه باید پرسید چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کردند گفت نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشورها صورت گرفت.

سیدحسن ‌نصرالله خطاب به مردم گفت: حضور گسترده شما اولین واکنش به اقدامات تجاوزکارانه شب گذشته صهیونیست‌هاست. تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان تحول بسیار بسیار خطرناکی است. او اعلام کرد آمریکایی‌ها در زمان آغاز عملیات برای آزادسازی جرود عرسال و قلمون غربی، نه‌تنها از دولت لبنان خواستند جلو مشارکت ارتش این کشور در عملیات مذکور را بگیرد؛ بلکه مانع از عملیات حزب‌الله علیه تروریست‌ها شود. او تصمیم دولت لبنان مبنی‌بر ورود به این عملیات را «شجاعانه» خواند. او افزود ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاک‌سازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و انکارناپذیری ایفا کردند؛ در‌حالی‌که ارتش لبنان از تحرک ممنوع شده بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت امروز باید به این پیروزی افتخار کرد؛ اگرچه زخم حضور تروریسم در لبنان و منطقه همچنان باز و التیام نیافته است. او به سوریه اشاره کرد و گفت همان‌گونه که ارتش این کشور در سال‌های گذشته در نبردهای خود با تروریست‌ها و دشمنان موفق و پیروز بوده، استان ادلب که در اشغال تروریست‌هاست، به آغوش سوریه باز خواهد گشت و آزاد خواهد شد. سیدحسن نصرالله ادامه داد آمریکایی‌ها و شخص باراک اوباما، رییس‌جمهوری وقت آمریکا، از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به‌دنبال احیای گروه تروریستی داعش هستند؛ چراکه کمیسیون‌های پارلمانی عراق به‌دنبال اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند. وی افزود در سالروز آزادسازی مناطق لبنان از تروریسم، باید از جمهوری اسلامی ایران و ارتش و ملت سوریه به‌دلیل فداکاری‌های آن‌ها و ایستادن درکنار لبنان تقدیر و تشکر کرد.

نصرالله تأکید کرد: آنچه دیشب اتفاق افتاد، خیلی خطرناک بود و کسی نمی‌تواند آن را دست‌کم بگیرد و مسخره کند. این حمله با پهپادهایی صورت گرفت که نمی‌توان آن‌ها را خرید و استفاده کرد. پهپاد اولی هواپیمای شناسایی و غیرمسلح بود و حزب‌الله این پهپادهای متجاوز را ساقط کرده است. برخی از جوانان می‌گویند با مشاهده این پرنده که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد، به‌سمت او سنگ پرتاب کردند و آن را ساقط کردند. بررسی این پهپاد نشان می‌دهد به دلیل نقص فنی و اصابت سنگ سقوط کرده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد پهپاد دومی مسلح و انتحاری و برای اجرای عملیات آمده بود. او خدا را شکر کرد که این حادثه شب اتفاق افتاد و اغلب ساکنان در جنوب بیروت و بقاع بودند؛ وگرنه کشته و زخمی برجای می‌گذاشت.

سیدحسن‌ نصرالله گفت: «ما در مقاومت [لبنان] هرگز به تکرار این روند، هرچقدر هم هزینه داشته باشد، اجازه نخواهیم داد. دیگر زمان آن به‌سر آمده است ‌که هواپیماهای اسرائیل به لبنان وارد می‌شد و به مناطق و مواضع لبنان حمله می‌کرد و این رژیم در فلسطین در امنیت بود». او گفت حزب‌الله از این تاریخ به‌بعد هرگونه هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد و سرنگون خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله به حمله هوایی شب‌گذشته به سوریه اشاره کرد و گفت در این حمله یک منزل متعلق به حز‌ب‌الله در جنوب دمشق قرار دشته است و نه مرکز متعلق به ایران.  دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت اگر اسرئیل در سوریه برادرانمان را بکشد، در لبنان و نه در مزارع شبعا (مناطق لبنانی تحت‌اشغال رژیم صهیونیستی) به آن پاسخ خواهیم داد.

او درپایان گفت: «به ارتش اسرائیل در مرز می‌گویم درکنار دیوار حائل بایست و منتظر ما باش. به اسرائیلی‌ها می‌گویم درمقابل آنچه دیشب اتفاق افتاد، نخواهیم گذشت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به‌دنبال انتخابات است و احزاب اسرائیلی عادتشان این بود که انتخابات [در فلسطین اشغالی] با خون مردم منطقه برگزار شود؛ ولی این دفعه، انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد و نتانیاهو از هر جایی، عراق، سوریه و لبنان، برای شما دردسر ایجاد می‌کند».

سید حسن‌نصر الله گفت که نتانیاهو از انتخابات پارلمانی که قرار است در شهریور برگزار شود، می‌ترسد و سرنوشت او یا نخست‌وزیری است یا زندان. دبیر کل حزب‌الله گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها را به لبه پرتگاه می‌کشاند.

او گفت اگر در لبنان کسی نگرانی دارد که مشکلی (در صورت درگیری با صهیونیست‌ها) ایجاد نشود، با آمریکایی‌ها صحبت کند و تا از رژیم صهیونیستی بخواهد که ملزم و متعهد باشد.

سید حسن نصرالله گفت: «ما آماده‌ایم گرسنگی بکشیم ولی عزیز و با کرامت باشیم و هرگز به کسی اجازه نخواهیم داد به کرامت و خود ما ضربه بزند و آن را تهدید کند».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها