يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۵۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پس از تأیید حکم اعدام قاتل امام جمعه کازرون در دیوان عالی کشور ، اجرای آن در دستور کار اجرای احکام کیفری شیراز قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: به خاطر حساسیت های ویژه پرونده قتل امام جمعه کازرون و تحت تأثیر قرارگرفتن احساسات عمومی، رسیدگی به این پرونده در مجموعه قضایی استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه پرونده مرحله نهایی خود، یعنی اخذ استیذان و مجوز اجرای حکم توسط ریاست قوه قضائیه، را طی کرده است از اجرای حکم قصاص محکوم پرونده در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس که به تأیید شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور رسیده است بر اجرای حکم در محل وقوع جرم یعنی شهرستان کازرون تأکید شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به برخی شایعات مبنی بر مشارکت برخی افراد و جریانات در وقوع این جرم خاطرنشان ساخت: در هیچ یک از مراحل رسیدگی به پرونده شهادت امام جمعه فقید کازرون ارتباط فرد یا افراد دیگری تحت هر عنوان محرز نگردید.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: هر زمان اسناد، مدارک و یا شواهدی دال بر مشارکت و دخالت افراد دیگر به دست بیاید، این موضوع قابلیت پیگرد قضایی خواهد داشت.

گفتنی است پیش از این خبر قطعیت و تأیید حکم قصاص عامل شهادت امام جمعه شهرستان کازرون در دیوان عالی کشور اعلام شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها