أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۵۹۴
زمان انتشار: ۲۱:۱۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
تحلیلگر برجسته جهان عرب:
تحلیلگر برجسته جهان عرب درباره اظهارات شب گذشته دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و نتانیاهو باید به دنبال جایی برای پنهان شدن باشد. وی افزود: سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها هشدار داد که حزب‌الله دیگر این تجاوزگری‌ها را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد تعرض اسرائیل نه‌تن‌ها علیه لبنان که در عراق علیه حشدالشعبی ادامه یابد و هواپیما‌های بدون سرنشینشان بی‌ضابطه، حریم هوایی لبنان و عراق را نقض کنند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، عبدالباری عطوان در تحلیلی از سخنان روز گذشته سیدحسن نصرالله با بیان اینکه منطقه ما این روز‌ها در اوضاع استثنایی قرار دارد که در آن، دشمن صهیونیست به تجاوزات خود علیه سوریه، حشدالشعبی، عراق و لبنان ادامه می‌دهد، گفت: سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان همچون صاعقه بود؛ سخنرانی تاریخی و به معنای واقعی کلمه، مهم که در آن گفت: اسرائیلی‌ها دیگر نمی‌توانند به حملات خود علیه لبنان ادامه دهند و اگر این حملات ادامه یابد، حزب‌الله پهپادهایشان را هدف قرار می‌دهد و اگر دشمن صهیونیستی بخواهد به تجاوزگری خود ادامه دهد، موشک‌های حزب‌الله همچون صاعقه بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد.

وی افزود: سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها هشدار داد که حزب‌الله دیگر این تجاوزگری‌ها را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد تعرض اسرائیل نه‌تن‌ها علیه لبنان که در عراق علیه حشدالشعبی ادامه یابد و هواپیما‌های بدون سرنشینشان بی‌ضابطه، حریم هوایی لبنان و عراق را نقض کنند.

به‌گفته این تحلیلگر برجسته جهان عرب، سید مقاومت لبنان بر یک نکته مهم تأکید کرد و گفت: اسرائیل دو پهپاد ارسال کرد تا به لبنان تجاوز کند و هدفشان اولاً ارزیابی شیوه مقابله با پهپاد‌ها و دوماً اقدام برای عملیات تروریستی در ضاحیه جنوبی بود. جوانان لبنانی توانستند یکی از پهپاد‌ها را با سنگ هدف قرار دهند و ساقط کنند. این شیوه ساقط کردن نشان می‌دهد شاید اسرائیلی‌ها به دنبال آزمایش توان مقاومت بوده‌اند؛ چه اینکه بعد از مدتی پهپاد دوم که حامل سلاح بود و برای تهاجم استفاده می‌شد، وارد عمل شد و این به وضوح نشان می‌دهد لبنان و حزب‌الله در پیشانی تهدیدات اسرائیل قرار دارند و اینکه هدف اسرائیل در نقض حریم هوایی لبنان ابتدا شناسایی و سپس حمله به مواضع حزب‌الله است.

واکنش گسترده به هجمه صهیونیست‌ها

عطوان تصریح کرد: سیدحسن نصرالله تأکید کرده که هدف اسرائیلی‌ها محور مقاومت است، چه اینکه در جنوب سوریه و در عراق در حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی در مجموع ۶ نیروی مقاومت را شهید کردند. این یک واقعیت است که نصرالله اسرائیل را به واکنش تهدید می‌کند و می‌گوید اگر سوریه را هم هدف قرار دهند، حزب‌الله واکنش نشان خواهد داد و این واکنش محدود به مزارع شبعا نخواهد بود و واکنش حزب‌الله شامل کل مرز‌های لبنان می‌شود.

وی ادامه داد: حزب‌الله در برابر تعرض به پایگاه‌های حشدالشعبی سکوت نمی‌کند و نمی‌گذارد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مقاومت، پایه‌های پیروزی خود در انتخابات را بچیند و اگر آن‌ها چهار حمله انجام دهند، حزب‌الله با پنج حمله متقابل پاسخ می‌دهد.

سناریوی سوریه در لبنان تکرار نخواهد شد/ شخصیت عجیب نصرالله

عطوان تصریح کرد: حرف سیدحسن نصرالله یک کلمه است و می‌گوید سناریوی اسرائیلی‌ها در سوریه، هرگز در لبنان تکرار نخواهد شد و همه چیز واضح است. حزب‌الله در زمان و مکان مناسب واکنش قاطعی نشان خواهد داد. من معتقدم نصرالله شخصیت عجیبی دارد و حرفش حرف این چند روز است که شاید بامداد یکی از این روز‌ها که از خواب بلند می‌شویم، اخبار خاصی را از منطقه بشنویم. سید مقاومت واضح و شفاف از یک گزینه نظامی سخن می‌گوید که به اسرائیل و آمریکا واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و نتانیاهو باید به دنبال جایی برای پنهان شدن باشد. سخنان سیدحسن نصرالله می‌تواند به این معنا باشد که حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ائتلافی واحد به تجاوزات دشمن صهیونیستی پاسخ خواهند داد، کما اینکه حماس و جهاد در بیانیه‌های اخیر خود بر پاسخ قاطع به تجاوزات اسرائیل تأکید کرده‌اند.

این تحلیلگر برجسته لبنانی گفت: تأکید می‌کنم که حزب‌الله واکنش قاطعی نشان می‌دهد، به این سند که سیدحسن نصرالله تأکید کرده است به تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهد و اجازه نخواهد داد که تعرض آن‌ها بار دیگر تکرار شود. این اقدام نقض حریم و کرامت و عزت لبنانی‌ها بود و حزب‌الله حامی استقلال و کرامت نفس لبنانی‌هاست و هرگز اجازه نمی‌دهد این‌گونه تجاوزات تکرار شود.

وی افزود: سیدحسن نصرالله شجاعانه مقابل صهیونیست‌ها ایستاده و از واکنش قاطع و مقابله با توطئه‌هایشان سخن می‌گوید و خواهان گرفتن انتقام است. این تجاوز علیه ملت ماست که خواهان استقلال و عزت هستند. به خدا قسم که سیدحسن نصرالله واکنش قاطع نشان می‌دهد و به خدا قسم که صهیونیست‌ها در چند روز آینده خواب خوش نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها