أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۰۶۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا گفت که مذاکرات گروه 7 درباره بسیاری از موضوعات سازنده بود و با وی به این توافق رسیدیم که ایران باید به برجام پایبند باشد.
به گزارش پایگاه 598،  «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که مذاکرات گروه 7 درباره بسیاری از موضوعات  سازنده بود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه این کنفرانس خبری گفت که وی برای دیدار «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و ترامپ طی هفته‌های آینده تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که روحانی در راستای منافع کشورش آماده دیدار با هر رهبر سیاسی است و اگر رئیس جمهور ایران و ترامپ با یکدیگر دیدار کنند دستیابی به یک توافق ممکن است و در این زمینه نیز با روحانی گفت‌وگو کرده است. 

ماکرون همچنین گفت که وی با رئیس جمهور آمریکا موافق است که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی اضافه کرد که تحریم‌های آمریکا پیامدهای زیادی برای اقتصادی ایران به همراه داشته و همین موضوع باعث افزایش فشارها علیه این کشور شده است.

رئیس جمهور فرانسه گفت که در جریان برگزاری نشست سران گروه 7 به ترامپ قصد خود برای دعوت از ظریف را اعلام کردم. این ایده فرانسه بود که ایران را برای مذاکره مجدد دعوت کند اما این اقدام به نمایندگی از آمریکا نبوده است.

ترامپ نیز در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که ایران حامی تروریست در جهان است.

وی در ادامه گفت که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم بلکه به دنبال دستیابی به تضمینی هستیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و موشک‌های بالستیک نداشته باشد و توافق طولانی مدت‌تری با ایران داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد در صورتی که شرایط مناسب باشد با رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد اما وی با این حال تهدید کرد که در صورتی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد، با قدرتی شدید مواجه خواهد شد و گزینه دیگری نخواهیم داشت.

ترامپ گفت که ایران می‌تواند کشور فوق‌العاده‌ای باشد اما این موضوع بدون سلاح هسته‌ای ممکن خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با ادعای اینکه تهران طی دو سال گذشته تغییر کرده، ایران و کره‌شمالی را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت که هر دو کشور پتانسیل‌های اقتصادی چشمگیری دارند. 

ترامپ در ادامه با اشاره به این موضوع که مردم ایران، مردم بزرگی هستند مدعی شد که نمی‌خواهد شاهد سختی کشیدن آنها به دلیل تحریم‌ها باشد.

وی اضافه کرد که با این موضوع موافق نیست که به ایران پولی پرداخت شود و آمریکا به آنها پرداختی انجام نخواهد داد.

ترامپ در ادامه گفت که کشورهای متعددی به ایران یک خط اعتباری در مقابل فروش نفت خود، خواهند داد تا امور خود را اداره کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که وی آقای روحانی را نمی‌شناسد ولی فکر می‌کند که ایران بخواهد این وضعیت بهبود پیدا کند.

ترامپ اضافه کرد: وضعیت اقتصادی ایران بسیار بد بوده و تحریم‌ها کارساز بوده‌اند و شانس زیادی برای توافق با ایران وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز درباره احتمال دیدار با رئیس جمهور ایران گفت فکر می‌کنم که وی خواستار دیدار باشد. من فکر می‌کنم که آنها خواستار آن هستند که اوضاع هموار شود.

ترامپ بار دیگر با بد توصیف کردن برجام گفت که به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است که متفاوت با توافقی باشد که اوباما با ایران بدان دست یافت.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تاکید بر اینکه چینی‌ها به دنبال توافق با آمریکا بر سر مسائل تجاری هستند، به احتمال دعوت از «ودلادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به نشست بعدی سران گروه هفت که در آمریکا برگزار خواهد شد، اشاره کرد.

وی با سرزنش اوباما به دلیل اجازه دادن به روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، گفت: من قطعا وی (پوتین) را دعوت خواهم کرد.

ترامپ در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود به جنگ تجاری میان آمریکا و چین اشاره کرد و گفت که چین هیچ گزینه‌های برای مقابله با فشارهای آمریکا در اختیار ندارد.

وی مدعی شد که چین صمیمانه به دنبال دستیابی به توافقی با آمریکا است و تماس‌های زیادی میان آمریکا و چین درباره توافق تجاری تبادل شده است. 

ترامپ به یک خبر اشاره کرد و گفت شنیده است که «لیو هی» معاون رئیس جمهور چین اعلام کردکه پکن در «فضایی آرامی» به دنبال حل منازعه تجاری خود با آمریکا است.

ماکرون نیز در بخشی از این کنفرانس خبری گفت که وی و ترامپ درباره «توافق بسیار خوبی» در خصوص حل موضوع مالیات بر شرکت‌های فناوری آمریکایی دست یافته‌اند. 
ترامپ پیشتر با احمق توصیف کردن ماکرون به دلیل تصمیم فرانسه برای اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری آمریکایی گفته بود که با این اقدام مقابله خواهد کرد. 

وی در بخشی از کنفرانس خبری خود گفت که یک طرفدار محیط زیست بوده و بهترین رئیس جمهور در این زمینه است و مردم نمی‌توانند این موضوع را درک کنند.

ترامپ در حالی مدعی حمایت از محیط زیست است که در نشست سران گروه 7 زمانی که درباره گفت‌وگوها درباره تغییرات آب و هوایی آغاز شد وی محل مذاکرات را ترک کرد.

رئیس جمهور آمریکا و زمانی که خبرنگار سی‌ان‌ان از وی پرسید که آیا به تغییرات آب و هوایی اعتقادی دارد، بدون پاسخ دادن به خبرنگار سی‌ان‌ان کنفرانس خبری را ترک کرد.

ترامپ پیشتر نیز انتقادات بسیار شدیدی از سی‌ان‌ان، نیویورک‌تایمز و واشنگتن تایمز انجام داده بود و از آنها با عنوان «رسانه‌های جعلی» یاد کرده بود.

ماکرون نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسیده بود آیا از جنگ تجاری ترامپ با چین نگران است، گفت: چیزی که برای اقتصاد جهان بد بوده بلاتکلیفی است و هر چه سریعتر توافقی حاصل شود، سریعتر بلاتکلیفی از بین خواهد رفت.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از کنفرانس خبری خود به توافق تجاری با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت آمریکا به توافق تجاری با اتحادیه اروپا بسیار نزدیک است چون آنها نمی‌خواهند که شاهد اعمال تعرفه بر کالاهای خود باشند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود به روابط خوب خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اشاره کرد و گفت که این روابط تا حدی خوب است که حتی ملانیا، همسرش نیز به خوبی به این موضوع رسیده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز نوشت ترامپ در حالی مدعی شده که ملانیا به روابط خوب وی با کیم‌جونگ اون پی برده که در هیچکدام از دیدارهایش با رهبر کره‌شمالی، همسرش حضور نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها