يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور گفت: کمک‌های مردم در پویش «رسم ابرار» برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، هادی جلالی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره طرح حمایتی «رسم ابرار» گفت: این طرح حمایتی به مناسبت احسان سه روزه اهل‌بیت نبی (ع) در بخشش افطاری هر روزه خود به یتیم، مسکین و اسیر انجام می‌شود؛ اقدامی که به دنبال آن در ۲۵ ذی‌الحجه سال دهم هجری پس از امساک سه روزه خاندان نبوت از طعام آیه اطعام در شأن و منقبت آن‌ها نازل شد.

وی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار به مناسبت ایام بیست‌و‌سوم تا بیست‌و‌پنجم ذی‌‌الحجه در سطح کشور انجام می‌شود. ستاد دیه کشور با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضائیه این کار را شروع کرد، اما در اصل این کار یک کار مردمی است که از دل مردم شکل می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور ضمن بیان اینکه مردم امروز هم زمان دارند تا در این پویش و کار خیر شرکت کنند تا بتوانیم تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم، عنوان کرد: بخشی از این کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که تعبیر همان اسراء است که در آیه اطعام هم ذکر شده هزینه خواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه استقبال و مشارکت خوبی از طرف مردم شده است، خبر داد: چون زن به عنوان مادر خانواده نقش و جایگاه مهم و حیاتی دارد اولویت ما برای هزینه کردن این پویش آزادی زندانیان زن خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا زمان این پویش اعلام شده کوتاه است، گفت: چون سال اول است که این کار انجام می‌شود و ان‌شاءالله در آینده با برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتری اقدام خواهیم کرد. در بخشنامه‌ای که برای استان‌ها در رابطه با این پویش ارسال شده تصریح شده است که این پویش را برای یک ماه اجرا خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها