يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۴۰
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بازگشت به عقب مدیریتی قهرمان ۳ دوره گذشته لیگ برتر
حکم مدیرعاملی پرســپولیس یک‌بار دیگر به نام محمدحسن انصاریفرد خورد. مدیر دهه ۸۰ سرخپوشان که ۱۲ سال پیش به مدت دو سال در رأس کادر مدیریتی این باشگاه بود و حالا بعد از بیش از یک دهه برای کسب تجربه‌ای تازه بازگشته است. البته تیمی که حالا بعد از سه قهرمانی پیاپی در لیگ و موفقیت‌های چهار سال گذشته، در اوج است و انتظارات از آن بالا!
به گزارش پایگاه 598، پرواضح بود عرب ماندنی نیست. حضور سراسیمه او در رسانه‌های تصویری از یک سو و سکوت وزارت که مرتبه قبل بلافاصله واکنش نشان داده بود و علاوه بر تأیید رسیدن استعفای عرب تأکید به عدم پذیرش آن داشت از سوی دیگر نشان از آخرین روز‌های حضور جانشین گرشاسبی در پرسپولیس داشت و طولی نکشید که ثابت شد حرف‌های درگوشی نه تنها شایعه نبود، بلکه واقعیتی محض بود که باید در زمان مشخصی اعلام می‌شد، اندکی بعد از استعفای رئیس کمیته فوتسال که حالا یک‌بار دیگر به پرسپولیس برگشته است. هرچند که مذاکرات با انصاریفرد به گفته خود او از ۱۰ روز قبل با داورزنی آغاز شده بود، اما مدیرعامل سرخپوشان استعفا از کمیته فوتسال را بی‌ارتباط با حضورش در رأس کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس می‌خواند!

پرسپولیس و تجربه مدیریت دهه ۸۰
اولین بار سال ۶۴ بود که با انتخاب پروین پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت. البته خود او تأکید دارد که از ۱۱ سالگی پرسپولیسی بوده، اما ۱۲ سال بعد از آنکه به عنوان بازیکن از در باشگاه بیرون رفت، با عنوانی تازه بازگشت. دی‌ماه ۸۴ بود که بر صندلی مدیریتی پرسپولیس تکیه زد و در رأس باشگاهی قرار گرفت که به لطف مدیریت خطیب در آستانه محرومیت از فیفا بود. او نخستین مدیری بود که علی‌آبادی برای پرسپولیس انتخاب کرد. مدیری که پرونده‌اش تیر سال ۸۶ در پرسپولیس بسته شد، ولی خودش آن را مثبت ارزیابی می‌کند، آن هم به دلیل دعوت از بایرن‌مونیخ آلمان با تمام نفرات اصلی آن به تهران برای برگزاری دیدار خداحافظی عابدزاده (هرچند که برنامه‌ریزی این بازی توسط مدیریت قبلی انجام شده بود)، جذب پرسروصدا و پرحاشیه نیکبخت ستاره آبی‌پوشان و همچنین حسین کعبی و البته نشاندن مصطفی دنیزلی روی نیمکت سرخپوشان. در واقع انصاریفرد با اخراج پروین از پرسپولیس، پای مربیان خارجی را با جذب آری هان و دنیزلی بار دیگر به پرسپولیس باز کرد.

پرسپولیس، هدیه تولد انصاریفرد
کمتر از دو هفته مانده به تولد ۵۸ سالگی، انصاریفرد بهترین هدیه تولد خود را با سومین حضور در پرسپولیس دریافت کرد، آن‌هم از سوی وزارت ورزشی که مشخص نیست چرا در چنین مقطعی و در شرایطی که تیم بسته شده، دست به ایجاد تغییرات در کادر فنی پرسپولیس زده است، در حالی که بعد از ناکامی در ادامه همکاری با برانکو یا آن زمان که سیل هواداران ناراضی هر روز مقابل در باشگاه و وزارت تجمع می‌کردند، بهانه خوبی برای کنار گذاشتن عرب داشت. شاید، چون آن زمان انصاریفرد عطای حضور در کمیته فوتسال را به واسطه دخالت‌های تاج و اضافه کردن زوری ساکت به این کمیته به لقایش نبخشیده بود، اما در هر صورت حالا پرسپولیس بعد از نخستین هفته لیگ که با پیروزی برابر پارس جنوبی به پایان رسید، قبل از برگزاری هفته دوم و مصاف سنگین با تراکتور با شوک مدیریتی مواجه شده است. شوکی که باید دید برای مدافع عنوان قهرمانی مثبت است یا منفی!

تجربه متفاوت و شعار قهرمانی
انصاریفرد بدون تردید کار ساده‌ای در پیش ندارد. اگرچه او تجربه مدیرعاملی پرسپولیس در دهه ۸۰ را دارد، اما نه فقط مدیریت باشگاه‌های فوتبال این روز‌ها به مراتب سخت‌تر و دشوارتر شده، بلکه بعد از سه سال موفقیت‌آمیز انتظارات از این تیم به اندازه‌ای بالا رفته که کوچک‌ترین ناکامی از سوی هواداران پذیرفتنی نیست و سکو‌ها با عادت به موفقیت سرخپوشان انتظار تداوم این شرایط را دارند، خصوصاً که پرسپولیس لیگ را هم با پیروزی آغاز کرده است.
 
مدیرعامل جدید پرسپولیس البته تجربه پنج سال قهرمانی پیاپی در جام باشگاه‌های تهران، دو قهرمانى جام حذفى ایران، یک قهرمانى جام حذفى تهران و یک قهرمانى جام در جام آسیا را در این تیم دارد. همه این موفقیت‌ها به زمانی بازمی‌گردد که پیراهن این تیم را به عنوان بازیکن بر تن داشت و شاید حالا او برای تکمیل پرونده افتخاراتش است که به پرسپولیس بازگشته، آن‌هم با شعاری هوادارپسند: «هدف پرسپولیس قهرمانی در ایران و آسیاست.»

مشکلات مالی همیشه هست
انتخاب تازه هیئت مدیره پرسپولیس، اما حرف‌های جالب دیگری هم دارد. حرف‌هایی که باید دید طی هفته‌ها و ماه‌های آینده به دست فراموشی سپرده می‌شود یا نه: «می‌خواهیم در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسیم. مهم‌ترین هدفم این است، اما باید بدهی‌ها را هم بررسی کنیم و قبل از اطلاع از میزان آن نمی‌توان چیزی گفت. هرچند که مشکلات مالی همیشه وجود داشته و خواهد داشت، اما امیدواریم با تصمیماتی که در هیئت مدیره می‌گیریم و مجری آن خواهم بود با اقتدار پیش برویم.»

خداحافظی عجیب عرب
عرب که در طول مدت مدیریتش در پرسپولیس مدام از مسائل مالی گله داشت، هنگام وداع نیز عادت خود را ترک نکرد و خداحافظی‌اش با مطرح کردن مسائل مالی همراه بود: «برای گرفتن مجوز حضور در لیگ برتر باید مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردیم که این مشکل حل شد. کار‌های مجوز حرفه‌ای آسیا هم در حال انجام است. از دوشنبه نزدیک به ۳۰۰ صفحه مدرک و سند را امضا کرده‌ام! بدهی در پرسپولیس تمامی ندارد، اما سعی بر این بود که بدهی و تعهدات کمتری بماند. در یک ماه اخیر پرداختی‌های خیلی خوبی به بازیکنانمان داشتیم و بیشتر بدهی‌های قبلی را پرداخت کردیم. بالای ۸۰، ۹۰ درصد بدهی را دادیم و حتی با بعضی‌ها تسویه‌حساب کردیم.».

اما شاید جالب‌ترین قسمت صحبت‌های مدیری که تأکید دارد برای پذیرفته شدن استعفایش از وزیر خواهش کرده، اینجا باشد که می‌گوید: «هر زمان و هر دوره‌ای که باشد تعهداتی هست که به مدیران بعدی منتقل می‌شود.»

این یعنی او بعد از رفتن دیگر خود را مسئول کار‌هایی که در زمان او انجام شده، نمی‌داند!

منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها