يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
نامه گلایه وزیر جهاد کشاورزی به روحانی:
محود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد.
به گزارش پایگاه 598، محود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد. متن این نامه به شرح زیر است.

به گزارش تسنیم در این نامه آمده است: پیرو نامه قبلی در خصوص بازنگری در قیمت سبوس گندم که ازسوی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام شده، به استحضار می‌رساند علی‌رغم درخواست این وزارت مبنی بر " کان لم یکن نمودن آن و دستور حضرت عالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه کارگروه تنظیم بازار مجددا قیمت سبوس را همان مبلغ قبلی 1250 تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ می‌باشد.

این درحالی است که قیمت سبوس گندم در بهمن سال 97 حدود 540 تومان بوده که با 55 درصد افزایش قیمت در سال جاری به 840 تومان رسیده است و قرار است طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به 1250 تومان برسد(در طول 7 ماه پیش بیش از 130 درصد افزایش قیمت توسط مرجع دولتی تنظیم بازار) که این افزایش قیمت تاثیر مستقیمی بر روی قیمت گوشت و شیر خواهد داشت و این شائبه را در اذهان خواهد نمود که دولت قیمت کالاهایی را که در اختیار دارد نیز افزایش می‌دهد.

علی ایحال با توجه به این که 70 درصد قیمت تحویلی به کارخانجات با قیمت یارانه ای(660 تومان) و حدود 20 درصد با قیمت 900 تومان است برای نانوایی‌های آزاد پز و حدود 10 درصد به قیمت 1850 تومان عرضه می‌شود. این افزایش علاوه بر تبعات منفی بر قیمت گوشت و شیر این امکان را ایجاد می‌کند که سهم سبوس توسط کارخانجات آرد و سبوس افزایش پیدا کند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه مصوبه هنوز ابلاغ نشده است تصمیم مقتضی به عمل آید.

رئیس جمهور به درخواست قبلی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر «کان‌لم‌یکن اعلام کردن قیمت سبوس» خطاب به به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود: "چرا بی‌دقتی می‌شود؟".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها