يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
در نامه طلّاب و اساتید قم خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: اکنون بهتر است به‌جای ولخرجی از وجهه و عزت بین المللی ایران که هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته‌اید، به تولید قدرت از داخل بپردازید.
به گزارش پایگاه 598، جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، تصریح کردند که دولت، ولخرجی از عزّت بین‌المللی کشور را متوقف کند و به تولید قدرت در داخل کشور بپردازد.

متن این نامه در ادامه آمده است:

إِنَّ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ زَیَّنَّا لَهُمْ أَعْمَالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُونَ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ لَهُمْ سُوءُ الْعَذَابِ وَهُمْ فِی الْآخِرَةِ هُمُ الْأَخْسَرُونَ

 ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻰ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ، ﺍﻋﻤﺎﻝ [ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ] ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﺁﺭﺍﺳﺘﻴﻢ ، ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺣﻴﺮﺕ ﻭ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻰ ﺍﻧﺪ ،ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺳﺨﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺗﺮﻳﻦ [ ﻣﺮﺩم ]ﺍﻧﺪ . سوره نمل

جناب حجت الاسلام حسن روحانی

سلام علیکم

پس از گذشت شش سال از ریاست جمهوری جنابعالی مردم از تدبیر شما ناامید و از اعتماد شما به غرب خسته و از وعده های رنگین عمل نشده در انتخابات دلگیر هستند.

در مذاکرات بی حاصل و مضر هسته ای که منجر به از دست رفتن تاسیسات هسته ای و بتن ریزی قلب رآکتور هسته ای شد، آیا  جز سه برابر شدن ارز و بالتبع باعث بالا رفتن قیمت اجناس و کالاهای ضروری مردم و منجر به  نارضایتی عمومی و بی اعتمادی مردم به مسئولین شد، چیزی به ارمغان آورده است؟

آیا وعده های شما و تیم مذاکره کننده علی الخصوص آقای ظریف در برداشته شدن همه تحریم های بانکی، هسته ای، اشاعه ای و تسلیحاتی دروغ از آب در نیامد؟

آیا مذاکرات شما باعث قشون کشی آمریکا و تروریستی نامیدن نهادهای قانونی کشور از جمله اطلاعات، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و صدا و سیما و حتی وزارت نفت و کشتیرانی و تحریم آنها نشد؟ ‌

آیا توانسته اید تحریم بانکی را بردارید یا مشکل آب را برطرف کنید یا مشکل اشتغال یا مشکل تورم و نقدینگی لجام گسیخته را یا مشکل ارز را و یا ... که باز هم دم از مذاکره می زنید؟

اگر دیپلماسی التماسی شما در مقابل امیر کویت، حادثه منا، هسته ای، تحریم ها و آزاد کردن ملوان های متجاوز آمریکا با یک ایمیل و تماس کری و ... کاری از پیش برده است که به درخواست شیطان بزرگ به دنبال دست دادن با رئیس جمهور آمریکا و عکس گرفتن با اوبرای ذلیل کردن و ناامید کردن مبارزان در تمام جهان و استفاده انتخاباتی خود و ترامپ هستید؟

آیا از دیپلماسی قدرت آفرین مقاومت در قضیه نفت کش ها و زدن پهباد آمریکایی که حتی جرات جواب دادن هم نداشتند و تهدید به مقابله خشن در قضیه منا که همگی نتیجه بخش بودند اما هیچ یک توسط دستگاه دیپلماسی شما انجام نشد، و بی دستاوردی دیپلماسی التماسی خودتان هیچ نتیجه ای نگرفته اید.

آیا وقت  «همه مشکلات تقصیر دولت قبل است»،  «نمی گذارند» و « هیچ کار اشتباهی نکرده ایم که عذرخواهی کنیم»، و حاشیه سازی های هفتگی معاونت رسانه ای تان که همان معاونت جنگ روانی دولت است، هیچگاه به پایان می رسد تا به کار مردم رسیدگی کنید؟!

تا کی حوزه های علمیه و روحانیون سراسر کشور باید جوابگوی ناکارآمدی و عدم کفایت و بی تدبیری شما را که به ناحق به اسلام و نظام نسبت داده می شود، باشند؟!

آیا اسلام به شما اجازه داده است که به غرب که به غلط آن را جامعه جهانی می نامید اعتماد کنید و قبل از انجام تعهد طرف مقابل، تمام تاسیسات هسته‌ای را بتن بگیرید و هیچ ضمانتی از طرف مقابل نگیرید و اکنون برجام را که باعث شده است نه هسته ای بچرخد و چرخ زندگی مردم، تنها افتخار خود بدانید و همه عزت و منافع ملی و امنیت ملی را به آن گره بزنید و از ترس از بین رفتن برجام حاضر شوید با کسی ابراز علاقه به مذاکره کنید که قبلا مذاکره با او را دیوانگی دانسته بودید؟

در هر حال چه ناکارآمدی و خیانت بودن اعتماد به غرب را قبول داشته باشید یا نداشته باشید و چه از دست آورد‌های دولت طبق نظر سنجی روزانه خود! راضی باشید یا نباشید، همه ناظرین بی طرف به این نتیجه رسیده اند که شما جز مذاکره و جنگ روانی آن هم در بعد داخلی چیزی برای ملت نداشته اید و بعد از این نیز هم نخواهید داشت.

همه سیاستمدارهای جهان می دانند که مذاکره فقط وقتی تاثیر دارد که قدرت داخلی چه از لحاظ اقتصادی، چه نظامی و چه هسته ای و ... به حد نصاب بین المللی رسیده باشد؛ اما متاسفانه دولت شما بدون تقویت ملاک های قدرت داخلی فقط به مذاکره و خرج کردن از اندوخته های استراتژیک کشور پرداخته است که شما و دولت شما هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته اید‌؛ چه هسته ای و چه نظامی و موشکی و چه قدرت و عزت منطقه ای.

اکنون بهتر است بجای ولخرجی از وجهه و عزت بین المللی ایران که هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته اید، استراتژی و راهبرد ولخرجی مذاکراتی از منابع استراتژیک کشور را متوقف کرده و به تولید قدرت از داخل بپردازید و اشتباه های راهبردی خود در برجام که اعتماد محض به غرب بود و به خدا نسبت دادید را تکرار نکنید و این خسارت محض را تزیین نکنید.

ضمنا تذکر جدی و هشدار می دهیم که هر گونه تخطی از اوامررهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین که تاکید فرموده اند مذاکره در هیچ سطحی با دولت دیوانه آمریکاصورت نگیرد، توسط شما یا زیر دستان شما از جمله ظریف صورت گیرد، بر خلاف قانون اساسی و قسم نامه ریاست جمهوری اسلامی می باشد که باعث احراز عدم صلاحیت دولت و تیم مذاکره کننده از لحاظ قانونی و فسق از لحاظ  شرعی خواهد شد.

ان شاءالله که در دو سال پایانی دولت اقداماتتان در این راستا باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها