يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یارانه مستقیم به رسانه‌های استان قم در سال 96 حدود 390 میلیون تومان بود، این رقم به 726 میلیون تومان در سال 97 رسید.
به گزارش پایگاه 598، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های کارهای فرهنگی اظهار کرد: ذات این کارها بودجه بر است و اگر از کارهای فرهنگی، حمایت بودجه ای صورت نگیرد، اثرشان کاهش پیدا خواهد کرد و در این راستا برای جذب بودجه فرهنگی برای استان قم تلاش کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 150 برنامه خاص با یک میلیارد و 700 میلیون در بخش‌های مختلف فرهنگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در استان پرداختیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سال گذشته 12 درصد بودجه این اداره کل به حوزه رسانه، 29 درصد بودجه به حوزه فرهنگی، 17 درصد بودجه به حوزه قرآنی، 10 درصد بودجه به حوزه سینمایی و 32 درصد بودجه به حوزه هنری اختصاص یافت.

حسینی کاشانی سیاست اداره ارشاد استان قم را حمایت از حرکت‌ها و موسسات مردمی دانست و تصریح کرد: کمک‌های اداره کل متناسب با برنامه‌ها از دو میلیون تومان به بالا بود و اولویت در کمک کردن در راستای برنامه‌های از پیش تعیین شده بود، برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی و عفاف اجرا شدند.

وی ادامه داد: جذب بودجه برای اداره ارشاد استان قم در سال 97 نسبت به سال پیش از آن 40 درصد افزایش داشت، البته به دلیل تک شهرستانی بودن استان، جذب بودجه برای استان قم سخت تر از استان های دیگر است، تفاهم نامه ای بین وزیر ارشاد و استاندار قم به امضا رسید که 60 درصد از آن محقق شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یارانه مستقیم به رسانه‌های استان قم در سال 96 حدود 390 میلیون تومان بود، این رقم به 726 میلیون تومان در سال 97 رسید، امسال تاکنون نیز 370 میلیون یارانه مستقیم به رسانه‌های استان از جمله روزنامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه دادیم.

حسینی کاشانی با اشاره به آگهی‌های توزیع شده در بین رسانه‌های استان قم اظهار کرد: سال 96 حدود 11 هزار و 541 آگهی بین رسانه‌های استان قم توزیع شد، این رقم در سال گذشته به 17 هزار و 267 آگهی رسید، یعنی در طول یک سال آگهی‌های توزیع شده یک و نیم برابر شد که به همین مقدار افزایش آورده مالی برای رسانه‌های استان قم داشت.

وی ادامه داد: 105 هزار و 290 کیلوگرم کاغذ در سال جاری تاکنون بین رسانه‌های استان قم توزیع شد، وضعیت کاغذ مطبوعات استان بهتر می‌شود، در بحث اختصاص کاغذ برای نشر و مطبوعات، استان قم جذب بیشتری نسبت به استان های دیگر داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: 59 پایگاه خبری، 27 رسانه برخط خبری و 281 نشریه چاپی از جمله 6 روزنامه، 18 هفته نامه، 92 فصل‌نامه و 4 سالنامه در استان داریم، استان قم در بحث فصلنامه‌های تخصصی جزو سه استان برتر کشور است و به دنبال رفع مشکل کاغذ فصلنامه‌ها هستیم، یارانه‌ها فقط به روزنامه‌ها اختصاص نیافت و به رسانه‌های مختلف رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها