يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۶۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
وکیل میترا استاد گفت: بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی و دو اتهام وارده در پرونده نجفی، اشد مجازات که 10 سال است در انتظار وی خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، محمود حاجلوئی گفت: در رابطه با جنبه عمومی قتل (میترا استاد) دادگاه باید رأی صادر کند که از این حیث، حبس 3 تا 10 سال در قانون تعیین شده است. 

وی ادامه داد: اما بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی چون دو اتهام در پرونده آقای نجفی مطرح است، باید دادگاه اشد مجازات را که 10 سال است در نظر بگیرد و به نظر می‌رسد رأی نهایی دیوان عالی نیز همین باشد.

حاجلوئی در رابطه با اظهارات وکیل نجفی مبنی بر غیرعمد بودن قتل، گفت: نمی‌دانیم که این اظهارات و اصرار بر قتل غیرعمد بودن بر چه اساسی است. نجفی اقرار کرده، سلاح هم نوعاً کشنده بوده است و در 11 دلیلی که به دادگاه ارسال کرده‌ایم این موارد قید شده است.

وکیل میترا استاد افزود: همچنین با توجه به رأی دادگاه مشخص شد که آقای نجفی با علم و آگاهی اقدام به قتل و از سلاح استفاده کرده و همچنین به نقطه حساس مرحومه شلیک کرده است. پس موضوع شبه‌عمد بودن منتفی است. 

وی افزود: بعید است که دیوان عالی کشور رسیدگی ماهوی کند و رأی را برگرداند. 
وکیل میترا استاد افزود: از باب اولیای دم رضایت داده شده و دیگر ورودی نخواهیم داشت.

حاجلوئی با اشاره به تأمین قرار وثیقه یک میلیاردی و آزادی نجفی، گفت: چنانچه دادگاه رأی دهد و اشد مجازات که 10 سال حبس است برای نجفی تعیین شود دیگر با قرار وثیقه آزادی در میان نیست و باید محکومیت خود را بگذراند.

وی افزود: چنانچه رضایت اولیای دم نیز در حکم نجفی برای «تخفیف» لحاظ شود، این امر را دادگاه تشخیص خواهد داد.

ساعتی پیش محمدعلی نجفی با قرار وثیقه یک میلیاردی از زندان اوین آزاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها