أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۷۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
مدیریت فرمایشی در حوزه علمیه به سبک دفترتبلیغات/
محمد جعفری گیلانی: من خودم ۴۰ سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام «محمد جعفری گیلانی» درگفتگوی روز گذشته با سایت اصلاح‌طلب جماران در واکنش به انتقاد یک طلبه از احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات گفت: "من خودم ۴۰ سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام. در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو!

متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما این کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم کسی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جسارت کند. با این وجود کاملا مشخص است که آبشخور این افراد کجاست. وقتی عده‌ای در ۱۵خرداد سال ۸۵ به آیت‌الله هاشمی که در حرم حضرت معصومه سخنرانی داشت، هتاکی کردند."

اعترافات جعفری گیلانی _که در گفت‌وگو با یک سایت اصلاح طلب بیان شده_ در نوع خود کم سابقه بوده است و نشان می‌دهد چه کسانی تا به حال در مسیر  نقدپذیری و آزاد اندیشی در بدنه حوزه علمیه سنگ اندازی کرده‌اند.

رییس هیأت امنای دفتر تبلیغات در این مصاحبه برای توجیه برخورد با منتقدین می‌گوید: "این افراد چماقداران مدرن هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وقتی کسی احمد واعظی را که ۵ حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می تواند تحمل کند؟"

«منصوب رهبری» بودن بارها از سوی کسانی که احساس می‌کنند جایگاهشان به خاطر انتقادات از سوی جریان انقلابی و ارزشی به خطر می‌افتد؛ دستاویزی برای سرکوب و یا اصطلاحا «خفه کردن» این طیف از منتقدین بوده است.
رهبر انقلاب در پاسخ به این طرز تفکر فرموده‌اند: "اینکه بعضی میگویند اگر چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، بر خلاف رهبری مطلبی گفته ایم؛ چرا؟ چون رهبری رئیس صدا و سیما را معین میکند! اگر واقعاً ملاک این باشد، که آدم باید به هیچ کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه ی قضائیه را هم رهبری انتخاب میکند، رئیس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ میگوید نصب کردم. پس باید به هیچ کس اعتراض نکرد. نه آقا، اولاً صدا و سیما را رهبری اداره نمیکند؛ این معلوم باشد. صدا و سیما را رئیس صدا و سیما اداره میکند. و رهبری هم در موارد زیادی اعتراض‌هائی دارد. همین اعتراضهائی که شما دارید، بعضی هایش یا خیلی هایش، اعتراضهای ما هم هست.  شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالی ندارد".


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها