يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۷۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفت‌وگوی با قم نا:
ذاکریان: چنانچه زیرساخت های این امر در بخش فناوری اطلاعات شهرداری از جمله تعریف اتاق پایاپای، نحوه واریز و برداشت وجه و سایر موارد نرم افزاری آماده گردد تا پایان شهریور ماه می توان طرح را به صورت فراگیر در تاکسی ها عملیاتی نمود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، درست یک ماه پیش بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفت‌وگو با رسانه‌ها ابراز امیدواری کرد که تا ظرف یک ماه آینده، طرح بارکد QR عملیاتی شود و به عبارتی مشکل پولهای خرد و اخذ کرایه بیشتر از مسافران داخل شهری رفع گردد.

وعده‌ای که اولین‌ بار، روابط عمومی سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم، هشتم اردیبهشت 98 در گفت‌وگوی با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) وعده آن را داد و مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم نیز دو ماه بعد به آن اشاره کرده بود.

با این حال این سامانه هنوز عملیاتی نشده و به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم منتظر فراهم شدن زیرساخت‌های آن است.

در همین خصوص «عباس ذاکریان» درباره چرایی تاخیر در اجرایی شدن این سامانه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) گفت: "به منظور تسهیل پرداخت شهروندان، باید یک کیف پول مشترک بین بن کارت شهرداری و بارکد QR ایجاد گردد تا این موضوع هم باعث جلوگیری از به هدر رفتن منابع و ایجاد کیف پول های متعدد گردد و هم باعث شود کاربران بتوانند با اسکن بارکد  QR کرایه خود را پرداخت نمایند و ملزم به استفاده از هر دو کارت نباشند."

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه گفت: "چنانچه زیرساخت های این امر در بخش فناوری اطلاعات شهرداری از جمله تعریف اتاق پایاپای، نحوه واریز و برداشت وجه و سایر موارد نرم افزاری آماده گردد تا پایان شهریور ماه می توان طرح را به صورت فراگیر در تاکسی ها عملیاتی نمود".

وی همچنین با اشاره به بحث پرداخت الکترونیک در حوزه‌ی اتوبوس‌رانی ابراز داشت: "در تلاشیم که  در اتوبوس‌ها نیز از کارتخوان هایی استفاده شود که هم مجهز به دوربین لیزری برای اسکن بارکد QR باشند و هم از سیستم NFC  و بن کارت ها پشتیبانی نمایند".



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها