يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۸۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
رئیس‌جمهور گفت: ممکن است از تعبیرها سوء‌برداشت شود، اما ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا نداشتیم و نداریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست علنی امروز مجلس (سه شنبه 12 شهریور) و در معرفی وزرای پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در ابتدا فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای سید و سالار شهیدان را به تمام مسلمانان دنیا تسلیت می‌گویم و امیدوارم همه ما پیرو راه آن عزیز باشیم که گفت من برای سامان دادن امور جامعه و نجات امت از انحراف و نفاق قیام و نهضتم را آغاز کردم که اراده و تصمیم من امر و فرمان به خوبی‌ها و نهی و بازداشتن از پلشتی‌ها و زشتی‌هاست، راه من، راه جدم، پدرم و برادرم خواهد بود.

وی افزود: همه امید ما این است بتوانیم پیرو راه آن بزرگوار باشیم برای اصلاح جامعه‌مان در هر لحظه و هر زمان بکوشیم و در مسیر خوبی‌ها در جامعه و پاک کردن بدی‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 

** کشور نیاز به نقش‌آفرینی استثنایی از سوی سه قوه دارد**

وی بیان کرد: محضر نمایندگان عرض می‌کنم که شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به نقش آفرینی استثنایی از سوی مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضائیه و سایر ارکان کشور دارد. من به یاد ندارم که هیچ کشوری در تاریخ دهه‌های گذشته همانند ایران امروز در فشار اقتصادی بی‌حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته باشد.

**هیچ کشور معمولی نمی‌توانست در برابر این تحریم‌ها شش ماه مقاومت کند**

رئیس جمهور گفت: طراحی بر این بود که در 16 ماه پیش با تحریم شدیدی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام و اجرا می‌شود حداکثر کشور 6 ماه بیشتر نتواند تاب‌آوری داشته باشد و اگر ما به تاریخ کشورهای دیگر مراجعه کنیم با این چنین تحریمی که از تحریم صادرات نفت و سایر موارد گرفته تا تحریم شدید بانکی و تا تحریم کشتیرانی و بیمه و سایر تحریم‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم هیچ کشور معمولی نمی‌توانست 6 ماه مقاومت کند.

وی افزود: اینکه در طراحی آنها چنین بود که بعد از 6 ماه یعنی در پایان سال میلادی گذشته از نظام و انقلاب، دولت و مجلس چیزی نمانده باشد با محاسبات عادی یک محاسبه خیلی غلطی نبود، اما وقتی این محاسبه در برابر یک ملت آب‌دیده، یک ملتی که فراز و نشیب فراوان در تاریخ دیده، دارای فرهنگ بلند، ایمان قوی و اعتقاد به خاندان رسالت و همواره پشت‌سر پرچم سالار شهیدان آماده ایثار و فداکاری برای اهداف بلند و آرمان های خود در طول تاریخ بوده البته در برابر چنین ملتی اینگونه محاسبات، محاسبات نادرست و غلط بود.

روحانی گفت: آنها هم امروز به این واقعیت رسیده‌اند. من اگر بخواهم یک کلمه بگویم این است که امروز نگاه دنیا به ایران بعد از 16 ماه مقاومت حتی نگاه آمریکا نسبت به ملت ایران عوض شده، آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ملت ایران را به زانو در آورند. آن همه پیغام و پسغام با واسطه در سراسر جهان امروز مشاهده می‌کنیم به خاطر همین یأسی است که بر نقشه دشمن و افکار دشمن مستولی شده و آنها هم می‌دانند این راه پاسخ نخواهد داد.

وی افزود: آنها می‌دانند این جنگ تحمیلی اقتصادی همانند جنگ تحمیلی نظامی 30 سال قبل که هیچ نتیجه‌ای نداد و ملت ما علیرغم همه دشواری‌ها در برابر جهان یعنی در برابر کشوری که به ایدئولوژی شرق به ظاهر خودش را مسلح کرده بود با سلاح غرب، شوروی و فرانسه مجهز کرده بود و با پول عربستان فکر می‌کردند در برابر یک ملت تنهایی که دو ابر قدرت آن زمان یعنی نه آمریکا و نه شوروی در کنار دشمنان ملت ایران قرار گرفته‌اند، فکر نمی‌کردند ملت ایران بتواند در این جنگ پیروز شود.

جنگ تحمیلی دوم که از نوع اقتصادی، روانی و سیاسی است سرنوشتی بهتر از 8 سال دفاع مقدس نخواهد داشت و در این جنگ هم ملت ما پیروز صحنه است. این ادعا نیست. ما در آغاز راهبردی که نظام ما در برابر توطئه آمریکا اتخاذ کرد راهبرد صبر انقلابی و تدبیر عقلانی بود؛ ما با صبر انقلابی و تدبیر عقلانی نگذاشتیم ایران تنها بماند و توانستیم آمریکا را در انزوا قرار دهیم.

**سابقه نداشته که آمریکا در یک توطئه جهانی وارد شده و تنها مانده باشد**

وی افزود: آمریکایی‌ها برای اولین بار است در تاریخ جهان از آن وقتی که ابر قدرتی خودشان را شروع کردند، که علیه یک کشور برنامه ریزی و توطئه می‌کنند و دنیا به آنها روی خوش، رأی مثبت نشان نمی‌دهند و راه آنها را نمی‌پذیرند و حداقل در بیان و سیاست با ملت ایران هم‌نوا است و از لحاظ سیاسی و حقوقی در مجامع بین‌المللی ملت ایران پیروز این صحنه بوده. شما یک نمونه دیگر را پیدا کنید که آمریکا در یک توطئه جهانی وارد شده و تنها مانده باشد؛ او و اذنابش یک رژیم منحوس نامشروع و دو ـ سه کشورک، کل ملت‌ ایران خود را در کنار ملت‌های جهان و حتی دولت‌های بزرگ جهان می‌بیند.

**بعد از خیانت آمریکا، اروپایی‌ها هم به وظیفه خود عمل نکردند**

وی ادامه داد: ما در این مسیر اولین قدمی که برداشتیم دادن یک فرصت تاریخی به کشورهای 1+4 بود. در این فرصت تاریخی آنها می‌توانستند به تعهدات خود عمل کنند و اگر به تعهدات خود عمل می‌کردند ما هم به کلیه تعهداتمان در برجام عمل می‌کردیم. بنابراین آمریکا از لحاظ سیاسی، اجتماعی و ... شکست می‌خورد. متأسفانه بعد از خیانت آمریکا و زیر پا گذاشتن تعهدش اروپایی‌ها هم یا به وظیفه خود عمل نکردند یا نتوانستند یا هر دو؛ که آنچه ما می‌فهمیم هر دو است.

روحانی گفت: استراتژی ما در این مسیر دو پایه بود، مقاومت داخلی و از طرف دیگر دیپلماسی فعال بود. بدون مقاومت داخلی راه به جایی نمی‌بریم، بدون دیپلماسی فعال هم مسیر و راه ما دشوار خواهد بود بنابراین پایه اصلی استراتژی ما این بود که ملت ما روی پای خود بایستد، مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه ارکان دست به دست هم دهند تا ما بتوانیم مردم را از معضلات و مشکلات اقتصادی که آنها را تحت فشار قرار داده از این فشار بکاهیم و کاسته کنیم.

وی افزود: البته در این راستا رهنمودهای مقام معظم رهبری، تشکیل جلسه سه قوه و شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با تدبیر شخص رهبری بود حتی ایشان در یک جلسه‌ای پیشنهاد دادند و فرمودند اصلش مورد قبول ما باشد و بر آن مبنا جلسه تشکیل شد و البته خیر و برکات فراوانی آن جلسه داشت و امیدواریم برکات بیشتری برای ما بعداً داشته باشد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: شما حامیان اصلی دولت هستید، چون شما به وزرا رأی می‌دهید و با رأی اعتماد شما و کمک شما دولت تشکیل شده و با کمک شما است که دولت می‌تواند در مسیر قانونی خود قدم بردارد و با کمک شما است که در امروز ما می‌توانیم با وحدت، اتحاد و یگانگی از این مشکل عبور کنیم ولو اینکه بر مردم روزهای سختی گذشته و روزهای سختی هم در پیش است.

وی افزود: آنچه که ایران موفقیت به دست آورده این است که امروز بعد از اردیبهشت سال 98 که تحریم را شدیدتر کردند و به اصطلاح خودشان 100 درصد کردند و از تمام ابزار خودشان علیه ملت ایران استفاده کردند و انچنان فشاری را بر کشورها وارد کردند که اگر یک هواپیما به ایران پرواز کند یا از ایران به کشوری پرواز کند با چهار چشم (به قول ایرانی‌ها) مراقبت می‌کنند و یک کشتی اگر از مقصد ما حرکت کند مورد نظارت آنها قرار می‌گیرد و یک همچین فشاری بی سابقه است.

**در دو ـ سه ماه اخیر وضع ما از ماه‌های پیش بهتر است**

وی گفت: الان باید ببینیم مقاومت ملت ایران پاسخ داده یا خیر؟ امروز ارقام و شاخص‌های ما نشان می‌دهد که در 2 ـ 3 ماه اخیر وضع ما از ماه‌های پیش بهتر است. تقریباً همه شاخص‌ها این را به ما می‌گوید. اخیرا بانک مرکزی نامه‌ای به من نوشته بود که در آن ذکر کرده بود شاخص بهای تولیدکننده و در این شاخص بهای تولید کننده نشان داده بود که ماه گذشته نسبت به ماه قبل رشد این شاخص فقط 0.7 درصد بوده یعنی کمتر از یک درصد بهای شاخص تولید کننده رشد داشته است و ماه گذشته نسبت به نقطه به نقطه به ماه گذشته مشابه سال قبل 8 واحد درصد کاهش داشتیم و این نشان می‌دهد اگر ما کاهش را در شاخص بهای تولیدکننده می‌بینیم اثرش در چند ماه آینده در تورم مصرف کننده ظاهر می‌شود. علامت امروز، یک علامت مثبت است.

وی افزود: قیمت ارز ما از یک ثبات نسبی در این یکی دو ماه اخیر برخوردار شده که این هم نشان داده بازار ما نوعی آرامش دارد. بازار سرمایه ما امیدوارکننده است و رشد مناسب دارد و این به معنای امید مردم به تولید است. اگر مردم به تولید امیدوار نباشند به بازار سرمایه مراجعه نمی‌کنند. شاخص‌های صنعتی به ما نشان می‌دهد هم در زمینه اخذ مجوز هم در زمینه افتتاح کارگاه‌های صنعتی ما نسبت به سال گذشته رشد‌های 20 و 18 درصدی داریم و این معنی را دارد بر خلاف تمام تبلیغات، اینکه همه تبلیغات جهانی متمرکز شده تا روحیه ملت ما را کاهش دهد اما مردم ما در مسیر تولید در حرکت هستند.

**برای اولین بار است که جمهوری اسلامی ایران وارد یک پیمان اقتصادی منطقه‌ای شده**

وی گفت: اینکه ما در آغاز امسال کلید ساخت 110 هزار مسکن شهری و روستایی را می‌زنیم و اعلام می‌کنیم که مسکن ما در بخش ترمیم، در بخش ساخت ظرف امسال و سال آینده 900 هزار واحد خواهد بود به معنای حرکت مثبت اقتصادی جامعه ما است. این خانه‌سازی‌ها هم توسط دولت انجام نمی‌گیرد و توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد و دولت فقط تسهیلات لازم را فراهم می‌کند. اینکه فقط در این شرایط برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران در یک پیمان اقتصادی ورود کرده و منطقه آزاد تجاری و روابط آزاد تجاری با جمع اوراسیا اجرایی و عملیاتی کرده و در آبان امسال عمل و اجرا می‌شود، برای اولین بار است بعد از انقلاب که جمهوری اسلامی ایران عملاً وارد یک پیمان اقتصادی منطقه‌ای شده که می‌تواند راه را برای واردات ما آسان‌تر کند.

وی گفت: اینکه امروز با چند کشور جهان توافق کردیم که مبادلات ما با پول ملی ما باشد به معنای ضربه بر دلار و ضربه بر توطئه‌های آمریکا نسبت به برنامه‌های اقتصادی کشورمان است. امروز شرایط آرام‌تری را در کشور مشاهده می‌کنیم نسبت به 2-3 ماه پیش و به حول و قوه الهی شرایط بهتری را در ماه‌های بعد نسبت به امسال تجربه خواهیم کرد.

وی گفت: اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در شرایط بسیار سخت که اکثر این 6 سال به اثناء 1.5 سال در تحریم بوده، علیرغم این تحریم ما 14 فاز پارس جنوبی را افتتاح کردیم و به ثمر رساندیم و 15 پتروشیمی بزرگ را افتتاح کردیم و به ثمر رساندیم و در کشاوری تحولات عظیم و بزرگی را به وجود آوردیم، 600 هزار هکتار زیر آبیاری قطره‌ای و نوین قرار گرفته، طرح خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و علیرغم همه فشارها امروز گازرسانی ، آبرسانی، برق رسانی، خط تلفن، اینترنت به روستا به صورت روزانه ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای مشکلات زلزله سال 96 و سیل امسال دولت همه توان خود را به کار برده نه به عنوان یک کشور تحت فشار تحریمی، بلکه به صورت یک کشور سرزنده و با نشاط با همکاری همه ارگان‌ها مشکلات را رفع می‌کند به پیش می‌رود، همه اینها نشان می‌دهد که مقاومت، ایستادگی جواب می‌دهد و در کنار آن دیپلماسی فعال می‌تواند مسیر را برای ما آسان‌تر کند.

**بعضی از رسانه‌ها تقابل و دوگانگی در کشورمان درست نکنند**

وی افزود: ما هیچ گاه دروازه دیپلماسی را نبستیم و نخواهیم بست. سیاست این دولت از آغاز دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوازدهم، تعامل سازنده با جهان بوده و این را ادامه خواهیم داد. ما معتقد نیستیم که از این دو ابزار باید از یکی استفاده کنیم، ما معتقد نیستیم که مقاومت ملی با دیپلماسی فعال در تضاد است. خواهش می‌کنم از بعضی از رسانه‌ها که این تضاد، تقابل و دوگانگی در کشورمان درست نکنند، شرایط ما شرایط دوگانگی نیست، شرایط ما شرایط وحدت است، نباید ما صدای دشمن را از حنجره ولو گروه مخالف دولت بشنویم، بگذار دشمن با حنجره خودش حرف بزند چرا یک عده حنجره خودش را عاریه به برنامه و صدای دشمن می‌دهند؟ ما امروز باید متحد و در کنار هم باشیم. با اتحاد، با فعال شدن همه کنار یکدیگر ما می‌توانیم از این مشکل راحت‌تر عبور کنیم و بدون اتحاد، وحدت و یکپارچگی شاید عبور از مشکل فعلی بسیار و بسیار سخت و مشکل باشد.

وی گفت: بعد از یکسال صبر راهبردی، ما سیاست تقابل کاهش تعهد را آغاز کردیم. بعد از یک سال دیگر این فرصت برای جهان و تاریخ کافی بود. لازم بود ما قدم‌های خودمان را در برابر دیگران که آنها تعهدات خودشان را یا کنار گذاشته یا به شدت کاهش داده بودند، این کاهش تعهدات را آغاز کنیم و این کار را از 18 اردیبهشت سال 98 آغاز کردیم. اولین قدم کاهش تعهدات را در سال جاری برداشتیم اما در عین حال مذاکره‌مان هم هم با کشورهایی که روابط نزدیک‌تر داریم مانند چین و روسیه، و هم با کشورهای دیگر مثل اروپا و دیگر کشورها ادامه دادیم.

وی افزود: در پایان 2 ماه به نتیجه ملموس نرسیدیم و لذا قدم دوم در کاهش تعهدات را برداشتیم و امروز هم این دو ماهه دوم روزهای پایانی خود را طی می‌کند. در این دو ماه دوم مذاکرات فراوانی با کشورهای مختلف داشتیم. با برخی از سران کشورها خود من حضوری و تلفنی صحبت کردیم و اساس صحبت بر این است که اگر اروپا بتواند یا به یک بیان دقیق‌تر 1+4 اگر بتواند به بخشی از تعهدات مهم خود عمل کند اینجا در این شرایط ممکن است ما هم در بحث کاهش تعهدات تجدید نظر کنیم اما اگر کار مهمی آنها انجام ندادند ما حتماً قدم سوم را در روزهای آینده بر خواهیم داشت.

**اگر تا روز پنج‌شنبه به نتیجه نرسیم مرحله سوم را اعلام خواهیم کرد**

وی گفت: البته هرچه ما قدم پیش بگذاریم شاید از یک جهاتی حل مسأله کمی سخت‌تر شود اما از آنجایی که گام‌های ما به گونه‌ای است که هر زمانی اراده کنیم و بخواهیم به نقطه اول برگردیم آثار این کار خیلی زمان‌بر نیست، بنابراین همچنان ما بعد از مرحله سوم و گام سوم که برداشتیم باز هم به مذاکرات خودمان ادامه می‌دهیم. اساس بحث ما امروز با کشورهای اروپایی این است که نفتمان را به صورت نقد یا نسیه بخرند و پیش خرید کنند و پولش در اختیار ما باشد شرایط را تسهیل می‌کند برای اینکه ما بتوانیم گام‌هایی که برای کاهش تعهدات بر می‌داریم آن را ادامه دهیم. تا پایان سال میلادی هنوز به توافق نهایی نرسیدیم اما در عین حال مذاکرات ما همچنان ادامه دارد و اگر این مذاکرات تا روز پنج‌شنبه به نتیجه نهایی نرسیم مرحله سوم را اعلام خواهیم کرد و امیدواریم حالا که روشن شده سیاست غلط آمریکا جواب نمی‌دهد و حالا که روشن شده ملت ایران در برابر اینگونه توطعه‌ها با صبر و مقاومت و ایستادگی خود خواهد ایستاد امیدواریم به مسیر تعهدات و مسیر درست برگردند.

**اگر به برجام برگردد یا برنگردد خیلی مهم نیست**

رئیس‌جمهور گفت: آخرین نکته‌ای که در این بخش صحبتم عرض می‌کنم، ما بارها گفتیم و باز هم می‌گوییم ممکن است از تعبیرها سوء برداشت شود، ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا نداریم و نداشتیم، در هیچ مقطعی در این 1.5 سال و سال‌های قبل هیچ زمانی نبوده که پاسخ ما مثبت بدهیم ، پیشنهاد بوده اما ما پاسخ منفی دادیم، بحث مذاکره دوجانبه به صورت خصوصی مطرح نیست. ما قبلاً گفتیم آمریکا در 1+5 با هم در رابطه با مسائل هسته‌ای حرف می‌زدیم، اگر آمریکا تمام تحریم خودش را بردارد، اگر به برجام برگردد یا برنگردد خیلی مهم نیست، اگر آمریکا کل تحریم خود را بردارد باز هم امکان پذیر است در جلسه 1+5 مثل قدیم آمریکا هم حضور پیدا کند اما این مشروط به آن است که کل تحریم را بردارد.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم مذاکره، یعنی وقتی تحریم‌ها برداشته شود و شرایطی که در برجام داشتیم، انجام شود و حرف ما واضح است ، ما در این کشور اصول سیاست‌های ما را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کند، سیاست‌های کلی نظام توسط ایشان ترسیم می‌شود، همه ما مسیر واحدی را طی می‌کنیم و بنابراین آنچه که دشمنان فکر می‌کنند تفرقه و اختلاف وجود دارد در امنیت و مصالح ملی‌ ما وجود ندارد.

**بطحایی وزیر خوبی بود و در دولت هیچ مشکلی بین ما با وزرا نبود**

رئیس جمهور گفت: یک وزارتخانه ملی وزارت صنایع دستی، فرهنگی و گردشگری است و یک وزارتخانه دیگر دوست داشت در کنار شما باشد و در استعفای خود نوشته بود که می‌خواهم در انتخابات مجلس شرکت کنم و از طریق دفتر ما و اصرار ایشان باعث شد که من استعفای ایشان را بپذیرم ضمن اینکه آقای بطحایی هم وزیر خوبی بود، در دولت هیچ مشکلی بین ما با وزرا نبود و امروز هم آقای حسینی که در این چند ماه زحمت را بر دوش گرفتند و آموزش و پرورش را سرپرستی کردند بسیار راضی هستیم و بیش از آنچه ما فکر می‌کردیم ایشان توانست آموزش و پرورش را اداره کند.

وی ادامه داد: در موضوع میراث فرهنگی باید بگویم که نیازی نیست بگویم که میراث فرهنگی چقدر برای هویت ملی ما مهم است و اگر میراث فرهنگی نبود ما زبان تمدن نداشتیم. زبان تمدن و معماری، رسا است، ترجمه هم نمی‌خواهد و همه دنیا هم می‌فهمد. کاری که امروز در استان‌های مختلف ما وجود دارد و کمتر استانی داریم که آثار 700 یا 800 ساله در آن نباشد که پرچمدار هویت ایرانی است برخوردار هستند. بنابراین نگهداری، معرفی به دنیا و عرضه به داخل یک وظیفه ملی ما است. گردشگری به عنوان یک پیشران امروز در اقتصاد و اشتغال ما است.

روحانی خاطرنشان کرد: ما امروز 2 کار بزرگ باید انجام دهیم. در بحث اشتغال نباید بگذاریم در شرایط فشار اقتصادی جوان‌های ما بیکار بمانند. نباید بگذاریم آمار بیکاری ما رشد کند، باید در شرایط تحریم هم آن را کاهش دهیم. مسأله دوم در بحث محیط کسب و کار ما باید بتوانیم محیطی را ایجاد کنیم که مردم به خوبی بتوانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و برای این کار موضوع گردشگری برای ما بسیار مهم است، هم موجب سرمایه‌گذاری در کشور و در بخش‌های مختلف می‌شود و هم می‌تواند موجب اشتغال بسیار خوب در کشور ما باشد.

**افتخار می‌کنم دولت در شرایط تحریم توانست آمار بیکاری را کاهش دهد**

وی بیان داشت: ما امروز نیاز داریم و من افتخار می‌کنم دولت در شرایط تحریم توانست آمار بیکاری را کاهش دهد و از 12.1 به 10.8 برساند که این به معنای این است همه بخش اجرایی کشور ما، مجلس و سایر مسئولین در این زمینه فعال بودند پس گردشگری برای ما مهم است و خوشبختانه گردشگری رو به توسعه است. خدا را شکر هر سال نسبت به سال قبل  گردشگران بیشتری به کشور ما وارد شدند و برای اقتصاد و صنایع دستی ما بسیار مهم است صنایع دستی هم موجب تحول در اشتغال ما می‌شود و هم معرف فرهنگ ایرانی ما می‌شود.

روحانی گفت: آقای مونسان در قبل در همین سمت فعالیت می‌کردند، ایشان با نشاط، پرکار، خوش‌فکر، از بهترین دانشگاه این کشور فارغ‌التحصیل شده و آمادگی دارد که این بار مسئولیت را بر دوش بگیرد و من امیدوارم با رأی شما نمایندگان در این 2 سال باقیمانده همچنان آقای مونسان بتواند در این سمتی که تاکنون بوده البته از این به بعد به عنوان وزیر، این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز برای ما وزارتخانه پایه‌ای و اساسی در کشورمان است و هرآنچه برای آینده کشور می‌خواهیم آغازش از آموزش و پرورش است. اگر معنویت، نشاط، پیشرفت اجتماعی، پیشرفت صنعتی، اشتغال، قدرت ملی می‌خواهیم از این آموزش و پرورش آغاز می‌شود. یک سرمایه بسیار بزرگی امروز در اختیار ما است به عنوان امانت مردم 14 میلیون دانش‌آموز در اختیار ما است و بیش از 900 هزار نفر عزیزانی که این بار آموزش و پرورش را بر دوش گرفتند و این کار را انجام می‌دهند.

**حاجی میرزایی مزایای ویژه دارد؛ در این شش سال عصبانیت او را ندیدیم**

رئیس قوه مجریه گفت: آموزش و پرورش جزء وزارتخانه‌هایی است که یک مقدار پیچ و خم‌های بیشتری دارد و می‌بایست از این پیچ و خم‌ها عبور می‌کردیم. برای آموزش و پرورش 9 نفر را در ذهن داشتیم که در مجموع به جناب آقای حاجی میرزایی رسیدیم. ایشان یک مزایای ویژه خودش را دارد که شاید اگر وزیر دیگری بود این مزایا را نداشت. در خصوص خلق و خو و ادب یک انسان فوق‌العاده‌ای است و در این 6 سال عصبانیت ایشان را تجربه نکردیم. در همه روزهای سخت دولت و دبیری دولت که کار ساده‌ای نیست، تنظیم و آماده کردن برنامه‌ها برای دولت کار ساده‌ای نیست و ایشان این کارها را با نظم، حوصله و دقت انجام داده و ندیدیم که ایشان متنی را به دولت بیاورند که در آن اشتباه باشد و این نشان از حوصله، دقت و پرکاری ایشان  است ضمن اینکه ایشان با سیاست‌ها، مصوبات دولت آشناست. 

وی اظهار داشت: آموزش و پرروش بسیار حساس و مهم است و می‌دانم معلمین عزیز همچنان مطالباتی دارند و باید کمک کنیم به آنها و آقای حاجی میرزایی این توان را دارد و تحصیلاتش که علوم اجتماعی است و تجربه کار معلمی و تجربه 20 ساله آموزش و پرورشی را دارند. مطمئنم در دوران ایشان یک تحول بسیار خوبی را در آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود که این برای آینده همه ما بسیار مهم خواهد بود. من از نمایندگان می‌خواهم که به این دو وزیر رأی دهند تا با وزرا کابینه دولت را بچرخانیم بخصوص اینکه نزدیک مهرماه و سال تحصیلی جدید است و امیدوارم در این مسیر و شرایط سخت کشور انشاالله موفق باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها