يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۸۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
افتخارآفرینی جدید برای فراکسیون امید؛
پروانه سلحشوری، کاندیدای گمنام اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم که توانست با لیست امید وارد بهارستان شود و با مواضع عجیب و ساختارشکنانه خود را به عنوان یک نماینده پرحاشیه مطرح کند، این بار در نقش وکیل مدافع جمعی از متهمان و محکومان امنیتی ظاهر شده است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، پروانه سلحشوری، کاندیدای گمنام اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم که توانست با لیست امید وارد بهارستان شود و با مواضع عجیب و ساختارشکنانه خود را به عنوان یک نماینده پرحاشیه مطرح کند، این بار در نقش وکیل مدافع جمعی از متهمان و محکومان امنیتی ظاهر شده است.

سلحشوری در نشست علنی دو روز گذشته مجلس، با استفاده از تریبون متعلق به مردم و بیت المال، به حمایت از چند متهم و محکوم امنیتی پرداخته است. سلشحوری گفته است: فرارسیدن محرم و شهادت سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) ویارانش را به تمام شیعیان و آزادگان دنیا تسلیت می‌گویم، امامی که به ما آموخت اگر دین ندارید آزاده باشید اما ما به‌راستی چقدر نگاه و پیام اماممان را با گوش جان شنیده‌ایم؟

عضو فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: این روزها در درون زندان‌ها دختران جوانی فریاد دادخواهی سر می‌دهند، بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی آزادی اجتماعی تعریف‌شده است اما در روز کارگر عده‌ای در حواشی مجلس برای مطالبات صنفی کارگران اعتراض کرده بودند که تعدادی زندانی شدند.

نماینده مردم تهران افزود: حکم مرضیه امیری و عاطفه رنگریز ابلاغ‌شده که احکام بسیار سنگینی برای آن‌ها تعریف‌شده است، ۱۰ یا ۱۱ سال زندان به همراه شلاق فقط به دلیل حضور در یک اعتراض خیابانی، افسوس آنجاست که برای اختلاس گران مانند متهم ثامن‌الحجج فقط ۱۵ سال حکم می‌دهند، این است عدالت اسلامی؟

سلشحوری که متاسفانه در کمیسیون فرهنگی مجلس هم عضویت دارد، با بیان اینکه عکاس جوانی به نام نوشین جعفری را حبس کرده‌اند و در زندان به سر می‌برد و ندای دادخواهی او در فضای مجازی پیچیده است، تصریح کرد: وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری و قوه قضائیه درخواست دارند که با رافت اسلامی به جوانانی که در شور جوانی خود دست به اعتراض زده‌اند، بنگرند. این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: آن زمان که آقای رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند، صحبت‌هایشان در دل مردم امید عدالت و دادخواهی را جوانه زد اما وااسفا که دوباره شاهد تکرار احکامی هستیم که روسای پیشین قوه قضائیه در نظر داشتند.

بهترین توضیح درباره شخص خانم سلحشوری، مرور برخی مواضع و اظهارات وی طی سه سال گذشته است. اما درباره ادعاهای وی پیرامون چند محکوم و متهم امنیتی، سیاسی کاری در اظهارات وی به خوبی مشهود است. برای نمونه اندک اطلاع این عضو فراکسیون امید از جزئیات برخی پرونده‌ها مانند مرضیه امیری که تحت عنوان عدالتخواهی به آن اشاره کرده است، قطعا جلوی اظهارات وی را می‌گرفت.

اما مضحک تر از این موضوع حمله و تهمت زنی به دستگاه قضایی است که سلحشوری برای موضوعی که اتفاقا عدالت در آن اجرا شده، فریاد «واعدالتا» سر داده و با سوءاستفاده از نام امام حسین(ع) است بیان داشته که حداقل آزاده باشد. ای کاش خانم سلحشوری پیش از برچسب زنی و تهمت زنی آن هم از تریبون متعق به منافع مردم، اندکی هم بررسی رفتارهای زشت خود در چندسال گذشته و خصوصا آخرین مورد آن یعنی دادوفریاد برای محکومان امنیتی وقت می‌گذاشت. از نحوه بسته شدن لیست امید تا نحوه فعالیت نمایندگان فراکسیون امید در مجلس و بیرون از مجلس، فشار سیاسی بیرونی بر آنها برای اعلام مواضع ساختارشکنانه و مواردی از این دست، نه تنها باعث ناراحتی منتقدان بلکه حامیان این افراد را هم سرخورده کرده است. باید به خانم سلشحوری گفت که بسیاری هم آرزو داشتند و شما همکارنتان هم «آراده سیاسی» بودید.
منبع : جهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها