کد خبر: ۴۶۰۸۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
همیشه زمانی که افراد قصد رفتن به مسافرت را دارند در صورتی که بخواهند با استفاده یکی از وسایل حمل و نقل هوایی یا زمینی این کار را انجام دهند و از خودرو شخصی استفاده ننمایند باید به آژانس های مسافرتی مراجعه نمایند. این آژانس ها یکسان نیستند و هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. انتخاب یک آژانس مسافرتی مطمئن و قابل اعتماد تا حد زیادی می تواند کمک کند که شما سفر راحت تر و بهتری را تجربه نمایید، از این رو بهتر است آژانسی را انتخاب کنید که شهرت خوبی داشته و در ارائه خدمات مورد نیاز متخصص است.

مفهوم آژانس مسافرتی

آژانس مسافرتی در واقع شرکتی است که خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می دهد، از جمله این خدمات می توان به تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، فروش بلیط های ایرلاین ها، شرکت های اتوبوسرانی، قطارها، رزرو هتل و .. اشاره نمود. به عبارتی دیگر می توان گفت هدف آژانس های مسافرتی از برگزاری تورهای تفریحی، سیاحتی، فرهنگی، زیارتی، آموزشی، پزشکی و .. این است که افراد بتوانند سفر متفاوت و منحصر به فردی را تجربه نمایند.

ویژگی های آژانس مسافرتی قابل اعتماد

-سازمان یافته هستند

آژانس مسافرتی می تواند قابل اعتماد و موفق باشد که بتواند برنامه ریزی خوبی انجام دهد و کلیه وظایف و کارهایی که باید در طول روز انجام دهد به عنوان مثال رزرو هتل، رزر بلیط ها، ارائه بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما و بلیط قطار، ارائه بیمه نامه های مسافرتی، انجام تراکنش ها، ارسال بلیط، برقراری ارتباط با مشتری و ارائه مشاوره جهت انتخاب مناسب بلیط و .. را به خوبی کنترل و مدیریت نماید و برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

-آینده نگری

آینده نگری در کنار برنامه ریزی دقیق یکی از عواملی است که موجب موفقیت و پیشرفت آژانس می شود. زیرا در صورتی که آژانس بتواند آفرهای ویژه، تورهای ها منحصر به فرد مخصوص تعطیلات و مناسبت های خاص، قرار دادن برنامه هایی مطابق سلیقه مشتری ها در تورها و ... را انجام دهد به راحتی می تواند نظر مشتریان را جلب کند تا مشتریان بتوانند با تجربه چنین سفرهای هیجان انگیزی به او اعتماد نمایند و به مشتری ثابت آژانس تبدیل شوند.

-برخورداری از مهارت های انسانی بی نظیر

صاحبان و پرسنل آژانس های قابل اعتماد دارای مهارت های انسانی و ارتباطی مناسبی هستند و روابط محکمی با افراد زیادی دارند. وجود چنین ویژگی هایی موجب می شود که بتوانند با هر نوع مشتری به خوبی ارتباط برقرار نمایند و پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند.

-داشتن فعالیت در حوزه اینترنت

یک آژانس مسافرتی قابل اعتماد علاوه بر آنکه سعی دارد در شهر و در بین مردم به خوبی تثبیت شود و اعتماد افراد را جلب کند برای فعالیت در حوزه اینترنت نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت و سعی می کند که در وب سایت خود همیشه به روز ترین اطلاعات خدمات خود و تورهایی که ارائه می دهد را قرار دهد و همچنین کارشناسانی را نیز قرار داده اند که به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات کاربران خواهند بود و سعی می کنند با راهنمایی دادن، به آن ها کمک کنند تا انتخاب مناسبی داشته باشند.

-داشتن اطلاعات بسیار بالا

از جمله عواملی که باعث می شود افراد بتوانند به آژانس های مسافرتی و خدمات ارائه شده از سوی آن ها مانند خرید بلیط هواپیما، تورهای گردشگری ویژه و غیره اعتماد نمایند داشتن اطلاعات بالا در خصوص گردشگری و بهترین مناطق گردشگری در ایران و جهان، اطلاعات کامل در خصوص ویژگی های خدمات انواع هتل ها، ایرلاین ها و سایر شرکت های مربوطه می باشد تا با دادن اطلاعات کامل به مشتری خیال او را از بابت انتخاب اش راحت نمایند.

روش های انتخاب آژانس مسافرتی قابل اعتماد

امروزه آژانس های مسافرتی متعددی راه اندازی شده اند اما در این میان برخی از آن ها دارای شهرت بیشتری هستند و افراد معمولا به آن آژانس ها مراجعه می کنند، به عنوان مثال یکی از بهترین آژانس های مسافرتی در شهر اصفهان،آژانس مسافرتی عقیق گشت اصفهان است که خدمات متنوعی ارائه داده و مشتریان زیادی دارد. عوامل متعددی وجود دارد که موجب می شود افراد به یک آژانس مسافرتی خاص روی آورند و به آن اعتماد کنند تا به سفر روند که در ادامه به بررسی این عوامل مب پردازیم.

-سابقه آژانس مسافرتی

یکی از عواملی که موجب می شود افراد به آژانس های مسافرتی اعتماد کنند سابقه یا قدمت آژانس ها می باشد، البته توجه داشته باشید سابقه طولانی نمی تواند به معنی ارائه خدمات منحصر به فرد باشد و نمی تواند تضمین کننده کیفیت آژانس باشد اما نشان دهنده آن است که آژانس در طی سالیان دراز توانسته به خوبی به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد.

از این رو بهتر است در هنگام سفر به آژانس های مسافرتی با سابقه مراجعه نمایید و از انتخاب آژانس هایی که تازه تاسیس شده اند بپرهیزید زیرا انجام سفر با این آژانس ها دارای ریسک بسیار بالایی می باشد و ممکن است نتوانند تمامی خدماتی که ذکر نموده اند را به همان شکل و کیفیت ارائه دهند و موجب اختلال در روند سفر شما می شوند.

-مشتری مداری

بهترین کار برای پی بردن به مشتری مدار بودن آژانس مشاهده رفتار پرسنل آن ها با مشتریان است و در صورتی که ارتباط آن ها با مشتریان بتواند نظر شما را جلب کند و آن ها همراه با لبخند و صبوری به تمامی سوالات مشتریان پاسخ دهند متوجه خواهید شد که آژانس به رضایت مشتری های خود اهمیت می دهد و شما به راحتی می توانید تمام سوالات خود را از پرسنل پرسیده تا بتوانید بلیط مناسبی را انتخاب نمایید.

-قیمت

یکی از مواردی که ممکن است کمتر مورد بحث قرار گیرد قیمت خدماتی است که آژانس های مسافرتی متعدد ارائه می دهند که هر یک متفاوت از دیگری است. از این رو در هنگام مراجعه به آژانس ها باید توجه نمود که پرنسل آژانس بلافاصله از قیمت ها صحبت می کنند و یا صبر می کنند که شما ابتدا با ویژگی های هر یک تورهای مسافرتی آن ها آشنا شوید سپس قیمت آن را ذکر می کنند. همچنین مقایسه نمودن قیمت خدمات چند آژانس مختلف نیز می تواند در تعیین نمودن آژانس قابل اعتماد به شما کمک کند.

-معرفین

معرفین یکی از بهترین انتخاب ها برای پی بردن به قدمت و اعتماد آژانس می باشند. از این رو توصیه می شود که حتما با یکی از مشتریان آژانس که قبلا تجربه سفر با استفاده از این آژانس را داشته است صحبت کنید و نظر او را در خصوص آژانس و خدماتی که ارائه داده است بپرسید تا بیشتر بتوانید با آژانس آشنا شوید و به آن اعتماد کنید.

منبع:‌ اسپاتنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها