يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۹۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
آیا برخی از این امضاءکنندگان در سوابق خود، اقدامات مجرمانه (از جمله در اتفاقات سال ۸۸) انجام داده‌اند که از قضا نوشین جعفری آن را ثبت و ضبط کرده است و حالا نگران آن هستند؟
به گزارش پایگاه 598، پرونده نوشین جعفری متهم به ارتباطات مشکوک با سفارت‌خانه‌های اروپایی و هنرمندان، با بازداشت شهرزاد جعفری خواهر او وارد مرحله تازه‌ای شده است.

نوشین جعفری، عکاس سینما و تئاتر در ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ توسط ضابطان قضایی بازداشت شد. شنیده‌ها و اخبار غیررسمی حاکیست او در یک مهمانی در محله ولنجک دستگیر شد.

مهمانی خاصی که برخی عوامل سفارت انگلستان و چند تن از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون در آن حضور داشته‌اند. میزانسنی که به صورت خاص، شبیه مهمانی‌های سریال گاندو است و افراد کاملا مرتبطی، به صورت زنجیره‌ای، در این مجموعه مهمانی‌ها حضور دارند. این مهمانی از قضا بسیار پرحاشیه بوده و تعدد افراد مشهور سینما، آن را تبدیل به مهمانی پرسرو صدای ولنجک کرده است.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اخیرا درباره  پرونده جعفری گفت: فردی به لحاظ اهانتی که به حضرت سیدالشهدا (ع) و عزاداری کرده بود و تبلیغی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت، تحت تعقیب قرار گرفت. در بازرسی از اماکن و تجهیزات فنی مربوط به این شخص، یک سری مستندات جدید هم به دست آمد که دون شان افراد و اشخاص و حرفه های شاغل در جامعه است. این موضوع در حال بررسی است. ‌

اشارات سخنگوی قوه به مستندات جدید، موید این موضوع است که احتمالا پای افراد دیگری از چهره‌های سرشناس سینمایی به این پرونده بازخواهد شد و حجم زیاد آرشیوهای بدست آمده از نوشین جعفری این احتمال را تقویت می‌کند. به همین دلیل دستگیری چهره‌های نظیر ارس امیری و نوشین جعفری برای برخی‌ چهره‌های مشهور بسیار نگران کننده است و آنان را به تکاپو انداخته است.

در همین راستا جمع فراوانی از مشهورترین چهره‌های سینمایی اقدام به نگارش نامه‌ای جمعی در حمایت از متهم دستگیر شده کرده‌اند.
 

با توجه به تغییر ریاست قوه‌قضائیه در واقع سیکل نامه‌نگاری و حمایت‌های متهمان امنیتی رو به افزایش است. نکته جالب در مورد امضاء‌کنندگان نامه فوق این است که بسیاری از آنان در متن انتخابات سال ۱۳۹۶ اظهارنظرهای بسیار تندی را بر علیه رئیس فعلی قوه قضائیه منتشر کردند. البته در میان امضاء‌کنندگان معدود افرادی هم وجود دارند که افرادی با سابقه غیرسیاسی و هنرمندان متشخصی هستند و طی بررسی‌های به عمل آمده، اطلاعی از پرونده نوشین جعفری ندارند. در واقع هسته‌ اصلی امضاء کنندگان، یک موج کاذب را در میان هنرمندان بوجود آورده‌اند، تا چنین حمایتی را سازمان‌دهی کنند. حلقه وصل پیش از این با انتشار گزارشی در مورد جمع‌آوری امضاء توسط هنرمندان در مورد «ارس امیری» این روند را به شکل دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار داد.

اما در مورد جمع ‌آوری این برنامه به چند نکته باید اشاره کرد:

۱- آنچه در مورد این نامه نیاز به بررسی دارد این است که چرا یک عکاس ناگهان برای اهالی سینما به این اندازه مهم شده است؟

۲- آیا امضاء کنندگان این نامه که خواستار برخورد عادلانه قوه قضائیه با این متهم امنیتی شده‌اند، بر اساس شواهد و قرائن  به محتوای پرونده جعفری آگاهی کامل دارند؟

۳- آیا برخی از این امضاءکنندگان در سوابق خود، اقدامات مجرمانه (از جمله در اتفاقات سال ۸۸) انجام داده‌اند که از قضا نوشین جعفری آن را ثبت و ضبط کرده است و حالا نگران آن هستند؟

 آنچه واضح و مبرهن است، این دستگیری پیامدهای خوبی برای بسیاری از امضاکنندگان این نامه نخواهد داشت و بهتر بود بسیاری از چهره‌های سرشناس از چنین چهره‌ای که از خصوصی‌ترین لحظات آنان، از اغلب واکنش‌های سیاسی‌شان، فیلم تهیه‌ کرده و در اختیار سفارت‌خانه‌های خارجی قرار داده، حمایت نمی‌کردند.
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها