أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۰۹۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
انجمن شرکت های هواپیمایی نرخ نامه جدید بلیت هواپیما را اعلام کرد که بر اساس آن خبری از بلیت های بالای یک میلیون تومانی نیست.
به گزارش پایگاه 598، انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پی اعلام وزیر راه و شهرسازی و دستور کمیسیون عمران مجلس به ایرلاین‌ها مبنی بر لزوم کاهش قیمت بلیت هواپیما متناسب با کاهش نرخ ارز، سقف جدیدی بر اساس توافق شرکت‌های هوپیمایی برای بلیت هواپیما اعلام کرد.

در حالی که نخستین توافق ایرلاین‌ها در آذر ۹۷ برای تعیین دامنه نرخ بلیت هواپیما حاصل شده بود، پس از افزایش مجدد ارز در ابتدای سال جاری، این شرکت‌ها بر سر نرخ نامه جدیدی توافق کردند که این توافق در تیرماه امسال علنی شد.

پس از آنکه در مرداد ماه شاهد افت شدید قیمت دلار به کانال ۱۱ هزار تومانی بودیم، اما همچنان دامنه قبلی نرخ‌ها پابرجا بود که پس از اعتراض مردم، رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و شخص وزیر راه و شهرسازی به این وضعیت، نرخنامه جدید امروز اعلام شد و قرار است این سقف قیمتی از ۲۱ شهریور اجرایی شود.

به گفته مقامات مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، هر ایرلاین یا مرکز فروش بلیت اعم از آژانس‌های هواپیمایی یا سایت‌های اینترنتی، اگر این دامنه قیمتی را رعایت نکنند، متخلف محسوب شده و به نهادهای نظارتی یا مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

در نرخنامه جدید، علاوه بر آنکه کلیه نرخ‌های پروازی بالای یک میلیون تومان حذف شده، از حداکثر قیمت مسیر پروازی تهران- مشهد نیز ۵۰ هزار تومان دیگر کسر شد و از ۷۵۰ هزار تومان نرخنامه تیرماه، به ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

گران‌ترین مسیر پروازی در این نرخنامه به مسیر قشم رشت با قیمت ۹۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعلق دارد. ارزان‌ترین مسیر پروازی نیز ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای تعدادی از مسیرهای کوتاه‌تر تعیین شده است.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها