أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۰۹۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
گریه کردن در عالم واقعی یکی از واکنش‌های رفتاری است؛ ولی دیدن آن در عالم خواب تعابیر مختلفی دارد.
انسان‌ها در زمان‌های مختلف و با تغییر احساسشان گریه می‌کنند. در اصل گریه واکنش و نمود ایجاد وضعیتی احساسی است و ما اغلب در مواقع غمگین شدن گریه می‌کنیم. برخی از افراد هم در خواب می‌بینند که گریه می کنند.

امام صادق (ع) خواب گریه کردن را این چنین تعبیر کرده است: «تعبیر اشک که از چشم بیاید بر سه وجه است: شادی و خرمی، غم و اندوه، نعمت.»

گریه کردن در خواب چه تعبیری دارد؟

ابن سیرین می‌گوید: دیدن گریستن در خواب، دلیل شادی است از حق تعالی. اگر (فردی در خواب) دید بر گناهی می‌گریست یا در مجلس علم و قرآن خواندن و آنچه بدین مانَد، دلیل این است که حق تعالی از فضل خود بر وی رحمت کند و گناهان او را بیامرزد. اگر دید که می‌گریست و اشک از چشم او نمی‌آمد، دلیل زیان است. اگر دید بگریست و خون به جای اشک می‌آید، دلیل این است که از کار گذشته خود حسرت و ندامت در دل دارد.

منوچهر مطیعی نیز تعبیر خواب گریه را شادی و خرمی می‌داند.

از نظر منوچهر مطیعی گریه کردن برای دیگران دلیل رسیدن خبر خوب است. دیدن خواب گریه کردن به صورت فیزیکی و به طوری که اطرافیان متوجه شوند، یک تحریک شدید عصبی است و تعبیر ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها