أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۱۰۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گزارش جدید آژانس گفت: ایران ۱۷ شهریوربه آژانس اطلاع داد که لوله‌های سانتریفیوژ‌ها در دو خط تحقیق و توسعه را مجددا نصب خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بعد از اعلام رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر کنار گذاشتن تمامی تعهدات ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای تحت برجام در پنجشنبه گذشته، روز گذشته مدیرکل موقت آژانس طی گزارشی به اعضای آژانس اعلام کرد که ایران در روز شنبه ١۵ شهریور به آژانس اطلاع داد که قصد دارد سانتریفیوژ‌های پیشرفته اضافی را در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز نصب و آن‌ها را با اورانیوم طبیعی تست کند.

غریب آبادی افزود: برابر این گزارش، در همین روز نیز آژانس راستی آزمایی کرد که ٢٢ سانتریفیوژ IR۴، یک سانتریفیوژ IR۵، ٣٠ سانتریفیوژ IR۶ و ٣ سانتریفیوژ IR۶s، نصب شده یا در حال نصب هستند. این گزارش همچنین می‌افزاید که تمامی این سانتریفیوژ‌ها آماده تست با UF۶ هستند.

نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت: ایران روز گذشته (١٧ شهریور) نیز به آژانس اطلاع داد که لوله‌های سانتریفیوژ‌ها در دو خط تحقیق و توسعه را مجددا نصب خواهد کرد تا یک زنجیره ١۶۴ تایی سانتریفیوژ IR۴ و یک زنجیره ١۶۴ تایی IR۲m را در خود جای دهد.

به گزارش فارس: کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس دیروز (یکشنبه) ۱۷ شهریور سفری چند ساعته به تهران داشت و با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر خارجه دیدار کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها