يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۱۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به سالروز واقعه حادثه 11 سپتامبر و نقش تیم ب در تامین تروریست‌های 11 سپتامبر اشاره کرد.

به گزارش پایگاه 598، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به سالروز واقعه 11 سپتامبر اشاره کرد و نوشت:«جنگیدن تا آخرین سرباز آمریکایی».

وی در این پیام توئیتری نوشت:«همان تیم ب که نخست بیشترین تعداد ترویست‌های 11 سپتامبر را تامین کرده و دوم ایالات متحده را به باتلاق‌های افغانستان و عراق هدایت کرده، اکنون بوسیله تروریسم اقتصادی برای جنگ با ایرانیانی نقشه می‌کشد که زمانی که شعله‌های آتش ساختمان مرکز تجارت جهانی را فرا گرفته بود، به احترام این حادثه، شمع روشن کردند. هیچگونه تعجبی وجود ندارد که 11 سپتامبر همچنان برای «مایک پامپئو» یک کابوس است.»

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ افرادی که گفته می‌شود از اعضای گروه تروریستی القاعده بودند چهار هواپیمای مسافربری را ربوده و به اهدافی در داخل آمریکا حمله کردند. از میان ۱۹ فرد دخیل در این هواپیماربایی ۱۵ نفر تبعه عربستان سعودی بودند.

دو فروند از هواپیماهای مسافربری به ساختمان برج‌های دو قلوی تجارت جهانی برخورد کردند، یکی از آنها به ساختمان پنتاگون در ایالت ویرجینیا برخورد کرد و هواپیمای چهارم بعد از تلاش مسافرها برای مقابله با افراد هواپیماربا در پنسیلوانیا سقوط کرد. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در این حادثه جان باختند. القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. 

دولت آمریکا بعد از این حادثه ابتدا به افغانستان و بعد از آن به عراق حمله کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها