أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۱۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد به دنبال دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیست.
به گزارش پایگاه 598، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری مدعی شد که در انتظار دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیست.

دونالد ترامپ که در ماههای اخیر بارها خواستار مذاکره با مقامات ایران از جمله شخص رئیس‌جمهور حسن روحانی شده است، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا به دنبال دیدار با همتای ایرانی خود حسن روحانی است، گفت: «به دنبال هیچ‌ چیزی نیستم.»

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران به‌منظور فراهم شدن شرایط دیدار با حسن روحانی اظهار داشت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید. من می‌خواهم با ایران توافق کنم، اما اگر هم توافق نکنیم، مشکلی نخواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی سعی دارد اشتیاق خود به مذاکره با ایران را پنهان کند که حتی به واسطه قرار دادن مقامات دیگر کشورها نیز برای راضی کردن ایران به مذاکره متوسل شده است.
ترامپ پس از سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران، در پیامی توئیتری از وی تشکر و تمجید کرده بود. وی همچنین پس از اعلام آمادگی امانوئل ماکرون برای گفتگو با رؤسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه در راستای کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه نیز از این اقدام استقبال کرده بود؛ هرچند وی حتی در این مورد نیز اخیراً ادعا کرده است که هیچ کس نماینده آمریکا برای مذاکره با ایران نیست و اگر بخواهد با ایران مذاکره کند، مستقیماً این کار را انجام خواهد داد.

علاوه بر این، ترامپ به‌شدت تلاش می‌کند تا ایران را «مشتاق مذاکره» نشان دهد، در حالی که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند. در واقع در ماههای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با موفق جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر‌کل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور‌هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها