يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۱۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
در اقدام جدید شهرداری تهران در برخی از محلات از جمله منطقه ۱۶ نام شهیدان از جمله شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان از معابر حذف شده است!
به گزارش پایگاه 598، چندی است که اخباری مبنی بر حذف نام شهدا از معابر شهر تهران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است و  متاسفانه نام شهدا در برخی از کوچه‌ها و معابری پایتخت حذف شده است.

جریان حذف نام شهدا از معابر شهر تهران در حالی کلید خورده که بسیاری از شهروندان و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند و از مسئولان شهری درخواست کرده‌اند که نسبت به این موضوع ورود جدی پیدا کنند و با خاطیان برخورد کنند.

پس از رسانه‌ای شدن خبر حذف نام شهدا از برخی از معابر شهر تهران در رسانه‌ها انتطار می‌رفت که اعضای شورای شهر تهران لااقل نسبت به این موضوع همان واکنشی را نشان دهند که نسبت به سرقت رفتن مجسمه‌ها داشتند اما هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران تا به امروز واکنشی را به آن نداشتند!

آغاز حذف نام شهدا از برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها در منطقه یک کلید خورد و در حال حاضر نیز در برخی معابر  مناطق 16، 12 و... ادامه دارد؛ موضوعی که با اعتراض شدید شهروندان  و خانواده‌های شهدا قرار گرفته است اما همچنان اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

در اقدام جدید شهرداری تهران در برخی از محلات از جمله منطقه 16 نام شهیدان از جمله شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان از معابر حذف شده است همچنین در منطقه 12 نیز نام شهید نمازی، شهید عباسی و شهید معزی حذف شده است.

اما علت این حجم از عناد و مخالفت شهرداری تهران با نام شهدا چیست؟! این سؤالی است که مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران باید پاسخگوی آن به شهروندان تهرانی باشند.

منبع:تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها