يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۱۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس مطرح کرد؛
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبر کذب دختر آبی از سوی خبرآنلاین و دامن زدن برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس(مطهری و خانم سلحشوری) گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.
به گزارش پایگاه 598، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعال بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها