أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۱۱۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اخلال‌گران عمده نظام تولیدی کشور از خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد به صورت علنی برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا: در ابتدای این جلسه قاضی مسعود‌ی‌مقام با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه گذشته این دادگاه گفت: همه افرادی که در دادگاه صحبت می‌کنند بیانات خود را با صداقت مطرح کنند چرا که تمامی مطالبی که آقای خرمی جلسه گذشته گفت همگی کذب بود و شرکت بورس هم رد کرده و ادله اثباتی کذب بودن صحبت‌های او نیز موجود است ایشان ۱۲۷۴ تن مواد اولیه تحویل گرفته که تنها ۲۰ تن از آن آف‌گرید بوده است.

جلسه رسیدگی به خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی

کذب بودن اطلاعات بسیاری از متهمان روشن است

رئیس دادگاه تصریح کرد: فکر نکنید ما اطلاعات نداریم ما به اندازه کافی پیرامون موضوعات اطلاعات داریم و کذب بودن اطلاعات بسیاری از متهمان روشن است.

قبل از سال ۹۷ هر کسی که بیشتر مواد اولیه پتروشیمی خرید می‌کرد او را تشویق می‌کردند

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم خرم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از موکل خود اظهار داشت: از عوامل موثر افزایش قیمت، کاهش میزان عرضه مواد اولیه پتروشیمی بوده است. قیمت مواد اولیه پتروشیمی بر اساس قیمت جهانی دلار تعیین می‌شود و نه بر اساس قیمت یارانه‌ای در نتیجه قیمت مواد اولیه هر روز تغییر می‌کند.

این وکلیل دادگستری ادامه داد: اعمال تحریم‌ها و کاهش ارزش پول ملی نیز باعث شده کشورهای همسایه به خرید مواد اولیه روی آورند حتی قبل از سال ۹۷ هر کسی که بیشتر خرید می‌کرد او را تشویق می‌کردند.

طبق قانون باید به موکلم اخطار می‌دادند

وکیل متهم خرم با اشاره به بخشی از مطالب موجود در کیفرخواست مبنی بر انحراف از قانون اظهار کرد: در کیفرخواست بحث ۱۴۰۰ تن مواد اولیه مطرح شده است که گفته شده موکل من در این بخش انحراف داشته است اما حتی به او اخطار هم نداده‌اند.

قاضی مسعودی‌مقام گفت: آیا باید اخطار می‌دادند که جرم انجام ندهید.

وکیل متهم خرم گفت: خیر، بنده می‌گویم حداقل اخطار می‌دادید که شما ۱۴۰۰ تن انحراف دارید طبق قانون باید اخطار می‌دادند.

قاضی‌ مسعودی‌مقام گفت: مدارک شرکت جلوی من است و نشان می‌دهد این محموله به برازجان، قزوین و تهران رفته است. نباید این طور باشد که سال ۹۶ اخطار داده شود و آن شخص بعدا همه را بفروشد و بعد بگوید همه‌اش آف‌گرید بوده است.

وکیل متهم خرم تصریح کرد: من در رابطه با ۱۴۰۰ تن بحث می‌کنم.

خیلی از آقایان بارنامه‌ها را جعل می‌کردند

قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ گفت: خیلی از آقایان بارنامه‌ها را جعل می‌کردند و یا دو نسخه بارنامه می‌نوشتند و باطل می‌کردند. این موارد در پرونده موجود است.

وکیل متهم خرم گفت: بنده این موارد را در پرونده ندیدم.

رئیس دادگاه گفت: ما این مستندات را از داخل پرونده استخراج کرده‌ایم.

وکیل متهم خرم ادامه داد: شرکت موکل من کاملا دایر بوده و این گزارش توسط ضابطان قضایی نیز ذکر شده است اما در قسمتی از کیفرخواست نیز گفته شده که ۴۰ تن خریداری صورت گرفته است.

امکان تخلیه بار بدون رسید موکل وجود نداشته است

وی افزود: انحراف فروش بار مواد اولیه که در پرونده ذکر شده ۱۴۵۱ تن است این رقم بیشتر از میزان دریافتی مواد اولیه در سال ۹۷ است چطور چنین چیزی ممکن است؟ در سال ۹۷ میزان مواد اولیه دریافت شده ۱۱۴۷ تن بوده است. اگر بارنامه‌ها در ید شخص دیگری است باید حداقل کپی آن را به ما بدهند.

وکیل متهم خرم یادآور شد: امکان تخلیه بار بدون رسید موکل وجود نداشته است کپی آن در پرونده نیست و گفته شده تعداد آن ۱۳ عدد است. همچنین گفته شده که در بعضی شهرها تخلیه شده است حداقل رسید آن را به ما بدهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها