أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۲۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
تاج از بین استیلی و مجیدی یک نفر را انتخاب کند!
از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که قرار است مهدی تاج و محمدرضا ساکت به زودی تصمیمی مهم برای مشکلات به وجود آمده بگیرند.
به گزارش پایگاه 598، اگر آقایان مهدی تاج و محمدرضا ساکت مرد همه کاره فوتبال ایران ناراحت نمی‌شوند، باید بگوییم آنها در یک دو راهی سخت قرار گرفته‌اند. یا باید اجازه بدهند تیم امید با همین دست فرمان با سرعت به ته دره سقوط کند یا به همکاری پر از تنش و نفرت فرهاد مجیدی و حمید استیلی پایان بدهند و عذر یکی از آنها را بخواهند! باز هم اگر به آنها بر نمی‌خورد باید بگوییم در پایان این مسیر که در حال طی کردن آن هستیم خوشی تقسیم نمی‌شود و فاجعه انتظار تیم فوتبال المپیک ایران را می‌کشد.

روی پیشانی تیم امید نوشته‌اند ناکامی! تیمی که امروزش با دیروز هیچ فرقی نمی‌کند و شواهد و قرائن نشان می‌دهد از همین حالا باید آماده 48 ساله شدن حسرت المپیک باشیم. تجربه در فوتبال نشان داده وقتی روحیه تیمی مرده باشد، مدیر و سرمربی اختلافات و درگیری‌های اساسی با هم داشته و راهشان از هم جدا باشد، با مصلحت اندیشی و پنهان‌کاری نمی‌توان مشکلات را پوشاند. اعضای کادر تیم المپیک و مدیران فدراسیون فوتبال باید بدانند که نمی‌توانند با این کارها کسی را فریب بدهند و باید هر چه سریعتر به خاطر منافع ملی به یک تصمیم مشترک برسند. در این مسأله هیچ شکی نیست که در تیم امید یا جای فرهاد مجیدی است یا حمید استیلی!

ادامه همکاری آنها فقط مشکلات را بیشتر می‌کند و مهدی تاج در موقعیت بسیار سختی قرار گرفته است. او یا باید با عادت بد مصلحت اندیشی و کدخدامنشی با همین دست فرمان کار را جلو ببرد یا این تصمیم بسیار مهم را بگیرد؛ از بین حمید استیلی و فرهاد مجیدی یک نفر را انتخاب کند!

مدیران ارشد فوتبال ایران در تمام سال‌های گذشته طرفدار نادیده گرفتن مشکلات بوده‌اند تا زمانی که خود مشکلات از بین بروند! البته در شرایط فعلی شاید مهدی تاج فکر کند همچنان باید با همین زوج از حالا شکست خورده، کار را ادامه بدهد. منتهی ‌ای کاش رئیس فدراسیون و محمدرضا ساکت رئیس سازمان تیم‌های ملی و همه‌کاره فوتبال ایران از همین حالا جلوی فجایع بزرگ‌تر را بگیرند و به جای صرف انرژی خود برای لاپوشانی مشکلات، ‌اختلافات و اشتباهات، این دندان لق را بکنند.

هیچ ماست‌بندی نمی‌گوید که ماست من ترش است. پس فرهاد مجیدی امکان ندارد که تأیید کند شاگردانش از او رضایت نداشته باشند. منتهی اخباری که از اردوهای تیم امید بیرون می‌آید به شدت نگران کننده است. مثلاً شنیدن این خبر حتی در حد شایعه حیرت انگیز است که گفته شده مجیدی، عارف غلامی را محمد غلامی صدا زده و در رسانه‌ها نوشته می‌شود که او بعضی از شاگردان خود را نمی‌شناسد و شناخت زیادی از پست بازی و شرایط فنی آنها ندارد. برخی رفتارهای مجیدی درون تیم و تحوه تمرین‌دهی و مدیریت او گفته می‌شود با تعجب بازیکنان همراه بوده و از طرفی دیگر کاپیتان سابق استقلال اجازه هیچ دخالت فنی به حمید استیلی نمی‌دهد و همانطور که همه می‌دانند اختلافات اساسی هم با او دارد.

دیروز بعد از اینکه چند رسانه به انتقاد بسیار تند از عملکرد فرهاد مجیدی پرداختند، سرمربی تازه کار تیم امید که اخیراً شنیده شده اگر در تیم امید نماند هدایت یک تیم لیگ برتری شهرستانی را بر عهده می‌گیرد در صفحه اینستاگرام خود به شدیدترین شکل ممکن به این انتقادها واکنش نشان داد و نوشت: «از روز اول به چیزی جز موفقیت در راه المپیک فکر نکردم و این سنگ‌اندازی‌ها و پروژه‌های مشترک باعث نخواهد شد که من و شاگردانم در تیم امید از اهدافمان دور شویم و اتفاقاً مصمم‌تر هم خواهیم شد و ایمان دارم موفق می‌شویم» مجیدی در آخر این پست نوشته: «به سفارش‌ دهنده‌های مطالب یک بار دیگر هشدار می‌دهم؛ حق دخالت ندارید!» او با این پشت نشان داد که قصد استعفا ندارد.

به نظر شما منظور مجیدی چه کسی است؟ رسانه‌ها و منتقدان که اصلاً توان دخالت در کار او را ندارند. مدیران فدراسیون هم در کار فنی دخالت ندارند. اعضای کمیته فنی هم که جلوی انتخاب دستیار خارجی برای مجیدی را گرفتند و مقدمات حضور امید نمازی در کادرفنی تیم امید را فراهم کردند و در واقع در کار مجیدی دخالت هم صورت گرفت! تنها می‌ماند حمید استیلی که از همان اولین اردو نتوانست ارتباط نزدیکی با مجیدی داشته باشد و این اتفاق اصلاً باب میل او نبود و عامل رسیدن به بحرانی بود که حالا تیم امید گرفتار آن شده است.

اگر مدیران فدراسیون فوتبال در جریان درگیری حمید استیلی و فرهاد مجیدی نیستند که مشخص می‌شود در خوابی هستند که علاقه‌ای به بیدار شدن هم ندارند. اگر هم می‌دانند در داخل تیم امید چه اتفاقاتی رخ داده که باید همین حالا با پذیرفتن اشتباهات قبلی خود، در فاصله چند ماه مانده به شروع مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی امید، یک فرصت زندگی دیگر به تیم فوتبال المپیک ایران بدهند. البته ساده‌ترین راه حل برای مهدی تاج این است که با برگزاری جلسات مشترک و آسیب شناسی و تقسیم وظایف، از مجیدی و استیلی بخواهد با آرامش و اتحاد تیم ملی را اداره کنند. منتهی وقتی این دو چهره سرشناس فوتبال ایران در این مدت روی خوشی برای تعامل به هم نشان نداده‌اند و تنفر حرف اول و آخر را در رابطه آنها می‌زند، آشتی دادن ظاهری آنها تنها باعث می‌شود در آینده زخم‌های این اختلافات شکل بدتری به خود بگیرند و تیم المپیک قربانی اختلافات آنها شود.

حالا اما از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که قرار است مهدی تاج و محمدرضا ساکت به زودی تصمیمی مهم برای مشکلات به وجود آمده بگیرند. مجیدی معتقد است که یک جریان به صورتی کاملاً هدفمند در حال تخریب اوست و برخی افراد با خط دادن، توپخانه انتقادات از او را فعال‌تر می‌کنند تا از تیم المپیک جدا شود. آن روی سکه هم این است که انتقادها از مجیدی درست است و بازیکنان و اعضای تیم امید ارتباط خوبی با او از نظر فنی برقرار نکرده‌اند و بر این باورند با فرهاد طلسم حضور در المپیک شکسته نخواهد شد. در چنین فضایی یک شایعه هم این بوده که استیلی و نمازی می‌خواهند خودشان اداره تیم امید را بر عهده بگیرند. حالا باید دید انتخاب و تصمیم تاج در 72 ساعت آینده چه خواهد بود. آیا او جرأت پذیرفتن اشتباه و اتخاذ یک تصمیم درست در شرایط فعلی را دارد؟!

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها