أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۱۳۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یادداشت/
محمدکاظم انبارلویی
چرا نباید در هیچ شرایطی تن به گفت‌وگو بدهیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید فهم درستی از علت خصومت‌ورزی آمریکا با ملت ایران داشته باشیم.
خنجر «تحریم» را آمریکایی‌ها از زمان اشغال لانه جاسوسی بر پشت ملت ایران فرو کردند و هر زمان به بهانه‌ای آن را با ضربه‌ای بیشتر فرو می‌کنند. ملت ما خنجر «تحریم» را با شمشیر «خوداتکایی» و «خودکفایی» و نهایتاً اقتصاد مقاومتی از پشت خود بیرون آورده‌اند.
اینکه اثر و آثار «تحریم» نه در زمان جنگ و نه در زمان کنونی که به قول خودشان تحریم‌های فلج کننده اعمال می‌کنند، در بازارهای ایران دیده نمی‌شود، دلیل بارز آن این است که چرخ تولید ولو «کند» در کشور می‌چرخد و بدون اتکاء به هیچ اقتصاد مرزی و فرا مرزی حداقل نیازهای مردم برای یک مبازره افتخارآمیز و عزت‌بخش با قدرت‌های استکباری تأمین می‌شود.
نظام جمهوری اسلامی با همه فراز و فرودها در جنگ سخت و نرم آمریکا علیه ملت ما، سرپاست. این «سرپایی» و «پایداری» مورد حیرت  و تحسین جهانیان است.
دستگاه دیپلماسی ما با بازخوانی ماهیت، سازه و اهداف تحریم اقتصادی باید فهم جدیدی را جایگزین فهم «قدیم» کند. تحریم‌ها با مذاکره و گفت‌وگو رفع نمی‌شود. تجربه نشان داده مذاکره و گفت‌وگو مقوم تحریم‌هاست. با هر جلسه  گفت‌‌وگو یک حلقه به حلقات تحریم اضافه می‌شود. برای بنای ساختمان تحریم، آمریکایی‌ها 40 سال است تلاش کرده‌اند  به این سادگی و با نتایج یک توافق کلنگ برنمی‌دارند آن را خراب کنند. حتی شیرین‌ترین پیشنهاد برای فرو ریزی این ساختمان برای آنها جاذبه ندارد.
تحریم اقتصادی بخشی از جنگ نظامی، جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی آمریکا با ملت ایران است. این جنگ نه تنها مسئولان بلکه خود ملت را هدف قرار داده است.
دولت آمریکا در مبارزه با ملت  ما دیگر روی ماشه هسته‌ای، ناوهای هواپیما بر، پیشرفته‌ترین نیروی پهپادی و موشکی خود حساب باز نکرده و نمی‌کند. تنها امید آنها تحریم اقتصادی است. اگر گفت‌وگو هم می‌کنند برای تنک کردن محاصره  اقتصادی است نه گشایش یا راهی برای باز شدن منفذ تنفسی ما.ابزار آنها در مذاکرات «تهدید»، «بلوف» و «پیشنهادهای شیرین» است. ما نباید از یک سوراخ ده‌ها بار گزیده شویم. پیشنهادات جدید مبنی بر دادن خط اعتباری 15 میلیارد یورویی و خرید نفت آن‌هم در ازای مطالبات جدید و دادن امتیازات حیرت‌انگیز از سوی ما، وارد شدن در چاه ویل گفت‌وگوهای بی‌حاصل است.
دستگاه دیپلماسی کشور را 6 سال سرکار گذاشتند، ده‌ها سال هم سرکار خواهند گذاشت.  آمریکایی‌ها معتقدند برجام ایران را خلع قدرت هسته‌ای کرد حالا نوبت خلع سلاح موشکی و خلع قدرت منطقه‌ای است. آنها با هیچ می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند و فکر می‌کنند پس از آن می‌توانند یک ملت را با همه معادن، مخازن، دارایی‌ها  و امکانات آن قورت بدهند. این کار را در زمان شاه می‌خواستند بکنند که مشت آهنین انقلاب اسلامی بر سر آنها فرود آمد.
امروز پس از 40 سال حیات افتخارآمیز انقلابی در ایران، ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید، خوداتکایی و خودکفایی از پشت خود بیرون آورده‌اند بلکه شمشیر «مقاومت» را از غلاف خارج کرده‌اند و در سرتاسر مرزهای جغرافیایی خود و فراتر از آن بر فرق سر منافع آمریکا و صهیونیسم در منطقه  فرود آورده‌اند.امروز یک  صدا در ایران وجود دارد آن هم صدای مقاومت است. لذا رهبر معظم فرمودند: «مسئولان یک صدا هستند. با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نمی‌شود»نغمه‌های شوم  «سازش» ، «تسلیم» و «ذلت» به خاموشی گراییده است. ملت ما در جمهوری عزت‌زیستی شرافتمندانه، انقلابی و شجاعانه دارند. 
آمریکایی‌ها آخرین خشاب‌های تحریم اقتصادی را علیه ملت ایران چکانده‌اند اما نتیجه نگرفته‌اند. در حوزه نظامی جرئت نمی‌کنند دست روی ماشه بگذارند. در حوزه سیاسی جریان متمایل به غرب را بی صورت و ‌سیرت کرده‌اند و نمی‌توانند سرشان را بالا بگیرند. از شعارهای دهن پرکن آنها در مورد «آزادی»، «دموکراسی» و «در باغ سبز غرب» چیزی باقی نمانده است.
رهبری با هوشمندی، دولت و ملت را در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب به صف کرده است. امروز به یمن تدبیر رهبری درک درستی از «مصلحت عامه» و فهم دقیقی از «منابع ملی» در بین مسئولین پدید آمده است. هر کس خارج از این دایره فهم بخواهد خبط و خطایی بکند او را به  عنوان «خائن» و «مزدور» می‌شناسند.
دیوانه‌بازی ترامپ، کار دست خود و حکام کاخ سفید داده است. او مجبور شد بولتون را از کاخ اخراج کند و به‌زودی پمپئو را هم بیرون خواهد انداخت.
محاسبات ما نشان می‌دهد آخرین کسی که باید از خر شیطان پیاده شود خود اوست. اگر او کمترین خطایی در این فهم مرتکب شود در همان دقایق اولیه باید فاتحه ایالت پنجاهم آمریکا در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را بخواند. انهدام بخشی از تأسیسات آرامکو یک تست بود تا آمریکایی‌ها بدانند دارند با دم شیر بازی می‌کنند.
شیشه عمر غرب در خلیج‌فارس و دریای عمان در دست مقاومت است. به راحتی می‌توان این شیشه را شکست. عقلای غرب به‌زودی خواهند فهمید که با «دیوانه‌بازی» نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند. آنها باید واژگان «بلوف» ، «فریب» ، «اغوا» و «دروغ حداکثری» را از راهبرد نظامی، سیاسی و ... خود علیه ملت ایران حذف کنند. اخبار منافقین منبع اصلی تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آنهاست. باید بدانند منافقین آنها را با خود به قعر جهنم خواهند برد. آمریکا توفیق در سیاست فشار حداکثری به ملت ایران را به گور خواهد برد. مقابله با سیاست فشار حداکثری آمریکا نه تنها برای ملت ما هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه همه آنها درآمد است. آنها که هزینه - فایده می‌کنند می‌توانند. نتایج سه گام کاهش تعهدات برجامی و نیز ارزیابی حوادث جدید در منطقه را به عنوان دست گرمی فهرست کنند. 
***
جهان اسلام و جهان انسانیت این روز‌ها در تدارک برگزاری راهپیمایی اربعین است. اربعین نمایش قدرت نرم اسلام و انسان در منطقه و جهان است. به تعبیر مقام معظم رهبری؛ «اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد.»
جهان به زودی شاهد برگزاری بزرگ‌ترین راهپیمایی تاریخ بشر خواهد بود. آوردگاه نمایش این قدرت نرم در حدفاصل شهرهای نجف و کربلاست. نجف مدفن  مردی است که شهید راه «عدالت» می‌باشد و کربلا مدفن، مرد و مردانی است که شهید راه «آزادی» و «رهایی» بشر از زنجیر طواغیت زمان هستند.
منطق و معرفت حسینی در حال جهانی شدن است.فقط با این منطق می شود با یزید زمان جنگید.
میلیون‌ها انسان عاشق «عدالت» و «آزادی» هر سال به این کاروان می‌پیوندند تا در صف‌آرایی حق در برابر باطل در قرن ما نام خود را ثبت کنند.
شمشیر مقاومت تنها ابزار در عصر ماست که انسان‌ها را به قله‌های عدالت و آزادی می‌رساند. اربعین رزمایشی است برای نمایش شمشیر مقاومت و فرهنگ مقاومت  که در حال جهانی شدن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها