به گزارش پایگاه 598، فریبا گودرزی در تشریح وضعیت جوی شهر‌های کشور در روز‌های آتی اظهار داشت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور شرایط جوی آرام است البته در شرق کشور خصوصاً زابل خیزش گرد و خاک به دلیل وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از ظهر شنبه هفته آینده و روز‌های یکشنبه و دوشنبه به دلیل نفوذ توده هوای خنک در نوار شمالی کشور خصوصاً استان اردبیل و سواحل شمال، کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود همچنین بارش قابل توجه باران و وزش باد در روز شنبه و خصوصاً یکشنبه پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی یادآور شد: در استان‌های اردبیل و خراسان شمالی همچنین سواحل شمالی کشور از روز یکشنبه کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۲ درصد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز‌های جمعه و شنبه صاف پیش‌بینی می‌شود همچنین روز‌های یکشنبه و دوشنبه صاف تا کمی ابری خواهد بود، بیشینه دما روز جمعه در تهران ۳۷ درجه و روز شنبه ۳۷ درجه است و روز یکشنبه به ۳۴ درجه کاهش می‌یابد؛ همچنین کمینه دما در تهران فردا ۲۴ درجه و یک شنبه آینده ۲۲ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر، گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با نفوذ جریانات خنک شمالی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آ‌ینده کاهش محسوس دما در شمال غرب بین ۱۰ تا ۱۵ درجه، در غرب ۷ تا ۱۰ درجه، در استان مازندران بین ۸ تا ۱۲ درجه، در استان گیلان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه، در استان خراسان شمالی بین ۱۰ تا ۱۵ درجه، در استان گلستان بین ۷ تا ۱۰ درجه، در استان تهران و دامنه‌های البرز بین ۷ تا ۱۰ درجه و در مرکز کشور بین ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در خراسان رضوی کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در خراسان جنوبی بین ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی، گفت: کشاورزان ضمن توجه به توصیه‌های کشاورزی، از انجام هرس درختان در روز‌های آینده خودداری کنند و محافظت از کندو‌های زنبور عسل با توجه به کاهش محسوس دما را در دستور کار قرار دهند.