أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۳۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دبیرکل حزب‌الله لبنان به عربستان سعودی و مقامات این کشور که به دنبال تأمین امنیت تأسیسات نفتی و حیاتی خود هستند، گفت که به آن‌ها یک توصیه دارد تا از حملات یمنی‌ها در امان بمانند: «من به آن‌ها نصیحت می‌کنم به جای اینکه به خرید سامانه‌های دفاع موشکی آن هم در مساحتی به وسعت عربستان بپردازند و میلیون‌ها دلار بی‌آنکه فایده‌ای داشته باشد، بپردازند، کم‌هزینه‌ترین راه را انتخاب کنند و آن راه، این است که جنگ علیه یمن را متوقف کنند».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی گفت: «انتخابات کنست، ضعف و نقص در ساختار رژیم صهیونیستی را که در حال ورود به مرحله پیری است، ثابت کرد». سید حسن نصرالله گفت که نتیجه این انتخابات برای حزب‌الله لبنان مهم نیست، چرا که سیاست‌های رؤسای احزاب و ائتلاف‌های سیاسی همه علیه فلسطین و علیه عرب است. او به حملات تلافی‌جویانه اخیر ارتش یمن به تأسیسات نفتی سعودی اشاره کرد و گفت که این حملات بازتاب جهانی و پیامد‌های بین‌المللی داشته است و محکومیت این حملات نشان داد که «نفت با ارزش‌تر از خون» است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از موضع برخی کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در محکومیت این حملات انتقاد کرد و گفت که چرا مشابه این محکومیت‌ها در حمله ائتلاف سعودی به مردم یمن، زنان و کودکان این کشور صادر نشده است. او از کسانی که حملات پهپادی به تأسیسات سعودی را محکوم کردند، خواست با مردم یمن که در گرسنگی و محاصره و کشتار روزمره زندگی می‌کنند، ابراز همبستگی کرده و حمله به آن‌ها را متوقف کنند. سید حسن نصرالله به شهید شدن یک زن جوان فلسطین در روز‌های گذشته به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که این قتل با خونسردی صهیونیست‌ها صورت گرفت و گویا اینکه مسئله‌ای عادی است و در این بین کشور‌های عربی به خود زحمت ندادند این موضوع را رسانه‌ای کنند چه رسد به اینکه آن را محکوم کرده و نکوهش کنند.

ترامپ به دنبال دوشیدن جدید عربستان است
دبیرکل حزب‌الله لبنان به عربستان سعودی و مقامات این کشور که به دنبال تأمین امنیت تأسیسات نفتی و حیاتی خود هستند گفت که به آن‌ها یک توصیه دارد تا از حملات یمنی‌ها در امان بمانند. وی ادامه داد: «من به آن‌ها نصیحت می‌کنم به جای اینکه به خرید سامانه‌های دفاع موشکی آن هم در مساحتی به وسعت عربستان بپردازند و میلیون‌ها دلار بی‌آنکه فایده‌ای داشته باشد، بپردازند، کم‌هزینه‌ترین راه را انتخاب کنند و آن راه، این است که جنگ علیه یمن را متوقف کنند». سید حسن گفت که در حمله اخیر به تأسیسات نفتی سعودی کسی کشته نشد و این تأسیسات آهنی بود که هدف قرار گرفتند ولی قیامت برپا شد. ولی چهار سال است که روزانه ائتلاف سعودی، اماراتی و امریکایی بر سر مردم یمن بمب می‌ریزد و زنان و کودکان یمنی را می‌کشد و کسی چیزی نمی‌گوید.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به سعودی‌ها توصیه کرد جنگ علیه یمن را متوقف کنند و کمک خواستن از امریکا و انگلیس، نتیجه‌اش جز ویرانی نیست، چرا که محور مقابل (در یمن) واقعاً قوی شده و آنچه در تأسیسات نفتی آرامکو اتفاق افتاد، دلیلی بر قدرت این محور است.

سید حسن نصرالله گفت: «ما در برابر دوشیدن جدیدی قرار داریم. دونالد ترامپ هرجا که صحبت می‌کند، می‌گوید اگر تصمیم بگیرد به عربستان سعودی و عرب‌ها کمک کند، آن‌ها باید پول بدهند. تنها راه منتهی به راه حل این است که جنگ ظالمانه در یمن متوقف شود و به یمنی‌ها اجازه داده شود مذاکره کنند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت که «رئیس‌جمهور امریکا به دنبال پول است نه جنگ. او به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی است. شما [سعودی‌ها و اماراتی‌ها]روی دولت شکست خورده او حساب باز کرده‌اید. این دولت در سیاست‌های خود در قبال کشور‌های ونزوئلا، کره شمالی، چین، سوریه، عراق، فلسطین و به زانو درآوردن ایران شکست خورده است».

ترامپ برای دیدار با روحانی گدایی می‌کند
او ادامه داد: «ترامپی که شما روی او حساب باز کرده‌اید، خودش برای اینکه با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند، گدایی می‌کند». سیدحسن نصرالله به سعودی‌ها و اماراتی‌ها که نزدیک به پنج سال است به یمن حمله کرده‌اند، توصیه کرد در مورد محاسبات خود بازنگری کنند، چرا که جنگ با ایران شرط‌بندی [خوبی]نیست و این جنگ آن‌ها را نابود خواهد کرد. او در ادامه گفت اگر با یک حمله حال و روز شما به این وضع افتاده است، اگر حملات دیگری انجام شود وضع‌تان چگونه خواهد بود؟ سیدحسن نصرالله در پایان، سعودی‌ها و اماراتی‌ها و دنباله‌رو‌های آن‌ها در منطقه را خطاب قرار داد و گفت: «کسی که خانه، اقتصاد و زیرساخت‌هایش از «شیشه» باشد، نباید به دیگران سنگ پرتاب و به آن‌ها حمله کند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها