أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۴۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
لژیونر آسیایی وظیفه بازی سازی در دربی؛
هافبک خلاق عراقی پرسپولیس وظیفه موقعیت سازی در بازی روز یکشنبه پرسپولیس تهران مقابل حریف دیرینه خود استقلال تهران دارد.
به گزارش پایگاه 598،  پرسپولیس تحت هدایت مربی آرژانتینی خود دارد لیگ برتر را سپری می کند در حالی که مانند فصل قبل از هافبک بازیساز مانند سروش رفیعی در ترکیب خود سود نمی برد.این نکته به وضوح در بازی های سه هفته اول لیگ برتر کاملا نمود پیدا کرده است و حتی خود کالدرون با تاکید این نکته از موقعیت سازی هافبک های خود دلخوش چندانی ندارد.

و اما حالا پرسپولیس دو روز دیگر باید در یک بازی که به مراتب موقعیت سازی بسیار سخت است از برگ برنده خود رو نمایی کند و کالدرون سرمربی پرسپولیس دست به این ریسک زده است تا هواداران از یک بازی کاملا دیدنی و تماشایی لذت ببرند.

بشار رسن در بازی با تراکتور ۴۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و پس از بازی کالدرون دلیل این تعویض را توانایی بشار در حمل توپ قلمداد کرد. همچنین شوت زیبای او در تبریز سبب شد تا کالدرون مجاب شود این بازیکن را وارد ترکیب اصلی کند.

بشار رسن در فصل های پیش عملکرد بسیار خوبی در دربی داشت و با سرعت بالایش، انتقال توپ در نمایش سرخ ها را نیز تسریع می‌کرد. اکنون در شرایطی که بازیکنانی نظیر احمد نوراللهی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده نیز در ترکیب هستند، او فرصت بهتری برای نمایش توانایی هایش را خواهد داشت.

سال گذشته او دوئل جالبی با طارق همام داشت اما حالا بازیکن عراقی استقلال از این تیم جدا شده و بشار در مقام مقایسه با هافبک هایی نظیر داریوش شجاعیان، علی دشتی و… خواهد بود.

در شرایطی که علی علیپور و براندائو جونیور در سه هفته اخیر از گلزنی ناکام بوده اند، بخشی از این ناکامی روی دوش هافبک های پرسپولیس نیز قرار دارد و بی‌تردید آن ها باید در دیدار مقابل استقلال، نمایش بهتری داشته باشند.

پرسپولیس از سوپرایز دربی رونمایی کرد
عملکرد بشار رسن در لیگ 97-98

بشار رسن که یکی از برترین خریدهای پرسپولیس در فصل هفدهم محسوب می شود، در غیاب محسن مسلمان توانسته به خوبی ضمن بازیسازی برای این تیم با حرکات طولی و عرضی خود، شرایط را در خط میانی به سود سرخپوشان کند.

رسن که با تکنیک خود بارها در عبور از مدافعان روبرو نتیجه را به سود خود به پایان رسانده، در نیمه دوم نیز یکی از امیدهای برانکو برای کسب نتیجه مقابل استقلال محسوب می شود.
بیوگرافی بشار رسن

بشار رسن بنیان معروف به بشار رسن (عربی: بشار رسن بنیان‎؛ زادهٔ ۲۲ دسامبر ۱۹۹۶ در بغداد، عراق) یک بازیکن فوتبال عراقی و عضو و تیم ملی فوتبال عراق است .

پدر وی اهل بغداد و کاپیتان تیم ملی هندبال عراق بوده و مادرش اهل ترکیه و مدال‌آور المپیک در رشتهٔ ژیمناستیک بوده‌است. وی برای مسابقهٔ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ همراه با تیم ملی عراق به ایران آمد، که در آن سفر مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و پس از چندین جلسه‌ای که با سران این باشگاه داشت، سرانجام در روز ۱۳۹۶/۴/۱۲ با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست. وی در سال 2019 به عنوان بهترین بازیکن عراق شناخته شد.
شروع فعالیت ورزشی بشار رسن

بشار رسن فوتبال را در باشگاه‌های حرفه ای ترکیه اغاز کرد وی بعد ها به عراق رفت و در انجا فوتبال کرد تا اینکه در سن ۱۵ سالگی وارد تیم بزرگسالان نیرو هوایی شد و در سن ۱۵ سالگی در لیگ برتر عراق بازی کرد او هم اکنون عضو تیم پرسپولیس تهران است او عضو تیم ملی عراق و کاپیتان تیم ملی امید های عراق نیز هست.

پرسپولیس از سوپرایز دربی رونمایی کرد
سوابق باشگاهی حرفه ای بشار رسن

باشگاه‌های ترکیه

بشار رسن بنیان فوتبال را در هفت‌سالگی در آکادمی نونهالان فنرباغچه آغاز کرد و مدتی هم در تیم‌های نوجوانان توس‌آمورگی و پیماز نیز حضور داشت. او که بازیکنی دوپا و تکنیکی است، توانست همراه با فنرباغچه قهرمان لیگ نونهالان ترکیه شود.
نیروی هوایی عراق

بشار رسن در سال ۲۰۱۱ با امضای قراردادی به تیم نیروی هوایی در لیگ عراق پیوست و با این تیم به افتخارات زیادی رسید. در سال ۲۰۱۶ شایعهٔ انتقالش به مزن‌گلکی اسکاتلند به گوش می‌رسید، اما این انتقال هرگز انجام نشد.

پرسپولیس

بشار رسن در پی حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تیم عراق موفق شد نظر مسئولان پرسپولیس را به خود جلب کند. او در روز ۳ ژوئیه ۲۰۱۷ با عقد قراردادی دوساله و با شمارهٔ پیراهن ۵ به پرسپولیس پیوست. رسن اولین بازی خود را مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد. او در دقیقهٔ ۶۷ به‌جای محسن مسلمان وارد زمین شد و در حالی که پرسپولیس با دو گل از الاهلی عقب بود، با تأثیر مستقیمی که گذاشت، باعث شد که پرسپولیس دو گل بزند و بازی را به تساوی بکشد. وی در بازیِ برگشت در مقابل الاهلی عربستان باز هم در نیمهٔ دوم وارد زمین شد و در دقیقهٔ ۹۴ یک پنالتی برای تیمش گرفت.

سوابق ملی بشار رسن

بشار رسن در تیم‌های ملی همهٔ رده‌های سنی این کشور عضویت داشته‌است. او در سال ۲۰۱۱ در بازی تیم‌های ملی زیر ۱۶ سال ایران و عراق در مسابقات قهرمانی آسیا زنندهٔ تک گل عراق بود و در سال ۲۰۱۴ با تیم امید عراق قهرمان آسیا شد. اولین بازی او در تیم ملی بزرگسالان عراق در روز ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ مقابل پرو بود که با نتیجهٔ ۲–۰ به نفع پرو به پایان رسید. او نخستین گل ملی خود را نیز در رقابت‌های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در مقابل یمن به ثمر رساند.

خبرنگار : امیرحسین بذلی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها