يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۴۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۱ مهر ۱۳۹۸
رسانه های چین از سفر یک هیات طالبان به پکن و دیدار و گفت و گو با مقامات این کشور از جمله نماینده ویژه چین در امور افغانستان خبر داده اند.
به گزارش پایگاه 598، ساوت چاینا روز دوشنبه نوشت «مذاکرات صلح طالبان با آمریکا» از محورهای گفت و گوی طالبان با مقامات چینی در پکن بوده است.
 
این سفر پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چند ساعت مانده به برگزاری مذاکرات آمریکا با طالبان آن را لغو کرد صورت گرفته است مذاکراتی که کارشناسان امیدوار بودند به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان خاتمه دهد.

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان هم که در قطر ساکن است در حساب توئیتری خود نوشت: یک هیات ۹ نفره طالبان به پکن سفر کرده و با «دنگ شیجن» نماینده ویژه چین در مسائل افغانستان ملاقات کرده است.

مذاکرات صلح افغانستان و طالبان در قطر برگزار می شد.

شاهین در توئیت خود در مورد محتوای این دیدار نیز نوشت نماینده ویژه چین اعلام کرده است توافقنامه های آمریکا و طالبان چارچوبی مناسبی برای حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان است و آنها از آن حمایت می کند.

چین که پیش از این میزبان گفت و گوهایی میان طالبان و مقام‌های دولت افغانستان بوده است تیر ماه امسال تیز با دعوت «زلمی خلیل زاد» فرستاده آمریکا در امور افغانستان خواست از نفوذ بیشتری در این کشور برخوردار شود.

چین در ماه های گذشته تلاش های دیپلماتیک خود را افزایش داده و ضمن گفت و گو با مقام‌های روسیه و آمریکا درباره افغانستان، چند بار میزبان هیات هایی از طالبان و دولت افغانستان بوده است.

بنابه این گزارش طالبان موافقت کرده است که ارتباط با نیروهای خارجی حاضر در برنامه های تروریستی را قطع کرده و با تروریست های منطقه سین کیانگ چین همکاری نکند و از مناطق تحت نفوذ خود برای حمله به دیگران اجازه ندهد.

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها