أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۶۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۸
برخی از روزنامه‌ها کوشیدند تصاویر ملاقات سران فرانسه و انگلیس و آلمان با روحانی را به عنوان دستاورد برای مردم فاکتور کنند!
به گزارش پایگاه 598، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که برخی روزنامه‌های همسو با دولت، رفتار اخیر دولتمردان اروپایی در طلبکاری از ایران را همنوایی با آمریکا و سخنگویی ترامپ توییت کردند، برخی دیگر از همین روزنامه‌ها کوشیدند تصاویر ملاقات سران فرانسه و انگلیس و آلمان با روحانی را به عنوان دستاورد برای مردم فاکتور کنند! دیدار مقامات ۳ کشور با روحانی ساعاتی پس از بیانیه طلبکارانه و اتهام‌افکنانه سران هر سه کشور علیه ایران صورت گرفت.

روزنامه‌های ایران و اطلاعات، دیروز تصاویر ملاقات ماکرون و مرکل و جانسون با روحانی را برجسته کردند و نوشتند:


- صدراعظم آلمان به‌طور غیرمنتظره(!) و برای نخستین بار با روحانی دیدار کرد.


- مرکل خواستار احترام به توافق مهم برجام و لغو تحریم‌ها (برخلاف این ادعا، دیروز مرکل مدعی شد «انتظار لغو تحریم‌ها پیش از مذاکره میان آمریکا و ایران واقع‌بینانه نیست» و این در حالی است که لغو تحریم‌ها، تعهد آمریکا و اروپاست!)


- رایزنی دکتر روحانی با سران کشورها؛ رئیس‌جمهور فرانسه از طرح روحانی برای امنیت منطقه استقبال کرد.


روزنامه آرمان هم مدعی شد دیپلماسی روحانی با سران ۳ کشور اروپایی موفقیت‌آمیز بوده است. اما سایر روزنامه‌های حامی دولت، تلقی دیگر و واقع‌بینانه‌ای نسبت به ماجرا داشتند. چنان که روزنامه آفتاب یزد تیتر زد «بیانیه سه کشور اروپایی؛ همنوایی با آمریکا».


روزنامه اعتماد نیز ذیل تیتر «طوطی‌های اروپایی» نوشت: بیانیه ضد ایرانی ۳ کشور اروپایی، رایزنی‌های نیویورک را از مسیر مثبت منحرف کرد. فلج بودن اروپا در عمل به تعهدات عیان شده است.


در همین حال روزنامه همشهری ضمن یادداشتی خاطرنشان کرد: بیانیه ۳ کشور اروپایی در متهم کردن ایران و درخواست مذاکره برای قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، تیر خلاص به برجام است. این موضع با سیاست آمریکا درباره ایران تطبیق پیدا کرده است.

کشورهای اروپایی شرایط جدیدی را ایجاد کرده‌اند که برای نخستین بار نزدیک‌ترین موضع به مواضع ترامپ از زمان خروج آمریکا از برجام محسوب می‌شود.


آقای ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا زمان انتشار این بیانیه این اختلاف را با اروپایی‌ها داشت که هم برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد و هم ایران را به ویژه در سیاست‌های منطقه‌ای و توان موشکی و نظامی‌اش وادار کند تا توافق‌های محدود کننده تازه‌ای را بپذیرد.


این بیانیه در قالب سیاست فشار بر ایران شکل گرفته است و برای نخستین بار به صورت رسمی کشورهای اروپایی با سیاست فشار آمریکا علیه ایران همراهی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها