يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۶۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۸
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا مبنی بر عدم صدور مجوز به محمدجواد ظریف برای ملاقات با مجید تخت روانچی در بیمارستانی در نیویورک، برای سلامتی تخت روانچی دعای خیر کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی در  مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به بیماری مجید تخت روانچی - نماینده ایران در سازمان ملل متحد - و بستری شدن او در بیمارستانی در نیویورک نوشت: «ان‌شاءالله مجید به‌زودی حالش خوب میشه و برمی‌گرده سر مسئولیتش، ولی روسیاهی برای دولتی که مسائل انسانی را گروگان اهداف سیاسی قرار میده خواهد موند. قلب و روح و فکر ما پیش مجیده و دعای خیر همه ما همراهش. ان‌شاءالله به‌زودی از بیمارستان میاد بیرون، همون‌طور پرانرژی و همون‌طور متعهد و پرانگیزه و همون‌طور دوست‌داشتنی.»

بر اساس این گزارش، نشریه فارین پالیسی نوشته بود که مقامات آمریکایی به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، اجازه دیدار مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل را - که هم‌اکنون در بیمارستانی در نیویورک بستری است - نداده‌اند.

فارین پالیسی نوشته است که مقامات ایرانی و آمریکایی این مسأله را برای این نشریه تأیید کرده‌اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ممنوعیت ظریف برای دیدار روانچی مدعی شد که اگر ایران یکی از زندانیان آمریکایی را آزاد کند، به ظریف اجازه دیدار با تخت روانچی داده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها